فکر پولدار شدنی؟ کش فلو بازی کن!

به گزارش مجله سرگرمی، نزدیک به یک سال پیش همین روزها بود که قرنطینه سراسری آغاز شد. 365 روز در چشم به هم زدنی گذشت و ما هنوز منتظر تلافی دیدوبازدید عید و سفرهای نوروز99 هستیم! با هشدارهای اوج گیری دوباره همه گیری کرونا، به احتمال زیاد سال جاری هم مجبوریم تعطیلات را در خانه بگذرانیم.

فکر پولدار شدنی؟ کش فلو بازی کن!

بعضی ها از این فرصت برای یادگیری موضوعات جدید و افزایش مهارت های خود استفاده می نمایند و بعضی هم سراغ استراحت یا بازی و سرگرمی با اهالی خانه می فرایند.

اگر سری به کتاب فروشی ها و فروشگاه های اسباب بازی و بازی های فکری بزنید، محصولات جدیدی را در بازار پیدا خواهید کرد که بازی و آموزش را ترکیب نموده اند.

کش فلو یکی از همین بازی هاست. کش فلو بازی رومیزی است و نه تنها پر هیجان و سرگرم نماینده است بلکه به شما سواد مالی هم آموزش می دهد.

اگر به بازارهای مالی یا سرمایه گذاری علاقه مند هستید ولی از آنها می ترسید، کش فلو شما را با ترس هایتان در بازی روبه رو و اقتصاد ایران را در بازی برایتان شبیه سازی می نماید.

این بازی عادت های مالی شما را به چالش می کشد. جالب تر اینکه از تجربه ها و رهنمودهای کش فلو می توانید در جهانی واقعی هم بهره ببرید.

تولد کش فلو از دل کارگاه های آموزشی

شرکت هوش ثروت دارا آفرین از سال 96 فعالیت خود را با برگزاری کارگاه هایی در حوزه آموزش سواد مالی در مشهد آغاز کرد.

رضا کارگزار، مدیر عامل این مجموعه درباره کارگاه ها می گوید: در این کارگاه ها برای آموزش به مخاطبانمان از آموزش های مالی و کتاب پدر پول دار، پدر بی پول رابرت کیوساکی استفاده می کردیم. زیرا کیوساکی پرچم دار آموزش های مالی در جهانست. در خلال همین کارگاه ها، ایده برگزاری باشگاه کش فلو شکل گرفت و به یاری همکارانم اولین باشگاه کش فلو ایران را پایه گذاری کردیم. با استقبال بی نظیر از این باشگاه از سراسر کشور، تصمیم گرفتم بازی خارجی CASHFLOW101 را هم برای آموزش مالی، در ایران بومی سازی کنیم. ما این پروژه را بهمن 97 آغاز کردیم و توانستیم آن را با نام کش فلو در دی 98 به بازار عرضه کنیم.

کش فلو کاملا بر اساس شرایط بازار و اقتصاد ایران طراحی شده است. برای مثال در این بازی شیوه خرید املاک و دریافت وام کاملا ایرانی شده است و شما اثر تورم را به خوبی لمس خواهید کرد. این بازی با وجود اینکه نامش شبیه بازی نسخه خارجی است، ولی در فارسی کَش به معنی آغوش و فلو به معنی جدا کردن، است و نام این بازی استعاره ای از به دست آوردن استقلال مالی است.

کارگزار در ادامه می افزاید: درحال حاضر شرکت فرابورس در غنای محتوا های آموزشی بازی به ما یاری می نماید و بنا دارد مجموعه هایی را برای سرمایه گذاری روی کش فلو معرفی کند. ولی ما امیدواریم با توجه به ماهیت آموزشی و فرهنگ سازی این بازی، سازمان بورس و اوراق بهادر، بانک مرکزی، بیمه مرکزی، اتحادیه صنف مشاوران املاک، اتحادیه طلا و جواهر، دیگر بانک ها و شرکت های بیمه، شرکت های بازاریابی شبکه ای و سرمایه گذاران نیز از این بازی حمایت نمایند.

کش فلو در یک نگاه

کش فلو بازی رومیزی برای دو تا شش نفر و ویژه افراد 14 ساله به بالاست. بازی در دو مرحله طراحی و از صفحه، کارت، تاس، مهره و برگه های بازی تشکیل شده است.

همان طور که پیش تر اشاره شد بازی مطابق با زندگی واقعی ما طراحی شده است. مرحله اول بازی، چرخه موشی یا چرخه دورانی زندگی است. ما در زندگی روزمره کار می کنیم، درآمد داریم و هزینه های زندگی را پرداخت می کنیم.

در این بازی هم شما یکی از 12 شغل مثل پزشک، پلیس، خلبان، سرایدار، مکانیک، منشی و ... را انتخاب می کنید. در آموزش های مالی به صاحبان این مشاغل، اصطلاحا شغل های فقرا گفته می گردد.

یعنی پولی که به دست می آورید، حاصل از کار کردن است، نه سرمایه گذاری. شما قبل از آغاز بازی حسابداری شخصی را یاد می گیرید و بعد از ورود به فضای بازی، آنجا را فضایی جدید و امن خواهید دید. این فضا می تواند قدرت ریسک شما را بالا ببرد تا اقدام به سرمایه گذاری کنید.

در این بازی شش بازار برای خروج از چرخه موشی و ورود به جهانی ثروت طراحی شده اند. این بازارها شامل بازار پول (اوراق گواهی سپرده)، بازار سرمایه (سهام، اوراق مشارکت، صندوق های سرمایه گذاری)، بازار املاک (خانه، آپارتمان، مغازه)، بازار بیمه (بیمه عمر)، بازار کسب و کار (شراکت، شرکت های نوپا و دانش بنیان، بازاریابی شبکه ای و ...) و بازار کالا (طلا ، ارز خارجی ، ارز رمز و...) هستند. درواقع در این بازی همه نوع دارایی قابل معامله وجود دارد و شما می توانید از این ها درآمد داشته باشید.

کسب سود در سرمایه گذاری به دو شکل است. سود سرمایه ای (Capital gain) مثل سود حاصل از خرید خانه یا خرید و فروش سهام و سود ناشی از جریان نقدی (Cash flow). این بازی به شما آموزش می دهد تا از گرایش جریان نقدی پیروی کنید و درآمد غیرفعال داشته باشید.

زمانی که پیروز شوید درآمد غیرفعال را از هزینه های زندگی در بازی بیشتر کنید، بدون نگرانی می توانید از کار خود استعفا دهید و دیگر دغدغه شغلی نداشته باشید.

در اینجا شما از چرخه موشی خارج می شوید و به استقلال مالی در بازی می رسید. رسیدن به این مرحله کش فلو یعنی کشف فرمول ثروت! سپس وارد مرحله دوم بازی یا جهت سرعت، می شوید و به خرید کاروکِسب ها می پردازید.

کش فلو به گونه ای طراحی شده است تا شما بتوانید در جهانی واقعی نیز جا پای تصمیمات خود در بازی بگذارید.

از باشگاه کش فلو جا نمونید

هوش ثروت دارا آفرین پایه گذار اولین باشگاه آنلاین کش فلو در جهانست. از هر جای جهان می توانید در این باشگاه به نشانی اینترنتی cashflowclub.ir ثبت نام کنید یا کیوآر کد زیر را اسکن کنید تا به دوره های بازی محور سواد مالی و سرمایه گذاری دسترسی داشته باشید.

این مجموعه در شهرهای مختلف ایران نیز کارگاه ها و جلسات تکرار و تمرین بازی کش فلو را با بهترین مربی ها برگزار می نماید.

در حال حاضر این جلسات در مشهد دایر هستند و به زودی در شهرهای تهران، تبریز، اصفهان، شیراز و اهواز نیز با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد.

کش فلو برای فارسی زبانان غیر ایرانی

کش فلو در شهر کابل افغانستان نیز امروز به فروش می رسد، زیرا اقتصاد آنها نیز مشابه ایران است. رضا کارگزار از سفارش های خارجی این بازی می گوید: ما از کردستان عراق سفارش داشتیم تا بازی را برای آنها باز طراحی و فراوری کنیم. امیدواریم به زودی و با جذب سرمایه گذار بتوانیم صادرات گسترده تری از کش فلو را در کشورهای عربی نیز آغاز کنیم.

مزیت مهم بازی کش فلو

رضا کارگزار درباره رجحان این بازی نسبت به بازی های مشابه دیگر به جام جم می گوید: در گذشته مجموعه های دیگری نیز این بازی را به بازار عرضه نموده اند ولی بازی آنها فقط ترجمه و کپی جز به جز نسخه خارجی بازی بوده است؛ در حالی که ما بازی را کاملا مطابق با زیست بوم مالی کشورمان باز طراحی نموده ایم و نسخه خارجی فقط برای ما الگو بوده است. کتابچه راهنمای بازی نیز به حدی کامل نوشته شده که حتی به عنوان کتابچه ای برای آموزشی سواد مالی هم می توان به آن نگاه کرد. به علاوه کیفیت فراوری محصول ما از نسخه خارجی هم بهتر است.

ریحانه رادی - نشان ایرانی 2 / روزنامه خبرنگاران

mastanehtoline.ir: مجله مستانه، وبگاه گفتگو و انجمن بحث و تبادل نظر

kulu.ir: کولو: مجله جاذبه های گردشگری ایران

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 135476

به "فکر پولدار شدنی؟ کش فلو بازی کن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فکر پولدار شدنی؟ کش فلو بازی کن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید