فیلم ترسناک ما؛ اثر جدید جردن پیل منتقدان را به تحسین واداشت

به گزارش مجله سرگرمی، فیلم ترسناک ما (Us) جدیدترین اثر جردن پیل کارگردان فیلم برو بیرون (Get Out) که آدینه هفته گذشته در فستیوال جنوب از جنوب غربی (South by Southwest) مشهور به SXSW اکران شده و قرار است دوم فروردین 1398 به شکل عمومی اکران گردد توسط منتقدان مورد آنالیز قرار گرفته و تمام نقدها بر این فیلم مثبت بوده است.

فیلم ترسناک ما؛ اثر جدید جردن پیل منتقدان را به تحسین واداشت

ما دومین فیلمی است که پیل در کارنامه کاری اش کارگردانی می نماید. برو بیرون، اولین فیلم این کارگردان که مورد تمجید عموم منتقدان نهاده شد، در مراسم اسکار 2018 پیروز شد در چهار رشته از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی نامزد دریافت جایزه اسکار شده و نهایتا جایزه بهترین فیلم نامه غیراقتباسی را به خود اختصاص دهد. برو بیرون در کنار پیروزیت میان منتقدان و جشنواره ها، در حوزه فروش نیز با فروش بیش از 250 میلیون دلار در مجموع از نظر تجاری نیز فیلم پیروزی در نظر گرفته می گردد.

به گفته پیل در فیلم جدیدش یک دنیا و یک هیولای جدید ترسناک خلق شده است. پیل پیشتر به این موضوع نیز اشاره نموده بود که هیولاها و داستان های ترسناک بهترین راه جامعه برای درک عمیق تر حقایق و مواجهه با ترس ها است.

ما داستان زوج سیاه پوستی را روایت می نماید که با فرزندان شان به خانه ساحلی خود رفته اند اما حضور سرزده و ناخوانده افرادی ناشناس آرامش آن ها را در هم می ریزد. لوپیتا نیونگو (شناخته شده بخاطر بازی در فیلم هایی چون پلنگ سیاه، 12 سال بردگی و جنگ ستارگان: نیرو برمی خیزد) در کنار وینستون دوک (با سابقه حضور در آثاری چون پلنگ سیاه و انتقام جویان: جنگ ابدیت) از جمله بازیگران اصلی جدیدترین فیلم ترسناک جوردن پیل هستند.

از مجموع 14 نقدی که در هر حال حاضر بر این فیلم نوشته شده است نمره متای 82 به دست آمده و هر 14 نقد نوشته شده نیز مثبت هستند.

در ادامه چند نمونه از این نقدها را آنالیز می کنیم:

سایت راجر ایبرت - مونیکا کاستیلو

نمره متا: 100

درست مثل فیلم سینمایی درخشش [فیلمی ترسناک ساخته استنلی کوبریک]، فیلم ترسناک ما اثر جدید و فوق العاده جردن پیل را هم می توان از راه های مختلفی تفسیر کرد.

هر تصویر را می گردد به عنوان نشانه ای از آنچه قرار است اتفاق بیافتد یا جایگزینی از چیزی بیرون قصه اصلیِ فیلم تعبیر کرد. فیلم پیل که توسط او کارگردانی، نوشته و تهیه شده از دسته فیلم هایی است که باید چندین بار دیده گردد و در هر بار تماشا رازهای جدیدی را افشا می نماید؛ در واقع به شما چیزهایی را نشان می دهد که بار قبل به آن توجه ننموده بودید.

اریک کوهن - ایندی وایر

نمره متا: 91

یک تریلر درخشان که مجموعه ای از لحظات ترسناک درجه یک دارد و با ارجاعاتی فرهنگی تزیین شده؛ ارجاعاتی که به اواخر دهه 1980 برمی گردند.

در نظر بگیرید که فیلمی چون بازی های مسخره (Funny Games) با فیلم های وحشت جسمی کراننبرگ و تعلیق آثار هیچکاک ترکیب گردد. با در نظر دریافت این ها شاید نصف جهت تصور کردن فیلم را رفته باشید.

جاستین چانگ - لس آنجلس تایمز

نمره متا: 90

یک بار دیگر، کارگردان از قابلیت های کمدی استفاده نموده تا به یک توازن هنری بی رحمانه میان ترس و نشاط برسد. ما هنرنمایی استادانه تنش کمیک و رهایی احساسات غریزی است. فیلمی که از خنده های سرکوب شده ما علیه خودمان استفاده می نماید و به یادمان می آورد که خندیدن، جیغ زدن از ترس و اندیشیدن لذت های متضادی نیستند.

جان دی فور - هالیوود ریپورتر

نمره متا: 80

فیلم را می گردد بوضوح اثر یک نویسنده-کارگردان جاه طلب در نظر گرفت که به نوعی وارث راد سرلینگ (فیلم نامه نویس آثاری چون مجموعه تلویزیونی منطقه نیمه روشن) است.

فیلم گره ها، طعنه ها و طنزهای خود را دارد … و در کنار آن با جسارتی بیشتر نسبت به فیلم اول لحظاتی واقعا خنده دار درون فیلم گنجانده شده است. گرچه می گردد احتمال داد فیلم ترسناک ما به دلیل گونه و ژانری که در آن ساخته شده پیروزیت تجاری محدودتری را نسبت به اثر اول تجربه کند اما تاثیر آن بر مخاطب عمیق است.

پلی لیست - رایان الیور

نمره متا: 75

فیلمی ترسناک با کارگردانی نرم و روان که می تواند عموم مخاطبان را راضی کند. فیلمی موثر، به طرز وحشتناکی مهیج و بسیار سرگرم کننده.

فیلم پیل از آن دسته فیلم هایی است که تا دهه ها بعد درباره آن بحث و جدال خواهند کرد. احتمالا 30 سال دیگر که همه چیز بیشتر به سوی هرج و مرج مطلق پیش برود، فیلم ترسناک ما را به عنوان اثری پیشگویانه در نظر خواهند گرفت. اما به هر حال آنچه فعلا می گردد درباره فیلم گفت این است: شگفت انگیز، کمی دیوانه کننده و اثری سرگرم کننده.

karnikan.ir: مجله کارنیکان: وبلاگ خبری و تحلیلی

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 7 آذر 1400 بروزرسانی: 7 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15324

به "فیلم ترسناک ما؛ اثر جدید جردن پیل منتقدان را به تحسین واداشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فیلم ترسناک ما؛ اثر جدید جردن پیل منتقدان را به تحسین واداشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید