پیوند میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه آب تسهیل شد

به گزارش مجله سرگرمی، رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی گفت: پیوند میان فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی مهم ترین دستاورد گردهمایی کسب و کار های نوپای حوزه آب، خشکسالی و محیط زیست است.

پیوند میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه آب تسهیل شد

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، گردهمایی فناورانه سازمان ها، صنایع، شرکت های دانش بنیان و استارتاپ های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست با حضور بخشی از بازیگران زیست بوم این حوزه صبح امروز در صندوق نوآوری و شکوفایی افتتاح شد. اسماعیل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این گردهمایی را فرصتی برای شناسایی و برطرف مسائل ملی حوزه آب با همکاری وزارت نیرو دانست و گفت: در کشورمان دو نسل حوزه زیست بوم استارت آپی را پشت سر گذاشته ایم. نسل اول بر پایه فناوری اطلاعات پایدار است و نسل دوم در حوزه فناوری محوری فعالیت می نمایند.

وی ادامه داد: در حال حال حاضر از حدود 130 شتابدهنده فعال در کشور، 60 شتابدهنده در حوزه فناوری فعالیت می نمایند. پیوند میان فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی مهم ترین دستاورد این گردهمایی است؛ همچنین توسعه بازار این شرکت ها در این گردهمایی دنبال می گردد. در این راستا نشست ها و پنل های تخصصی برگزار خواهد شد.

وی نشست رو در روی میان صنایع و شرکت های دانش بنیان را از اتفاقات مهم این رویداد دانست و گفت: نشست هایی که با انعقاد قرارداد های فناورانه همراه می گردد از مهمترین دستاورد این گردهمایی است. همزمان با این نشست ها 12 قرارداد فناورانه میان شرکت های دانش بنیان و صنایع منعقد می گردد.

دانش بنیان ها با اقدامات فناورانه حوزه آب را متحول می نمایند

همچنین نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری در این گردهمایی از لزوم ورود شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها برای انجام اقدامات فناورانه در حوزه آب سخن گفت و بیان نمود: در این گردهمایی حدود 80 شرکت دانش بنیان و 20 استارت آپ برای ارائه دستاورد های خود حضور دارند. همچنین صنایع نیز در 7 پنل تخصصی احتیاج های خود را مطرح می نمایند تا با پاسخگویی به این احتیاج ها توسط شرکت های دانش بنیان شاهد رقم خوردن حرکات فناورانه باشیم.

ابراهیمی ادامه داد: پیش بینی می گردد در دو روز برگزاری رویداد 12 قرارداد میان شرکت های فناور و صنایع منعقد گردد تا جریان جدیدی در مجموعه دانش حوزه آب رقم بخورد.

وی در ادامه به سند توسعه فناوری های حوزه آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست اشاره نمود و اضافه کرد: این سند مبنای حرکات فناورانه و دانش بنیان در ستاد است. بیش از 4 هزار و 500 شرکت دانش بنیان در کشور فعال هستند که از این تعداد حدود 140 شرکت دانش بنیان مربوط به حوزه آب است. این تعداد باید افزایش یابد و فرصت ایده پردازی و اقدامات فناورانه در این حوزه گسترش یابد. البته 5 شتابدهنده فعال در این حوزه نیز فرایند تشکیل این شرکت های فناور را شتاب می دهند.

دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با تاکید به ایجاد حرکت جدی برای اجرایی سازی اقدامات سند گفت: کارگروه های مختلفی در ستاد راه اندازی شده است که اقدامات جریان سازی را شروع نموده اند. در این کارگروه ها در حوزه های مختلف فعالیت هایی انجام می گردد که می توان به راه اندازی سیستم های آب شیرین کن، فراوری پمپ های فشار قوی آب شیرین کن و تامین آب شرب برای واحد های کوچک روستایی اشاره نمود.

ابراهیمی همچنین بیان نمود: بیابان زایی نیز از دیگر مباحث مهم در ستاد است که در این خصوص اقداماتی مانند پخش سیلاب در هندیجان با مشارکت مردم انجام شد. همچنین در رابطه با کانون های گرد و غبار و کنترل آن ها نیز اقداماتی فناورانه مد نظر نهاده شد.

به گفته وی، ایران با تاریخ و فرهنگ 7 هزار ساله خود در مباحث مهندسی آب سرآمد جهان بود و اکنون شرکت های دانش بنیان و استارت آپ ها با ورود خود به این حوزه باید به سمت رونق فعالیت های فناورانه پیش رویم.

همچنین با حضور محمد صالح اولیا معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو، اسماعیلل قادری فر رییس مرکز توسعه فناوری های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نادر قلی ابراهیمی دبیر ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی و فناوری و فعالان این حوزه نمایشگاه جانبی شرکت های دانش بنیان برای نمایش محصولات این حوزه گشایش یافت. این گردهمایی توسط ستاد توسعه فناوری های آب، خشکسالی، فرسایش و محیط زیست معاونت علمی به مدت دو روز تا 10 آذر ماه ادامه دارد. در این زمان صنایع احتیاج های خود را در پنل های تخصصی مطرح می نمایند تا شرکت های فناور و استارت آپ ها برای برطرف آن راه چاره ارائه دهند. همچنین علاوه بر نشست های تبادل فناوری نمایشگاه جانبی در صندوق نوآوری و شکوفایی بر پا شده است و شرکت های دانش بنیان این حوزه دستاورد های خود را نمایش داده اند.

asemaneto.ir: آسمان تو: خرید بلیط پرواز، تور های لحظه آخری مسافرتی

iraniro.ir: تور ایران | گردشگری ایران، سفر به مشهد، اصفهان، تهران، کیش، قشم، یزد، تبریز، اخبار ایران

anti6.ir: آخرین خبر: اخبار و مقالات روز دنیا را اینجا بخوانید

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61435

به "پیوند میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه آب تسهیل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوند میان بخش خصوصی و دولتی در حوزه آب تسهیل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید