آشنایی با هزینه های سفر به دبی

به گزارش مجله سرگرمی، هزینه سفر به دبی

هزینه سفر به دبی : دبی یکی از شهرهای مدرن و زیبا دنیا است که هر ساله تعداد بیشماری توریست به این شهر سفر می نمایند. این شهر دارای هتل های زیادی می باشد از هتل های گران قیمت گرفته تا هتل های ارزان قیمت که برای توریستان هزینه محل اقامت خیلی مهم می باشد در این بخش از معرفی هتل ها، بعضی هتل های ارزان در دبی را معرفی می کنیم.

آشنایی با هزینه های سفر به دبی

البته توجه داشته باشید که هزینه اقامت در هتل های ارزان دبی نیز به نسبت شهرهای دیگر گران است.ما به شما توصیه میکنم حتما به این شهر دیدنی و زیبا سفر کنید اما اگر نگران هزینه های سفر به این شهر دیدنی هستین کافی است تا با ما همراه شوید تا با هزینه های سفر به این شهر شگفت انگیز آشنا شوید.

حالا در ادامه سِری پست های هزینه سفر به شهرهای مختلف دنیا، بنا به درخواست کاربران عزیز آمده ایم سراغ هزینه های سفر به دبی. در این پست تمامی هزینه هایی که شما از بدو سفر باید برای آن برنامه ریزی کنید، به طور کامل گفته شده اند که برای هر مورد، میانگین و طیف معمول در نظر گرفته است. با خواندن این مطلب، خواهید توانست یک شَمای کلی از بازه قیمت سفرتان به دبی به دست آورید.

آخرین بروز رسانی هزینه سفر به دبی و اطلاعات در سرانجام تیر 1396 اجرا شده است.

مدارک و هزینه های قبل سفر

پیش از آغاز سفر باید برای دریافت پاسپورت و یا گذرنامه اقدام کنید که طبیعتا در حین دریافت این مدرک هزینه هایی در پیش روی شما قرار گرفته است.

++ هزینه های گذرنامه عبارت اند از:

1- هزینه 1000 تومان بابت شناسه

2- هزینه 3,750 تومان به حساب شهرداری بابت عوارض شهرداری

3- هزینه 75,000 تومان برای خزانه داری استان بابت تعرفه صدور گذرنامه

4- هزینه 29,300 تومان بابت خدمات دفاتر پلیس +10 و هزینه پست

+ دیگر مدرک مورد احتیاج برای سفر به شهر دبی ویزا یا ویزا است که در ادامه نحوه دریافت و هزینه های آن را به طور کامل برای شما شرح داده ایم.

روش های سفر به دبی و هزینه ها

این که برای سفر به دبی چه راه و روشی را انتخاب کنید، کاملا به روحیه و میزان هزینه مد نظر شما بستگی دارد. می توانید همه چیز را بسپرید به تورگردانان و فقط هزینه را پرداخت کنید و یا به دلایل مالی و یا ماجراجویی بیش تر همه چیز را خودتان برنامه ریزی کنید و به روش خودتان به دبی سفر کنید. با این حال، هر راهی هزینه های متفاوتی در پیش روی شما می گذارد که آنالیز کردنش ذهن شما را برای انتخاب بهتر روشن می نماید.

را بخوانید. راه های مختلف سفر به دبی عبارت اند از:

1- تورهای دبی: 1) هوایی

2) دریایی

2- شخصی : 1) هواپیما

2) کشتی

1- تورهای دبی

معمولا مدت زمان تورهای هوایی دبی چندین نوع دارد که رایج ترین آن، تورهای 3 شب و 4 روز است و ما در اینجا متوسط قیمت معمول ترین تور را برای هر کدام ذکر نموده ایم.

راستا هوایی: بسته به آژانس هواپیمایی، کلاس هتل، اتاق مورد نظر و البته زمان سفر قیمت های متفاوتی انتظار شما را می کشند.

برای 3 شب و 4 روز هزینه ها بین 900 هزار تومان تا 17 میلیون تومان متغیر است.

برای اغلب هتل های دو تا چهار ستاره، متوسط قیمت تورها میان 1 میلیون و 200 هزار تا نزدیک 2 میلیون تومان می باشد.

راستا دریایی: بسته به آژانس مسافرتی، هتل و اتاق مورد نظر قیمت های متفاوتی پیش روی شما قرار دارند.

با مراجعه به آژانس های مسارفتی تور سفر دریایی به دبی را تهیه کنید و اگر در شهر شما چنین توری یافت نمی گردد، ابتدا خود را به شهرهای جنوبی برسانید و در آن جا تور های کشتی دبی را تهیه کنید. البته پی از حرکت، با تماس تلفنی از وجود چنین تورهایی در زمان مورد نظر خود اطمینان حاصل کنید.

هزینه بلیت دو طرفه کشتی ها به همراه ویزا در حدود 600 تا 850 هزار تومان می باشد.

2- شخصی

برای رفتن به دبی به صورت شخصی دبی تنها دو را پیش روی شما قرار گرفته است : هواپیما و کشتی که هر کدام از این موارد مزایا و معایب خاص خود را دارند.

پر واضح است که انتخاب هواپیما بدان معنی است که سریع تر و راحت تر به مقصد می رسید. البته انتخاب سفر دریایی نیز خالی از لطف نیست. انتخاب کشتی برای رسیدن به دبی این امکان را مهیا می نماید تا تجربه متفاوتی را در طی راستا برای خود رقم بزنید و البته به نسبت هواپیما، هزینه کم تری نیز پرداخت کنید. توجه داشته باشید که شما عوارض خروج از کشور را به هنگام خرید بلیت هواپیما و کشتی پرداخت خواهید کرد که عوارض در راستا هوایی 75 هزار تومان و در راستا دریایی 25 هزار تومان می باشد.

1) هواپیما

در زیر بعضی از پروازهای دبی به همراه هزینه گفته شده که هر کدام طیف هزینه بلیط رفت و برگشت می باشد:

تهران-دبی: بین 300 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

مشهد-دبی: بین 600 تا 800 هزار تومان

کیش-دبی: بین 600 تا 1 میلیون هزار تومان

اهواز-دبی: حدود 600 هزار تا 1 میلیون تومان

اصفهان-دبی: بین 800 تا 1 میلیون و 200 هزار تومان

شیراز-دبی: بین 600 هزار تومان تا 1 میلیون

بندرعباس-دبی: بین 600 تا 900 هزار تومان

2) کشتی

برای آن که با کشتی به دبی بروید، ابتدا باید خودتان را به شهر بندر لنگه برسانید. در صورت مساعد بودن هوا و بسته به شرکت کشتی رانی شما، روزهای حرکت و ساعات رفت و برگشت متفاوت است. اغلب در ساعات 10 و 11 صبح از بندرلنگه خارج شده و بعدازظهر حدود 3 تا 5 نیز به ایران بازمی گردند. همچنین خوب است بدانید از بندرلنگه تا شهر دبی 5 ساعت در راه خواهید بود.

هزینه بلیت کشتی درجه دو از بندر لنگه تا دبی:

یکسره: حدود 270 تا 320 هزار تومان

دوسره: حدود 450-500 هزار تومان

نکته قابل توجه این است که تنها تا 50 کیلوگرم بار می توانید همراه داشته باشید و در ازای هر کیلوگرم بار اضافه، 5 هزار تومان جریمه خواهید شد.

ویزا دبی

دریافت ویزا برای سفر به دبی با دیگر شهرهای خارجی متفاوت است. تنها راه دریافت ویزا مراجعه به آژانس های مسافرتی و به وسیله کارگزاران می باشد. شرایط و هزینه های دریافت ویزای دبی را در زیر آورده ایم:

ویزا عادی 14 روزه (تحویل 7-5 روز کاری) : 300 درهم، حدود 300 هزار تومان

ویزا نیمه فوری 14 روزه (تحویل 3 روز کاری) : 360 درهم، حدود 315 هزار تومان

ویزا عادی 1 ماهه: 340 درهم، حدود 340 هزار تومان

ویزا سه ماهه توریستی: حدود 1100 تا 1400 درهم، حدود 1 میلیون و 100 تا 400 هزار تومان

ویزای مولتی یک ماهه: 1010 درهم، حدود 1,010,000 تومان

ویزای مولتی سه ماهه: 2190 درهم، حدود 2 میلیون تومان

+ با ویزاهای مولتی دبی می توانید چندین بار وارد کشور امارات شوید و هر بار 14 روز در شهر دبی اقامت داشته باشید.

+ برای دریافت ویزا دبی احتیاجی به رزرونامه هتل ندارید، اما باید چک ضمانت 10 میلیون تومانی بگذارید.

+ از آن جا که قوانین سفارت دبی در مرور زمان تغییر می نماید، حتما پیش از اقدام برای ویزا از قوانین جدید اطلاع یابید.

واحد پول امارات

واحد پول کشور امارات متحده عربی، درهم بوده که شما در حال حاضر هر درهم را با حدود 1000 تومان خریداری می کنید. برای تهیه درهم کافیست تا به صرافی های شهر خودتان مراجعه کنید و یا با خود دلار ببرید و در آن جا به درهم تبدیل کنید.

از جمله اسکانس های رایج امارات می توان به 5 درهمی (قهوه ای)، 10 درهمی (سبز)، 20 درهمی (آبی)، 50 درهمی (بنفش)، 100 درهمی (قرمز)، 200 درهمی (نارنجی)، 500 درهمی (آبی) و 1000 درهمی (قهوه ای ارغوانی) و همچنین سکه های 1، 50 و 25 فلسی اشاره نمود. هر درهم برابر با 100 فلس است.

ارزیابی هزینه

دبی از شهرهای نسبتا گران است و اغلب هزینه ها 60 تا 90% بیش تر از هزینه های شهر تهران هستند و تفاوت قابل توجهی دارند.

هزینه ها در طول سفر به دبی

در طول سفر به دبی هزینه های متفاوتی پیش روی شماست که افزایش و کاهش آن کاملا به نحوه برنامه ریزی شما بستگی دارد. دانستن متوسط قیمت این اقلام یاری بزرگی در طی سفر شما خواهد بود.برای هدایت بهتر شما در هنگام سفر به دبی به صورت جزئی درباره هزینه های زیر به شما اطلاعات می دهد.

1- هزینه های حمل و نقل در دبی

2- هزینه های اقامت در دبی

3- هزینه های خورد و خوراک در دبی

4- هزینه های تفریح در دبی

5- هزینه های سوغاتی و پوشاک در دبی

6- هزینه سرویس موبایل در دبی

1- هزینه های حمل و نقل درون شهری دبی

حمل و نقل عمومی در شهر دبی شامل گزینه هایی چون مترو، اتوبوس، اتوبوس آبی و ابرس (تاکسی آبی) می گردد. پیش از استفاده از مترو و یا اتوبوس های دبی ضروری است تا بلیت الکترونیک دبی را با نام نول کارت (Nol Card) را از مراکز فروش بلیت مترو و بعضی از سرانجامه های اتوبوس تهیه کنید. همچنین دستگاه های شارژ الکترونیک در تمام ایستگاه های مترو و سرانجامه های اتوبوس، بعضی از ایستگاه های اتوبوس های و جاهایی مانند مراکز خرید و فرودگاه ها وجود دارد.

به طور کلی 4 نوع نول کارت وجود دارد که اگر چندین روز مسافر هستید و تنها چند بار از آن استفاده خواهید کرد، نول کارت قرمز به کار شما می آید. هزینه خرید این نول کارت 2 درهم (حدود 2 هزار تومان) بوده و تا 10 بار قابلیت شارژ مجدد را داراست. برای دارندگان نول کارت قرمز، نرخ سفرهای درون شهری بسته به مسافتی که طی می کنند، به 5 منطقه تقسیم می گردد که از 3 درهم (3000 تومان) تا 8.50 درهم (8500 تومان) متفاوت اند. از دیگر نول کارت ها می توان به نول کارت نقره ای، طلایی و آبی اشاره نمود. از نول کارت های طلایی برای استفاده از بخش های درجه یک سیستم حمل و نقل عمومی می باشد. هزینه پرداختی سفرها با این نول کارت ها در تمام مناطق برابر با 14 درهم (حدود 14 هزار تومان) می باشد.

باید بدانید که از نول کارت به هنگام خروج از ایستگاه مترو و اتوبوس استفاده می گردد.

هزینه های حمل و نقل درون شهری دبی به صورت خلاصه:

بلیت الکترونیک: نول کارت: 2 درهم تا 14 درهم (از 2 هزار تومان تا 14 هزار تومان)

مترو: بسته به نول کارت بین 3 تا 8.50 درهم (بین 3000 تا 8500 تومان)

تاکسی: از 12 درهم به بالا (از 12 هزار تومان به بالا)

اتوبوس: 2 درهم یا 2000 تومان

تراموا: 3 درهم (حدود 3 هزار تومان)

قایق: 1 درهم یا 1000 تومان

مونوریل: 15 درهم یا 15000 تومان

اتوبوس آبی: 2 تا 50 درهم؛ بین 2000 تا 50,000 تومان

هزینه های هر مورد به صورت تفکیک شده و به طور مفصل در ادامه شرح داده شده است.

گزینه های حمل و نقل در دبی

مترو: مترو شهر دبی در سال 2010 گشایش یافت و چهار خط قرمز، بنفش، آبی و سبز و 47 ایستگاه دارد. خط قرمز مترو از نزدیک فرودگاه بین المللی دبی آغاز شده و با طول 52.1 کیلومتری تا ساحل جبل علی پیش می رود. در هر ایستگاه مترو، تاکسی و اتوبوس هایی برای رساندن شما به مقصد وجود دارد.

پرداخت هزینه: با قرار دادن نول کارت در دستگاه های خاص در مقصد به تعداد ایستگاه هایی که از قطار استفاده نمودید از شما هزینه کسر می گردد. افرادی که کمتر از 5 سال دارند یا قدشان زیر 90 سانتی متر است و همچنین افراد معلول می توانند به صورت رایگان از مترو استفاده کنند.

توجه داشته باشید خوردن و آشامیدن در مترو اکیدا ممنوع و دارای جریمه است، حتی نمی توانید در مترو آدامس هم بجوید. همچنین اگر نول کارت شما شارژ نداشته باشد، هزینه نول کارت نامحدود یعنی 14 درهم (حدود 14 هزار تومان) از شما دریافت می گردد. البته اگر مأموران متوجه شوند، علاوه بر آن 200 درهم (حدود 200 هزار تومان) دیگر هم جریمه خواهید شد.

تاکسی: اغلب تاکسی ها در دبی از برند فولکس واگن و دیگر برندهای برتر دنیا هستند. شما می توانید برای دریافت تاکسی از شماره تلفن 2080808 و یا این وبسایت استفاده نمایید و یا سوار تاکسی های گذری شوید. به وسیله این وبسایت نیز می توانید نرخ هزینه تاکسی را بر حسب کیلومتر محاسبه نمایید، ورودی تاکسی در دبی حدود 11 درهم (حدود 11000 تومان) و تعرفه هر کیلومتر نیز 2 درهم (حدود 2 هزار تومان) می باشد.

اتوبوس: در دبی دو نوع اتوبوس خارج شهری و درون شهری وجود دارد؛ اتوبوس های درون شهری با شماره هایی که در قسمت جلوی آن ها نمایش داده می شوند مقصد خود را نشان می دهند و اتوبوس های خارج شهری با مقاصد معین می شوند. این اتوبوس ها تمیز، راحت، ارزان و با تهویه مناسب اند.

هزینه اتوبوس ها با کارت های اعتباری پرداخت می شوند و در حدود 2 درهم (حدود 2000 تومان) می باشد. البته اگر در جایی بودید که باجه تهیه بلیت وجود نداشت می توانید به صورت نقدی هم پرداخت کنید. باید بدانید هزینه اتوبوس ها در راستاهای طولانی تر و به مقصد نواحی حاشیه شهر، بیش از 2 درهم می باشد.

مونوریل: مونوریل های بدون راننده جزیره نخل جمیرا را به دبی مارینا متصل می کنند. این مونوریل ها تنها دو ایستگاه دارند و کل راستا را در طی 5 دقیقه طی می کنند. هزینه سفر یک طرفه مونوریل 15 درهم (حدود 15000 تومان) و دو طرفه 25 درهم (25 هزار تومان) می باشد.

تراموا: یکی دیگر از وسایل حمل و نقل شهر دبی، ترامواها هستند که دبی مارینا را به برج العرب و جزیره نخل جمیرا متصل می نماید. هزینه سواری تراموا برابر 3 درهم (حدود 3 هزار تومان) می باشد.

قایق: قایق های چوبی و سنتی در دو راستا دیرا را به منطقه بور دبی متصل می کنند. هزینه قایق ها 1 درهم (1000 تومان) بوده و هزینه قایق دربستی نیز برای هر ساعت 100 درهم (حدود 87 هزار تومان) می باشد. همچنین قایق های مدرنی وجود دارد که هزینه آن ها از حداقل 50 درهم آغاز می گردد. این قایق ها در ساعات 10 تا 22 فعالیت دارند.

اتوبوس آبی: اتوبوس های آبی در 5 راستا و روزانه بین ساعات 6 تا 23 فعالیت دارند. راستا بی1: ایستگاه بور دبی تا السخبا، بی2: الد سعود دبی تا بانیاس، بی3: ایستگاه السیف تا السخبا؛ بی4: ایستگاه بور دبی تا پارک آبی کرید؛ بی5: بین ایستگاه شن داغ و پارک آبی کرید : حرکت هر نیم ساعت

فواصل حرکت در راستاهای بی1 و بی4: هر نیم ساعت و در راستاهای بی2 و بی3: هر 15 دقیقه

هزینه در راستاهای بی 1،2،3 و 4 : 2 درهم (2000 تومان) و در راستا بی5: 50 درهم (50000 تومان) بزرگسالان و 25 درهم (25000 تومان) بچه ها تا 6 سال

می توانید برای پرداخت هزینه از نول کارت بهره ببرید.

2- هزینه های اقامت در دبی

در شهر دبی گزینه های اقامتی متفاوتی با هزینه های مختلف پیش روی شماست:

هتل ها: در دبی طیفی از هتل های لوکس 5 ستاره تا هتل های ارزان 1 ستاره وجود دارد. در زیر میانگین قیمت هر نوع هتل در هر شب ارائه شده است.

هتل های 1 ستاره: حدود 100-450 درهم، حدود 100 هزار تا 450 هزار تومان.

هتل های 2 ستاره: حدود 100-600 درهم، حدود 100 هزار تا 600 هزار تومان

هتل های 3 ستاره: حدود 120-700 درهم، حدود 120 هزار تا 700 هزار تومان

هتل های 4 ستاره: حدود 130-1000 درهم، حدود 130 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

هتل های 5 ستاره: حدود 300 درهم تا 42 هزار درهم، حدود 300 هزار تومان تا 42 میلیون تومان

مهمان خانه و هاستل: در شهر دبی چندین هاستل و مهمان خانه وجود دارد که طیف قیمت آنها در حدود شبی 30 تا 100 درهم (حدود 30 تا 100 هزار تومان) می باشد.

آپارتمان: هزینه ها بسته به محل آپارتمان، تعداد اتاق ها، فاصله تا مرکز شهر و امکانات آن متفاوت است. حدود 200 آپارتمان در شهر دبی به چشم می خورند که از اقامتگاه هایی لوکس تا جایی مناسب متفاوت اند. هزینه آپارتمان های دبی از شبی 100-3500 درهم (100 هزار تا 3 میلیون و 500 هزار تومان) متفاوت است.

3- هزینه های خورد و خوراک در دبی

رستوران و فست فود: طیف متنوعی از رستوران های لوکس، معمولی، فست فودها و کافه ها در شهر دبی پیش روی شماست. در زیر متوسط هزینه برای هر مکان ذکر شده است.

رستوران های ارزان قیمت: حدود 20-50 درهم یا حدود 20 تا 50 هزار تومان

صرف یک وعده کامل در یک رستوران متوسط قیمت، برای دو نفر : حدود 100-250 درهم یا حدود 100-250 هزار تومان

رستوران های گران قیمت دبی: از 100 درهم به بالا ؛ بالای 100 هزار تومان

فست فودهای زنجیره ای مانند مک دونالد و یا فست فودهای مشابه : حدود 20-30 درهم یا حددو 20-30 هزار تومان

وعده ها و میان وعده های غذایی در طی سفر از جمله نکات مهم و قابل توجهی اند که نباید از آن غفلت کرد. اگر نخواهید در هتل اقامت کنید، ضروری است تا از هزینه محصولات و محل تهیه آن ها اطلاعاتی داشته باشید.

خوراکی های لازم:

نان (500 گرمی): 5 درهم (حدود 5000 تومان)

شیر: هر لیتر 5.5 درهم (حدود 5500 تومان)

برنج سفید (کیلویی): حدود 9 درهم (حدود 9000 تومان)

تخم مرغ 12 عددی : حدود 10 درهم (حدود 10,000 تومان)

یک بطری آب 1.5 لیتری: حدود 2 درهم (حدود 2000 تومان)

میوه و سبزیجات (1 کیلوگرم):

گوجه فرنگی: حدود 7 درهم (حدود 7000 تومان)

پیاز: حدود 3.5 درهم (حدود 3500 تومان)

سیب زمینی: حدود 4 درهم (حدود 4000 تومان)

کاهو: حدود 7.5 درهم (حدود 7500 تومان)

سیب: حدود 9 درهم (حدود 9000 تومان)

موز: حدود 7 درهم (حدود 7000 تومان)

پرتقال: حدود 7.5 درهم (حدود 7500 تومان)

4- هزینه های تفریح در دبی

یکی از بیش ترین مواردی که در سفر به دبی برای شما خرج بر می دارد، تفریحات متنوع و هیجان انگیزی در این شهر است که به طور مثال لیستی از پارک های آبی دبی را که پیش تر به شما معرفی نموده ایم، می توانید ببینید. همچنین تفریحاتی چون تور کویر گردی و سافاری و … پیش روی شما قرار گرفته است. خواندن تفریح در کویر دبی هیجان میان ماسه ها نیز خالی از لطف نخواهد بود.

در ادامه میانگینی از هزینه معروف ترین تفریحات دبی را برای شما آورده ایم که البته هر کدام بسته به ساعت و امکانات قیمت متفاوتی خواهند داشت.

هزینه تورهای سافاری و صحراگردی: بین 150 - 240 درهم، حدود 150 تا 240 هزار تومان

هزینه تورهای هلی کوپتر سواری: حدود 640 هزار تومان

هزینه جت اسکی بسته به زمان: حدود 300 تا 900 درهم، حدود 300 تا 900 هزار تومان

هزینه فلای بورد بسته به زمان: حدود 300 تا 800 درهم، حدود 300 تا 800 هزار تومان

هزینه های ورودی پارک های آبی دبی:

1) پارک آبی وایلد وادی : 200 هزار تومان

2) پارک آبی آتلانتیس: 175 هزار تومان

3) پارک آبی آیس لند: 379 هزار تومان

4) پارک آبی واندر لند: 100 هزار تومان برای بزرگسالان

5) پارک آبی دریم لند: 140 هزار تومان

6) پارک آبی اسپلش ان پارتی: 86 هزار تومان

7) پارک آبی اسپلش پد: 55 هزار تومان

8) پارک آبی لگولند: 200 هزار تومان

5- هزینه های سوغاتی و پوشاک در دبی

سوغاتی: از جمله سوغاتی های شهر دبی و امارات می توان به مجسمه برج خلیفه، خرما، بخور، شکلات شتری، عطر عربی، خنجر، شال ابریشمی و … اشاره نمود. برای اطلاع بیش تر از سوغاتی های این شهر بهترین و معروف ترین سوغات دبی را بخوانید. برای خرید سوغاتی می توانید به مراکز خرید مشهور دبی چون برج خلیفه، ابن بطوطه و مارینا مال بروید. همچنین می توانید با بهترین و معروف ترین مراکز خرید دبی آشنا شوید.

معمولا برای صنایع دستی نمی توان هزینه معینی را ارائه داد و تنها حرفه ای ها می توانند قیمت واقعی و یا منصفانه تر آن را تشخیص دهند. برای آن که بتوانید در خرید سوغاتی خود در بازارهای محلی پیروز تر عمل کنید، پیشنهاد می گردد این مقاله آموزشی را بخوانید:

روشهای چانه زنی برای خرید سوغاتی در سفر

پوشاک: قیمت پوشاکِ برند و غیر برند در دبی در بعضی موراد بیش تر و گاهی نیز کم تر از پوشاک در ایران است، اما به طور کلی هزینه پوشاک در دبی 15 تا 50 درصد بیش تر از تهران است. به طور مثال یک جفت شلوار جین لویس و یا برندهای مشابه حدود 250 هزار تومان، یک پیراهن تابستانه با برندهای زارا و اچ اند ام حدود 200 هزار تومان، یک جفت کفش نایک حدود 300 هزار تومان و یک جفت کفش مردانه چرم نیز نزدیک 300 هزار تومان می باشد.

6- هزینه سرویس موبایل در دبی

در کل در امارات دو اپراتور تلفن همراه وجود دارد که با نام های دو (Du) و اتصالات (Etisalat) فعالیت می کنند.

هزینه هر دقیقه مکالمه با اپراتور اتصالات برابر با 30 فلس و با سیم کارت های دو 25 فلس می باشد که البته به نظر می رسد پوشش و آنتن دهی اتصالات بهتر است.

اگر به هنگام اقامت در کشور امارات و شهر دبی نمی خواهید از خدمات رومینگ بهره ببرید، می توانید سیم کارت های مخصوص مسافران اپراتور اتصالات و دو را در فرودگاه دبی و یا هتل خود تهیه کنید. هزینه سیمکارت دو 35 درهم (نزدیک 35 هزار تومان) است. البته سیمکارت دو همراه خدمات رایگانی چون 20 دقیقه مکالمه رایگان، 20 پیغام رایگان و 200 مگابایت اینترنت همراه می باشد که به مدت 7 روز اعتبار دارند. همچنین امکان آن را دارید که سیم کارت های دو را در ایران و در شهرهایی مانند تهران، شیراز، مشهد و اصفهان خریداری کنید. هزینه سیم کارت های یک ساله دو با قابلیت شارژ مجدد 81 هزار تومان می باشد.

در جدول زیر لیست هزینه های رومینگ دو اپراتور همراه اول و ایرانسل در کشور امارات متحده عربی آمده است..

++ هزینه ها برای هر یک دقیقه و به تومان می باشند.

امنیت در طی سفر به دبی

با آن که دبی شهر بسیار گردشگرپذیری است، اما نرخ جرم و جنایت در این شهر بسیار پایین است و طبق آمار و شاخص های دنیای امنیت، کشور امارات متحده عربی در رده 61 دنیا قرار گرفته است. این بدان معناست که رنک امنیت امارات از کشورهایی چون آرژانتین، عمان، قزاقستان، گرجستان، آمریکا و ایران بهتر است. یکی از دلایل امنیت بالای دبی، شهروندان چند ملیتی این شهر است که در نتیجه اگر مرتکب جرم و جنایتی شوند، بلافاصله از کشور امارات اخراج می شوند.

بنابراین با خیال راحت می توانید برای سفر به شهر دبی برنامه ریزی کنید.

دانستنی هایی از شهر دبی

1- زبان رسمی دبی عربی است اما زبان انگلیسی هم رواج زیادی دارد. به دلیل مهاجرت زیاد از کشورهای آسیایی به دبی، زبان های هندی، فارسی، بنگالی و چینی هم در میان مردمان دبی استفاده می گردد.

2- اختلاف ساعت شهر دبی با تهران: نیم ساعت جلو است.

3- دین رسمی این کشور اسلام است و اقلیت های هندو، بهائی، مسیحی و بودایی هم در این شهر زندگی می کنند.

4- دبی توانسته در بهداشت غذایی و آب به مرحله قابل قبولی دست یابد و از لحاظ پزشکی هم در سطح بالایی قرار گرفته است، دبی می تواند برای توریستان میزبان خوبی از لحاظ بهداشتی و درمانی باشد.

5- 50 درصد دانش آموزان این شهر از اتباع خارجی هستند، آموزش و پرورش این شهر در سطوح ابتدایی، هدایت، متوسطه و دانشگاه پذیرای دانشجویان از ملل مختلف است.

6- میزان سفر سالانه گردشگران به دبی در سال 2015، 14.2 میلیون نفر بود و دبی در این سال به رتبه چهارمین شهر پر بازدید دنیا دست یافت.

7- خدمات پزشکی خوبی در دبی وجود دارد اما به دلیل بالا بودن هزینه های درمانی سعی کنید دارو های ضروریتان را خود ببرید.

بهترین فصل سفر به دبی

از آن جا که دبی در شمال کمربند کویری قرار گرفته است، آب وهوایی استوایی و کویری دارد. این بدان معنی است که در تمام طول سال، در دبی شاهد آب و هوای بسیار گرم و خشکی هستیم.

تابستان: تابستان های این شهر بسیار گرم، خشک و شرجی است و سفر به دبی در این زمان اصلا توصیه نمی گردد. بالاترین دمای ثبت شده در این شهر 52 درجه سانتیگراد است.

زمستان: متوسط دما در زمستان های دبی حدود 25 درجه سانتیگراد، در تابستان 35 درجه سانتیگراد و شب های بخش ساحلی شهر 12-15 درجه سانتیگراد می باشد.

بارندگی: بارش باران در دبی بسیار نادر است و اگر بارشی رخ دهید در طی ماه های آذر تا اسفند می باشد. به طور کلی می توان گفت مجموع بارش باران در دبی 5 روز در سال است.

در نتیجه می توان گفت بهترین زمان سفر به دبی، شش ماهه دوم سال و اوقات سرد نیم کره شمالی می باشد.

دغدغه زبان نداشته باشید!

یکی از متداول ترین سوال های اخیر کاربران کارناوالی در کامنت ها، مسئله زبان و چگونگی برقرار کردن ارتباط در کشوری خارجی بوده است. از همین رو مقاله ای کامل درباره انواع و اقسام راه های برقراری ارتباط را برای شما تهیه کردیم و نشان دادیم چگونه می توان زبان کشوری را بلد نبود، به آن کشور سفر کرد و از سفر خود هم لذت برد.

همان طور که گفته شد، زبان رسمی دبی عربی است اما زبان انگلیسی هم رواج زیادی دارد. به دلیل مهاجرت زیاد از کشورهای آسیایی به دبی، زبان های هندی، فارسی، بنگالی و چینی هم در میان مردمان دبی استفاده می گردد.

سخن آخر

همان طور که گفتیم تمام هزینه های ذکر شده در این مقاله، جدید و به روز بوده و از منابع معتبر استخراج شده اند، با این حال تفاوت جزئی در اعداد و ارقام در گذر زمان طبیعی است.

آخرین بروز رسانی هزینه سفر به دبی و اطلاعات در سرانجام تیر 1396 اجرا شده است.

امیدواریم مقاله هزینه سفر به دبی موردی پسند شما کاربران عزیز قرار گرفته باشد در صورتی که نظری درباره هزینه سفر به دبی دارید می توانید از بخش نظرات آن را مطرح نمایید.

هزینه سفر به دبی , هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,هزینه سفر به دبی,

کامپوزیت دندان ایمپلنت

sharj10.ir: شارژ 10 | مجله گردشگری و مسافرتی

liso.ir: لیسو | وبلاگ دانشجویان رشته معماری

mnab.ir: مجله مدیریت ناب، مدرنترین روش ها و تکنیک ها در علم مدیریت جدید

منبع: تاپ تراول
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 24 مرداد 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 87328

به "آشنایی با هزینه های سفر به دبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با هزینه های سفر به دبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید