فقط هندبال ایران با بحران لژیونر روبرو است، سازندگی نکرده ایم

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، چهارمین و آخرین اردوی تیم ملی هندبال بزرگسالان کشورمان برای حضور در رقابت های انتخابی المپیک در قطر به روزهای پایانی خود نزدیک می گردد. در این اردو که از 24 شهریورماه شروع و تا یکم مهرماه در تهران پیگیری می گردد 20 بازیکن حضور دارند. قرار است این تیم از سوم مهرماه در یک تورنمنت چهارجانبه در اصفهان حضور یابد.

فقط هندبال ایران با بحران لژیونر روبرو است، سازندگی نکرده ایم

علیرضا حبیبی سرمربی تیم ملی هندبال مردان کشورمان در حاشیه برگزاری این اردو، در تبادل نظر با مهرگفت: چهارمین اردوی تدارکاتی تیم ملی را پشت سر می گذاریم. این اردو تا یکم مهرماه در تهران پیگیری و سپس راهی شهر اصفهان می شویم تا با تیم ملی عراق و تیم جوانان چند بازی تدارکاتی داشته باشیم.

وی اضافه نمود: قرار است ظرف یکی دو روز آینده تیم ملی عراق برای چند بازی تدارکاتی وارد اصفهان گردد که به همین منظور تیم ملی ایران و جوانان و تیم باشگاه فولاد که میزبان این مسابقه است در اصفهان حاضر خواهند شد. دو بازی تدارکاتی با تیم عراق، یک بازی با تیم جوانان و احتمالا یک بازی با تیم فولاد خواهیم داشت.

کوشش برای همراهی لژیونرها نتیجه نداده است!

مربی تیم ملی هندبال مردان کشورمان در پاسخ به این پرسش که تکلیف لژیونرها برای همراهی تیم ملی چه خواهد شد؟ ، گفت: در حال حاضر 20 نفر را به اردو دعوت نموده ایم که از مجموع بازیکنان خارج از کشور ، فقط پویا نوروزی در اردوست که وضعیت وی هم برای ملحق شدن به تیم ملی در مسابقات قطر تعیین نیست. برای همراهی بازیکنانی که در لیگ رومانی و قطر و اروپا هستند تا این زمان هیچ نتیجه مثبتی نگرفته ایم و فدراسیون در حال مکاتبه و رایزنی است که شاید بتوانیم این نفرات را در اختیار بگیریم.

مبنا موجودیت حال حاضر است

وی تاکید نمود: ما مبنا را بر اساس مدیریت خودمان و موجودیت بازیکنانی که در حال حاضر در اختیار داریم می گذاریم و برنامه ها را پیش می بریم. البته از ابتدا هم پیش بینی این قضایا را نموده بودیم که شاید نتوانیم از حضور و همراهی لژیونرها استفاده کنیم.

به جوانگرایی توجه شده است

به نظر می رسد تیم جوانی در اختیار دارید که شاید بعضی از آنها برای اولین بار تیم ملی را همراهی می نمایند؟، وی در پاسخ به این سوال گفت: به هر حال برای اولین بار به بحث جوانگرایی و زیر ساخت های تیم ملی توجه شده است. کوشش کردیم تا به بازیکنان شایسته ای که در لیگ جوانان بوده فرصت داده و آنها را در ترکیب تیم قرار بدهیم. با این تصمیم به جوانان تجربه حضور در تیم بزرگسالان را داده ایم. بعضی از این نفرات هم در رده سنی جوانان هستند و هم در رده سنی بزرگسالان که بعد از این رویداد می توانند در رقابت های جوانان هم حاضر شده و در آینده نیز از تجارب بدست آمده برای ادامه کار در تیم بزرگسالان استفاده نمایند.

نتیجه دریافت سخت خواهد بود / تنها تیم استثنایی مسابقات ما هستیم!

با توجه به جوانگرایی اجرا شده و پوست اندازی که در تیم شده نتیجه دریافت سخت خواهد شد، پیش بینی شما از نتایج چیست؟، وی در این خصوص این طور پاسخ داد: قطعا نتیجه دریافت سخت است. تیم هایی که در آسیا هستند برنامه دراز مدت داشته و اردوهای تدارکاتی و بازیهای تدارکاتی خوبی داشته اند و تنها تیمی که شرایط استثنایی دارد فقط ما هستیم! عربستان، کویت و کره جنوبی هیچ کدام شرایط ما را ندارند. قطعا لژیونر هم اگر داشته باشند به ترکیب تیم اضافه می گردد که لژیونر هم ندارند. در صورت داشتن این چنین بازیکنانی با قدرت در این قضیه وارد می شوند.

فقط تیم ایران با بحران لژیونر روبرو است

حبیبی اعلام کرد: فدراسیون ما چندین مکاتبه با فدراسیون رومانی نموده اما آنها همکاری لازم را نمی نمایند. رقبای ما بازیکن لژیونر ندارند و حتی لیگ های خود را هم آغاز ننموده اند و عملا تمام بازیکنان خود را دربست در اختیار تیم ملی قرار داده اند و فقط تیم ما با این بحران روبرو هست. متاسفانه بازیکنان خوبی داریم که در کشور ما رشد نموده اند و الان که موقع بهره برداری از آنها هست نمی توانیم از آنها استفاده کنیم.

تکلیف تیم در چند روز آینده تعیین می گردد

این چندمین مرتبه است که با نزدیک شدن به حضور تیم هندبال در یک رویداد مهم بین المللی یا آسیایی، بازیکنان لژیونر در تیم ملی حضور ندارند و این در حالی است که فدراسیون تا آخرین لحظه روی حضور آنها حساب باز می نماید اما در نهایت بدون آنها راهی مسابقات می گردد!

سر مربی تیم ملی هندبال مردان کشورمان در این خصوص اعلام کرد: این دفعه چهارم یا پنجم است که این اتفاق می افتد. کوشش می کنیم که وضعیت خود را ظرف چند روز آینده تعیین کنیم تا این سر درگمی تا روز مسابقه برای ما وجود نداشته باشد و حداقل موجودیت خود را بدانیم و بتوانیم تمرینات تاکتیکی و برنامه های تدارکاتی را برای بازیکنان اصلی دنبال کنیم.

وی اضافه نمود: تیم ما جوان است و اکثرا اولین بار است که در ترکیب تیم بزرگسالان قرار گرفته اند. البته این طور هم نیست که تجربه ای نداشته باشند. بعضی از آنها قبلا در ترکیب تیم نوجوانان و جوانان در مسابقات آسیایی حاضر بوده اند.

فرصت ها را از دست داده ایم

از قبل هم پیش بینی شده بود که ما در رقابت های انتخابی المپیک شانس زیادی برای کسب نتیجه نداریم آیا برای مسابقات قهرمانی آسیا شرایط بهتری خواهیم داشت ؟ آیا داستان عدم همراهی لژیونرها در مسابقات قهرمانی آسیا هم ادامه خواهد داشت یا اینکه با برنامه ریزی متفاوت و با همین نفرات راهی رقابت های آسیایی می شویم؟، حبیبی در پاسخ به این پرسش توضیح داد: بستگی دارد ما نمی دانیم که داستان لژیونرها برای این رقابت ها هم ادامه دارد یا خیر؟ چند سال قبل کره جنوبی در مقابل ایران بازی را واگذار کرد و ششم شد و ما پنجم. کره برنامه ریزی خوبی انجام داد و بازیکنان جوان آورد. اردوهای خارجی و کمپ های خوب را برنامه ریزی کرد، کادر فنی خارجی آورد و در حال حاضر سوم آسیا شده و شرایط خود را در قهرمانی آسیا تثبیت نموده و جواز حضور در مسابقات جهانی را گرفته است.

مدرس فدراسیون جهانی هندبال اظهار داشت: متاسفانه ما در این چند سال فرصت ها را از دست داده ایم و علی رغم اینکه در مسابقات نتیجه ای نگرفته ایم، حتی هیچ سازندگی هم ننموده ایم! امیدواریم با این جوان گرایی که آغاز شده اتفاقات خوبی را در آینده ببینیم و اگر بازیکنان لژیونر به ما نپیوندند حداقل این بازیکنان بتوانند در آینده بار تیم ملی را به دوش بکشند.

وی در سرانجام به اردو و برنامه های تدارکاتی تیم ملی در قطر هم اشاره نمود و گفت: فدراسیون قطر از ما دعوت نموده و ما قرار است 9 روز زودتر از مسابقات انتخابی المپیک قاره به این کشور برویم. در کوششیم تا علاوه بر تیم ملی هندبال قطر بتوانیم با یکی دو باشگاه قطری نیز مسابقه تدارکاتی داشته باشیم.

به گزارش خبرنگاران، رقابت های هندبال انتخابی المپیک در قاره آسیا، از 25 مهرماه تا پنجم آبان ماه در دوحه قطر برگزار می گردد که تیم ایران در گروه دوم با تیم های بحرین، قطر، کویت و کره جنوبی هم گروه است. تنها تیم اول قاره آسیا جواز حضور در رقابت های انتخابی المپیک را دریافت می نماید و تیم دوم می تواند مجوز شرکت در مسابقات انتخابی قاره ای را دریافت کند.

ak3fa.ir: مجله عکسفا، عکسها و رویدادهای اخیر دنیا

sanaye-90.ir: صنایع 90 | مجله خبری و تحلیلی صنایع

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 46442

به "فقط هندبال ایران با بحران لژیونر روبرو است، سازندگی نکرده ایم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فقط هندبال ایران با بحران لژیونر روبرو است، سازندگی نکرده ایم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید