فرودگاه گیلان پیشتاز در لغو پروازها

به گزارش مجله سرگرمی، همه پروازهای فرودگاه رشت به عنوان تنها فرودگاه استان گیلان یکشنبه 11 اسفند و امروز دوشنبه 12 اسفند لغو شد.

فرودگاه گیلان پیشتاز در لغو پروازها

خبرنگاران آنلاین-سمانه معظمی: این روزها شیوع کرونا نه تنها خیابان های شهرها را سوت وکور نموده، بلکه فرودگاه ها نیز به دلیل کاهش پروازها خلوت شده اند.

  • از ابولا تا کرونا | بیماری هایی که دنیا را در شرایط هشدار قرار داد
  • موشن گرافی | 6 زنگ خطر سازمان دنیای بهداشت؛ از زیکا تا کرونا

دیروز قرار بود 6 پرواز از مبدا تهران(سه پرواز)، اهواز، مشهد و اصفهان به رشت وارد گردد که همه آن ها لغو شد و در نتیجه پروازهای خروجی، یعنی 6 پرواز دیگر نیز انجام نشد.

امروز نیز همه پروازها کنسل شد؛ پنج پرواز از مبدا تهران(سه پرواز)، مشهد و تبریز و برعکس؛ یعنی در کل 10 پرواز. آسمان، ایران ایر و ایران ایرتور شرکت های اجرانماینده این پروازها بودند.

دوشنبه هفته گذشته نیز همه پروازهای فرودگاه گیلان لغو شده بود.

فرودگاه تعطیل نیست

غلامرضا کریم آقایی، مدیرکل فرودگاه گیلان در گفت وگو با خبرنگاران آنلاین گفت: لغو شدن پروازها هیچ ارتباطی با فرودگاه رشت ندارد. فرودگاه تعطیل نیست و هیچ مسئله ای برای پذیرش و انجام پرواز نداریم.

او درباره دلیل لغو پروازها شرح داد: شرکت های هواپیمایی بنا به صلاحدید خود از هفته گذشته اقدام به لغو بعضی از پروازها نموده اند. به نظر می رسد این تصمیم با توجه به شرایط کشور و اعلام موارد کرونا گرفته شده است. در بعضی موارد هم مردم پرواز را لغو می نمایند، درنتیجه انجام آن برای شرکت هواپیمایی به صرفه نیست.

کریم آقایی با تاکید براین که واحدهای عملیاتی فرودگاه آماده پذیرش همه پروازها هستند، اضافه نمود: بعضی پروازها مانند عسلویه شنبه انجام شد. محتمل است فردا (سه شنبه) نیز پروازها به مقاصد شهرهای دورتر انجام گردد. اما هیچ چیز قطعی نیست.

به گفته او، فرودگاه رشت، فرودگاه پایه پرواز نیست که پرواز از آنجا شروع گردد. باید هواپیما از مکان های دیگر بلند گردد و به این فرودگاه بیاید.

در حال حاضر 102 سورتی پرواز داخلی هر هفته از فرودگاه بین المللی سردار جنگل رشت به مقاصد تهران، مشهد، کیش، تبریز، شیراز، اصفهان، بندرعباس، عسلویه و اهواز انجام می گردد.

فرودگاه های دیگر

دیروز فرودگاه های دیگر استان های کشور هم با مشکل لغو پروازها روبه رو بودند. برای نمونه در فرودگاه قشم 10 پرواز از 18 پرواز، فرودگاه اصفهان 14 پرواز از 44 پرواز، فرودگاه مشهد 10 پرواز از 64 پرواز و فرودگاه تبریز 14 پرواز از 34 پرواز لغو شدند.

چهار پرواز از هشت پرواز در فرودگاه ارومیه، چهار پرواز از 10 پرواز در فرودگاه بوشهر، چهار پرواز از 16 پرواز در فرودگاه یزد، 6 پرواز از 26 پرواز در فرودگاه بندرعباس، دو پرواز از شش پرواز در فرودگاه زاهدان و همه پروازهای فرودگاه زنجان (دو پرواز) نیز انجام نشد.

بیشتر این پروازها به مقصد یا از مبدا تهران بودند. شیراز، کرمان، اردبیل، سنندج، ساری، گرگان، ایلام، اهواز، کیش و خرم آباد فرودگاه هایی بودند که پروازهایشان در روز یکشنبه 11 اسفند بدون هیچ کنسلی انجام شد.

کنسل کردن هتل ها

هتل ها نیز مانند فرودگاه ها این روزها رونقی ندارند.

معاونت گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در نامه ای دستورالعمل پیشگیری و کنترل شیوع ویروس کرونا در تاسیسات گردشگری را منتشر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت گردشگری، طبق این دستورالعمل، اگر گردشگران از تاریخ اول اسفند ماه سال جاری تا اطلاع ثانوی، درخواست انصراف از سفر نمایند، همه تاسیسات گردشگری و دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری باید بدون هیچ گونه جریمه ای نسبت به استرداد وجوه دریافتی از گردشگران اقدام نمایند.

در ادامه بخشنامه آمده است: با توجه به نبود امکان پیش بینی دامنه تبعات شرایط موجود، ضروری است فعالان و مدیران تاسیسات گردشگری از ایجاد هرگونه تعهد در سفرهای نوروزی هموطنان خودداری نمایند و تمهیدات لازم را برای اعمال هرگونه کنسلی احتمالی و بازگرداندن وجوه گردشگران مدنظر قرار دهند.

رئیس جامعه هتلداران کشور نیز گفت: اعلام خبر شیوع کرونا در کشور، موجب کاهش محسوس رزرو هتل ها و انجام کنسلی های متعدد شده است.

جمشید حمزه زاده اضافه نمود: برای تخمین شرایط گردشگری داخلی در نوروز هنوز زود است و باید دید شرایط بیماری در روزهای آینده چگونه خواهد بود.

لغو بلیت قطار

وزیر راه وشهرسازی نیز به تازگی با صدور ابلاغیه ای گفت: لغو بلیت های هواپیما و قطار از ترس کرونا، نیازی به پرداخت خسارت کنسلی ندارد.

محمد اسلامی اضافه نمود: اگر مسافران نمی خواهند بلیت خود را کنسل نمایند، می توانند آن را به شرایط اوپن تبدیل نمایند و هر زمان که بخواهند با همان بلیت به سفر بروند.

به گفته وزیر راه، علاوه بر بلیت ها، لغو رزرو اتاق یا تخت در تمامی تاسیسات گردشگری نیز بدون جریمه خواهد بود.

safariro.ir: سافاری رو: مجله گردشگری و مسافرتی به همه جای دنیا

mosaferatro.ir: مسافرت رو: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 73760

به "فرودگاه گیلان پیشتاز در لغو پروازها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرودگاه گیلان پیشتاز در لغو پروازها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید