فرونشست زمین در یک اتوبان اصفهان ، محدودیت تردد در محل حادثه اعمال شد

به گزارش مجله سرگرمی، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از شکستگی خط انتقال فاضلاب و فرونشست زمین در محور اتوبان شهید آقابابایی اطلاع داد.

فرونشست زمین در یک اتوبان اصفهان ، محدودیت تردد در محل حادثه اعمال شد

به گزارش خبرنگاران، منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: عصر امروز در محور اتوبان شهید آقابابایی لاین جنوب به شمال در اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب، زمین دچار فرونشست شد و حفره ای ایجاد شد.

وی اضافه کرد: عوامل سازمان آتش نشانی و پلیس راهور جهت ایجاد محدودیت های ترافیکی و پیشگیری از خطرات احتمالی و ایمن مردن در محل حضور دارند.

شیشه فروش بیان نمود: اکیپ مدیریت بحران و تعمیرات شبکه شرکت آب و فاضلاب برای آنالیز ابعاد حادثه و اجرای طرح بازسازی شبکه به محل اعزام شدند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان ادامه داد: محدودیت تردد و انسداد عرض جنوب به شمال اتوبان شهید آقابابایی بعد از پل اطشاران به وسیله پلیس راهور و نیروی انتظامی برای آنالیز و برطرف خطر از محل ناشی از حفره ایجاد شده در اتوبان شهید آقابابایی ایجاد شد.

وی توضیح داد: رانندگان می توانند از مسیرهای جایگزین و کنار گذر از جمله خیابان های خواجه عمید، پروین و آذر بیگدلی تردد نمایند.

شیشه فروش اعلام کرد: پلیس در حال کنترل ترافیک است و ماشین آلات شرکت آب و فاضلاب برای آنالیز دلیل حادثه استقرار یافتند و پس از آنالیز و دلیل یابی دقیق زمان اصلاح و بازسازی محور اعلام خواهد شد.

اجرای طرح های احیای زاینده رود و تسریع در اجرای طرح های تأمین آب استان و جبران کسری منابع آب زیرزمینی از اولویت های مورد احتیاج استان در کاهش اثرات فرونشست زمین است.

مطالعات آنالیز فرونشست زمین در دشت اصفهان با هدف اجرای طرح های کاهش خطر به وسیله شهرداری اصفهان و به وسیله مشاور در حال تکمیل است و به وسیله مرکز تحقیقات راه و مسکن و شهرسازی الزامات مرتبط با پیشگیری و کنترل فرونشست زمین در اصفهان تدوین شده که برای تأمین اعتبار برای اجرای طرح های مصوب و اضطراری به سازمان برنامه و بودجه کشور ارسال شده است.

در روز آدینه 5 خرداد ماه بر اثر نشت آب از خط لوله آبرسانی در محدوده چهاراه نظر شهر اصفهان فروچاله ای ایجاد شد و چرخ یک دستگاه اتوبوس در چاله فرو رفت.

بعلاوه در تاریخ 8 خرداد ماه بر اثر شکستگی خط انتقال فاضلاب جنوب اصفهان به تصفیه خانه خیابان آبشار در عمق 3.5 متری، زمین نشست نموده و باعث ایجاد حفره در قسمت فضای سبز زیر پل غدیر شد.

قدمت و فرسودگی شبکه های آب و فاضلاب در شهر اصفهان با عمر 40 تا50 سال، خوردگی شبکه ها و اثرات فرونشست زمین باعث تشدید حوادث شکستگی خطوط و ایجاد فروچاله و بروز خسارت به معابر و خیابان ها و اختلال در تردد شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 18 خرداد 1402 بروزرسانی: 18 خرداد 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164524

به "فرونشست زمین در یک اتوبان اصفهان ، محدودیت تردد در محل حادثه اعمال شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرونشست زمین در یک اتوبان اصفهان ، محدودیت تردد در محل حادثه اعمال شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید