فراموشی سرمایه روستاییان آفت توسعه در کشور است

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، سید ابوالفضل رضوی عصر دوشنبه در نشست با جوانان ایده پرداز حوزه روستایی استان گلستان، اظهار کرد: توسعه فرآیندی مستمر، برنامه ای، هدفدار و جمعی است که باید توقف ناپذیر باشد و موجب بهبود کیفی و کمی جامعه گردد.

فراموشی سرمایه روستاییان آفت توسعه در کشور است

وی اضافه کرد: توسعه زمانی شکل می گیرد که مردم آموزش ببینند و بر اساس آن اجرا نمایند و باید به مقوله آموزش توجه ویژه ای داشته باشیم.

رضوی توضیح داد: توسعه باید از روستاها شروع گردد زیرا مکان های کوچکی هستند که افراد آموزش پذیری دارند که جای رشد دارند.

وی ادامه داد: توسعه روستایی احتیاج مبرم و حیاتی کشور بوده و بیش از 50 درصد از وسعت ایران در اختیار روستاییان است و 21 میلیون و 670 هزار نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری با تاکید بر استفاده از سرمایه روستاییان، گفت: فراموشی سرمایه های روستاییان یکی از آفت های توسعه در کشور بوده و اینها در گذشته سرمایه های آشکار بودند.

رضوی اضافه کرد: پوشاک، غذا و ورزش های بومی محلی در گلستان، فرصت های درآمدزایی در استان است که باید به آن توجه داشت

وی ادامه داد: پیشنهاد من این است تا اپلیکیشن کامل گردشگری، صنایع دستی و غذایی استان گلستان راه اندازی گردد تا گردشگران با ورود به این منطقه از آن استفاده نمایند.

رضوی اعلام کرد: احتیاج به تشکیل سازمان مردم نهاد پیشتاز توسعه روستایی در گلستان است تا فعالین این عرصه بیشتر با هم تعامل داشته باشند.

وی یادآور شد: توجه ویژه ای به استارتاپ ها داریم و برای ورود محصولات روستایی به بازار هم برنامه ریزی کردیم، باید بدانیم که پایداری توسعه احتیاجمند مشارکت است و کار کردن جداگانه موجب کاهش توان می گردد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 1059

به "فراموشی سرمایه روستاییان آفت توسعه در کشور است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراموشی سرمایه روستاییان آفت توسعه در کشور است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید