نوروزگاه در شهرستان های خراسان شمالی برگزار می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: آیین نوروزگاه در سومین روز از سال 98 در شهرستان های استان در حال برگزاری است و تا 15 فروردین ماه ادامه دارد.

نوروزگاه در شهرستان های خراسان شمالی برگزار می گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی، حبیب یزدان پناه اظهارکرد: این آیین امشب در شهرستان های بجنورد، اسفراین، شیروان و گرمه برگزار خواهد شد.

وی گفت: این برنامه های فرهنگی در قالب ارائه تولیدات صنایع دستی، نوروز خوانی، بازی های بومی و محلی، پخت غذاهای سنتی و اجرای موسیقی محلی است.

یزدان پناه گفت: آیین نوروزگاه با هدف بهره مندی گردشگران و آشنایی آنها با ظرفیت های تاریخی و گردشگری این خطه برپاشده است.

وی اضافه کرد: این آیین در خیابان غذا محل عمارت مفخم، ،محل موزه تاریخ شهر شیروان، خانه تاریخی روشنیان شهرستان اسفراین و همچنین برگزاری کارناوال شادی در شهرستان فاروج اطلاع داد.

یزدان پناه در انتها اضافه کرد: ضمن همدردی و همراهی با مصیبت دیدگان سیل اخیر و بارش برف سنگین در استانهای گلستان، خراسان شمالی و سمنان مراسم نوروزگاه دوراهی دشت لغو هزینه آن صرف یاری به هموطنان گرفتار در بحران خواهد شد

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: میراث آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16975

به "نوروزگاه در شهرستان های خراسان شمالی برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نوروزگاه در شهرستان های خراسان شمالی برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید