قیمت مسکن دولتی 4 برابر خانه های پرند و پاکدشت

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، هر مستاجر تهرانی که در طرح جهش مسکن ثبت نام نمایند مشمول دریافت وام 450 میلیون تومانی می شوند.

قیمت مسکن دولتی 4 برابر خانه های پرند و پاکدشت

معاون وزیر راه و شهرسازی نیز اعلام نموده که برای دهک های میانه جامعه این تسهیلات 50 تا 60 درصد ارزش واحدها را دربرمی گیرند یعنی 40 تا 50 درصد به جای مانده باید به صورت آورده نقدی از سوی متقاضیان تامین می گردد.

در واقع مستاجران باید 450 میلیون تومان وام می گیرند که در مجموع باید بیش از 1.6 میلیارد تومان قسط پرداخت کند و 450 میلیون تومان آورده نقدی داشته باشند. یعنی یک واحد مسکن در طرح جهش مسکن بیش از دو میلیارد و 100 میلیون تومان برآورد می گردد. این وام قرار است با سود 18 درصد و بازپرداخت 240 ماهه پرداخت گردد.

در حالی که متقاضیان باید بیش از 2.1 میلیارد تومان طی بیست سال پرداخت نمایند که در حال حاضر قیمت یک واحد در شهرهای پرند و پاکدشت از 260 میلیون تومان آغاز می گردد و با بزرگتر شدن واحدها یا امکانات بهتر تا 450 میلیون تومان نیز می رود.

به گفته مدیران وزارت راه واحدهای جهش مسکن 75 متری است، در حال حاضر نیز یک واحد 76 متری 295 میلیون تومان برآورد شده است. بعلاوه با 450 میلیون تومان می توان یک واحد 85 متری، دو خوابه در یک آپارتمان تک واحدی در شهر پاکدشت خریداری کرد.

شرایط در پرند نیز شبیه پاکدشت است، یک باب آپارتمان 75 متری با دو اتاق خواب در فاز چهار به قیمت 410 میلیون تومان فروخته می گردد.

اما آنطور که معاون وزیر راه گفته برای دهک های اول تا سوم تسهیلات تا 80 درصد ارزش واحدهای مسکونی را شامل می گردد و متقاضیان باید 20 درصد ارزش خانه را به صورت آورده نقدی پرداخت نمایند.

با این شرایط به نظر می رسد خرید این خانه ها برای کسانی که در دهک های اول تا سوم قرار دارند به صرفه است. چرا که وام تا 80 درصد ارزش سهام را پوشش می دهد و وام نیز به صورت قرض الحسنه پرداخت می گردد یعنی اقساط وام برای این گروه مقرون به صرفه تر از دیگر گروه هاست.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 20 دی 1400 بروزرسانی: 20 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164187

به "قیمت مسکن دولتی 4 برابر خانه های پرند و پاکدشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت مسکن دولتی 4 برابر خانه های پرند و پاکدشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید