طوطی در نمایشگاه فرانکفورت حضور فیزیکی نخواهد داشت، تنظیم قرار با ناشران خارجی در فضای مجازی

به گزارش مجله سرگرمی، مهدی امیری، نماینده و مسئول بخش بین الملل انتشارات طوطی در گفت وگو با خبرنگار خبرنگاران، درباره شرایط شرکت در هفتادوسومین دوره نمایشگاه کتاب فرانکفورت، گفت: سال جاری تصمیم نشر طوطی بر این اساس است که به علت لزوم واکسیناسیون، سختی های اخذ ویزا و پروتکل های بهداشتی که از طرف مسئول های نمایگشاه فرانکفورت اعلام شده است، به صورت مجازی در این رویداد شرکت کنیم. خیلی از ناشران عظیم هم به علت شرایط از شرکت در این نمایشگاه انصراف داده اند.

طوطی در نمایشگاه فرانکفورت حضور فیزیکی نخواهد داشت، تنظیم قرار با ناشران خارجی در فضای مجازی

به گفته امیری، تا پیش از این در اروپا فقط واکسن آسترازنکا مورد پذیرش بود که با گذشت زمان واکسن هایی مانند سینوفارم هم مورد پذیرش قرارگرفت. بر اساس قوانین تازه نمایشگاه کتاب فرانکفورت، افراد باید دو هفته قبل از سفر، دوز دوم واکسن ها را دریافت نموده باشد.

امیری با تاکید بر اینکه بسیاری از همکاران به علت دشواری های موجود در انجام شرایط شرکت در نمایشگاه فرانکفورت، از آن انصراف دادند، بیان نمود: البته آژانس های ادبی در این دوره نمایشگاه فرانکفورت شرکت خواهندکرد و آن ها ناشران ایرانی را نمایندگی می نمایند.

با ناشران قرارهای مجازی خارجی داریم

انتشارات طوطی در ایران با آژانس های کیا و دایره مینا همکاری دارد. امیری دراین باره بیان نمود: می دانم که افرادی از طرف آژانس ادبی دایره مینا در این دوره از نمایشگاه فرانکفورت شرکت می نمایند و موازی با آن با ناشران قرارهای مجازی خارجی داریم و در حال افزایش تعداد قرارها هستیم.

به گفته امیری؛ این فقط ناشران ایرانی نیستند که در این نمایشگاه به صورت مجازی شرکت می نمایند؛ بلکه بسیاری از ناشران اروپایی و آمرکایی درخواست قرار آنلاین داشتند.

او با اشاره به اینکه انتشارات طوطی در نمایشگاه بلونیا به اسم برترین ناشر آسیا در سال 2021 اعلام شده است، بیان نمود: اگر سال جاری می توانستیم در نمایشگاه فرانکفورت به صورت حضوری شرکت کنیم، روی این جایزه نشر طوطی مانور می دادیم. امیدوارم دوستانی که در این نمایشگاه شرکت می نمایند و قرارهای مجازی از این دست آورد نهایت استفاده را نمایند.

در فضای مجازی ارتباط با ناشران خارجی را حفظ می کنیم

امیری با اعلم اینکه حضور در فضای فیزیکی و مجازی نمایشگاه فرانکفورت می تواند به اسم مکمل هم عمل نمایند، شرح داد: فضایی که در حضور فیزیکی و ارتباطی که میان ناشران حاکم است، باعث رد و بدل کتاب ها میان ناشران می گردد؛ اتمسفری که در حضور فیزیکی حاکم است، با قرارهای مجازی فرق دارد. اما حضور مجازی برترین جایگزین در این شرایط است تا فضا را حفظ کنیم و بتوانیم در این شرایط دستاوردی داشته باشیم.

او اضافه کرد: ماموریت ما، تبادل و فروش رایت کتاب های انتشارات طوطی است تا بتوانیم کتاب های طوطی را عرضه و چاپ کنیم. در فضای فیزیکی فضا ملموس تر است و در شرایط کنونی چاره دیگری نداریم.

chinaro.ir: تور چین ارزان قیمت، تور پکن، هانگزو، شانگهای، تور نوروز چین همگی را در این وبسایت بیابید.

cicagraphic.ir: مجله گرافیک | همه چیز درباره طراحی بصری و گرافیکی

dorezamin.ir: مجله دور زمین | تور ایتالیا اسپانیا، تور اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی

منبع: ایبنا - خبرگزاری کتاب ایران
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157953

به "طوطی در نمایشگاه فرانکفورت حضور فیزیکی نخواهد داشت، تنظیم قرار با ناشران خارجی در فضای مجازی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طوطی در نمایشگاه فرانکفورت حضور فیزیکی نخواهد داشت، تنظیم قرار با ناشران خارجی در فضای مجازی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید