طرز تهیه لواشک خانگی ؛ 16 مدل لواشک ترش، شیرین و ملس

به گزارش مجله سرگرمی، لواشک یکی از تنقلات مقوی مورد علاقه تمام رده های سنی بوده که در مزه های شیرین، ترش و ملس موجود است. اما دقت داشته باشید که لفظ مقوی مختص لواشک های خانگی است. بنابراین توصیه ما این است که خودتان در خانه لواشک خانگی تهیه کرده و از طعم و خواص بی نظیر آن لذت ببرید تا مشتری همیشگی لواشک سالم خانگی شوید!

طرز تهیه لواشک خانگی ؛ 16 مدل لواشک ترش، شیرین و ملس

در این مطلب طرز تهیه انواع لواشک خانگی را به ساده ترین و سالم ترین روش ممکن آموزش خواهیم داد؛ با ما همراه باشید.

انواع لواشک خانگی

1. لواشک آلو

وقتی اسم لواشک به میان آید، اولین نوعی که در خاطرمان تداعی می شود، معمولا لواشک آلو است. این لواشک ترش و ملس خوشمزه، با داشتن تمامی خواص آلو، یک میان وعده مناسب برای شما و فرزندانتان است. در طرز تهیه لواشک آلو، شما صرفا به کمی آلو و نمک نیاز دارید و تمام! پس در فصل تابستان از تهیه این لواشک خانگی خوشمزه غافل نشوید.

طرز تهیه لواشک آلو خانگی ترش و بسیار خوشمزه

2. لواشک آلبالو

آلبالو یکی از آن میوه های جذاب و آبدار تابستانی که همه جوره دلربایی می کند! عاشقان لواشک خوب می دانند که لواشک آلبالو خانگی یکی از آن گل های سرسبد لواشک های خانگی است که طعم ترش و خوشمزه آن تا مدت ها زیر زبان می ماند. این لواشک نیز به راحتی در خانه قابل تهیه است.

طرز تهیه لواشک آلبالو ترش خانگی با روشی ساده

3. لواشک زرشک

لواشک زرشک، یکی از ترش ترین و پرخاصیت ترین لواشک هاست که شما با در دست داشتن زرشک تازه و یا زرشک خشک، می توانید آن را در خانه تهیه کرده و از طعم و عطر این لواشک خانگی بی نظیر لذت ببرید. البته اگر تحمل این حجم از جذابیت و ترش مزگی را داشته باشید!

طرز تهیه لواشک زرشک ؛ جذاب ترین لواشک ترش خانگی

4. لواشک زغال اخته

زغال اخته با آن رنگ و طعم خاص و خوشمزه اش! تصور کنید لواشک خانگی که با زغال اخته تهیه شود، چه می شود! به نظر شما از لواشک زغال اخته ای که در خانه تهیه شده و با عطر گلپر بی نظیری که در هوا پخش می کند می توان گذشت؟! قطعا نه! پس در فصل زغال اخته های ترش و آبدار، این لواشک خوشمزه را نیز در خانه تهیه کنید و از مزه ترش آن لذت ببرید.

طرز تهیه لواشک زغال اخته خانگی ترش و خوشمزه

5. لواشک گیلاس

طبع گیلاس سرد و خشک است و لواشک تهیه شده از آن طبیعتی معتدل تر دارد و همه خواص گیلاس را نیز در خود جای داده است. اگر در فصل تابستان به دنبال تهیه یک لواشک خوشمزه و جذاب خانگی هستید، لواشک گیلاس یکی از بهترین گزینه هاست. شما می توانید با کمی گیلاس، شکر یا عسل و نمک، این لواشک را در خانه درست کرده و طعم بهشتی آن را در تمام فصول سال با خود داشته باشید!

طرز تهیه لواشک گیلاس خانگی ترش و ملس خوشمزه

6. لواشک زردآلو

اگر از تنقلات دست ساز استقابل می کنید، لواشک زردآلو یکی دیگر از محبوب ترین هاست که باید آن را امتحان کنید. در فصل تابستان که بازار زردآلوهای زرد و آبدار داغ است، کمی زردآلوی رسیده تهیه کنید و با دستور زیر این لواشک مقوی و خوشمزه را حتما در خانه درست کنید. مزه ملس و بهشتی این لواشک خانگی را هیچ گاه از یاد نخواهید برد و مشتری دائمی آن می شوید؛ قول می دهیم!

طرز تهیه لواشک زردآلوی خانگی؛ ملس، خوشرنگ و خوشمزه

7. لواشک خرمالو

و اما یک لواشک پاییزی خوشمزه و خوشرنگ و کمتر شناخته شده! لواشک خرما یکی از آن لواشک های جذاب پاییزی است که کمتر کسی طعم بی نظیر آن را امتحان کرده است، اما ما به شما توصیه می کنیم در اولین فرصتی که خرمالوهای خوشمزه و خوشرنگ را در بازار دیدید، به فکر تهیه این لواشک خوشمزه و مقوی بیافتید. بافت و طعم خاص این لواشک نیز تجربه جالبی برای شما خواهد ساخت.

طرز تهیه لواشک خرمالو خانگی خوشمزه بدون فر و در فر

8. لواشک انگور

اگر از شک و شبهه های شرعی لواشک انگور بگذریم، این لواشک نیز ارزش امتحان کردن را دارد! لواشک انگور نیاز به رعایت یکسری نکات شرعی دارد، تا شما یک لواشک مقوی، شیرین و خوشمزه را در خانه تهیه کنید و از خواص و طعم بی نظیر آن لذت ببرید. در لینک پایین، طرز تهیه این لواشک خانگی شیرین را بخوانید.

طرز تهیه لواشک انگور خانگی با دو دستور ساده و ترکیبی

9. لواشک هفت میوه

لواشک هفت میوه هم یکی از لواشک های معروف بوده که ترکیبی از چند نوع میوه خوشمزه است؛ البته نوع میوه های موجود در آن کاملا به سلیقه شما بستگی دارد که میل دارید لواشک شما به ترشی بزند یا شیرینی! اما به هر حال این لواشک نیز ترکیبی از طعم و مزه های میوه ای است و توصیه می کنیم تهیه این لواشک بسیار خوشمزه را نیز در دستور کار قرار دهید!

طرز تهیه لواشک هفت میوه خانگی خوشمزه در آفتاب و در فر

10. لواشک گوجه سبز

بی شک یکی از لواشک های پر طرفدار همین لواشک گوجه سبز است! تصور کنید گوجه سبز با آن مزه ترش و خوشمزه اش، همراه با کمی آب و نمک لواشک هم بشود! اوممم! واقعا فکر کردن به این لواشک هم هوش از سر آدم می برد! تهیه لواشک گوجه سبز کار چندان دشواری نیست و ما بهترین دستور تهیه این لواشک ترش خانگی را، قبلا در انگیزه در اختیارتان قرار داده ایم.

طرز تهیه لواشک گوجه سبز ترش خانگی ساده و ترکیبی

11. لواشک شلیل

اگر لواشک های معطر و ملس را می پسندید، لواشک شلیل مخصوص شماست؛ ترکیبی از عطر بهشتی شلیل، بافت آبدار و مزه ای ملس و خوشمزه! این لواشک را نیز مانند همه لواشک ها می توانید به صورت ترکیبی با میوه های دیگر در خانه تهیه کنید، اما توصیه ما تهیه یک لواشک ناب و خالص از شلیل است تا شما را در هر فصلی مستقیم ببرد به دنیای عطر و طعم میوه های تابستانی!

طرز تهیه لواشک شلیل خانگی ملس و ترش بسیار خوشمزه

12. لواشک هندوانه

نشنیده بودید، نه؟ بله، لواشک هندوانه هم یکی دیگر از لواشک های کمتر شناخته شده تابستانی است که حداقل ارزش یکبار امتحان کردن را دارد. این لواشک آبدار با آن بافت کشدار مخصوص خودش، شما را به مهمانی عطر و مزه هندوانه های آبدار تابستانی می برد. پس دفعه بعدی که هندوانه خریدید، به فکر تهیه این لواشک عجیب اما خوشمزه بیافتید و زود دست به کار شوید!

طرز تهیه لواشک هندوانه خانگی بدون فر و در فر

13. لواشک خرما

سخت بتوان به این بمب انرژی لواشک گفت، اما به هر حال طرز تهیه ای مشابه لواشک ها دارد؛ لواشک خرما هم یکی دیگر از انواع لواشک هاست که بسیار مقوی و خوشمزه است. این لواشک را با ترکیب کردن با گردو، عطر دارچین و هل در خانه تهیه کنید و فرزندانتان را از شر تنقلات مضر بازاری نجات دهید!

طرز تهیه لواشک خرما در منزل (یک لواشک متفاوت و مقوی)

14. لواشک سیب

یکی از ساده ترین، ملس ترین و معطرترین لواشک های خانگی، همین لواشک سیب است. لواشک سیب علاوه بر به همراه داشتن عطر بی نظیر سیب، یک شیرینی متعادلی دارد که به عنوان یک میان وعده مقوی در کنار کمی بادام و گردو به شدت توصیه می شود.

طرز تهیه لواشک سیب ملس و خوش رنگ

15. لواشک انار

از هر چه بگذریم، سخن لواشک انار خوش تر است! لواشک انار از نظر خیل عظیم عاشقان لواشک، سلطان لواش های عالم است. این لواشک آمیزه ای از مزه، رنگ، بافت رویایی و ژله ای و جذابیت است که فکر کردن به آن هم آدم را دیوانه می کند! پس در فصل پاییز که انارهای خوشرنگ و لعاب روانه بازارها شدند، ذخیره لواشکی یکسال خود را تامین کنید و در طول سال مست شوید از طعم و مزه رویایی این لواشک بهشتی!

طرز تهیه لواشک انار ترش به صورت مرحله به مرحله

16. لواشک کیوی

و اما لواشک خوشرنگ و متفاوت کیوی! این لواشک نیز یکی دیگر از انواع لواشک میوه ای است که به راحتی می توانید در منزل آن را تهیه کرده و در باقی فصول سال از مزه عالی آن لذت ببرید. لواشک کیوی رنگ و لعابی متفاوت با بقیه لواشک ها دارد که توصیه می کنیم از تهیه آن غافل نشوید.

طرز تهیه لواشک کیوی خوشمزه خانگی به صورت تصویری

سخن آخر

در این مطلب به طرز تهیه انواع لواشک خانگی را با میوه های متنوع سال پرداختیم. به خاطر داشته باشید که شما با همین فرمول ها می توانید با هر میوه ای یک لواشک خانگی سالم و خوشمزه برای خود و خانواده عزیزتان تهیه کرده و از مزه عالی آن لذت ببرید.

شما چه لواشک های خانگی دیگری سراغ دارید؟ در پایین همین صفحه از تجربیات با ارزش خود برای ما بنویسید.

همچنین در انتها به شما علاقمندان تهیه محصولات سالم خانگی، توصیه می کنیم طرز تهیه خیارشور خانگی را نیز در انگیزه آموزش دیده و خود را از تهیه انواع بازاری آن خلاص کنید!

اسلیم فا: اسلیم فا: مجله دوخت و دوز، طراحی لباس و انتخاب لباس

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 109174

به "طرز تهیه لواشک خانگی ؛ 16 مدل لواشک ترش، شیرین و ملس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه لواشک خانگی ؛ 16 مدل لواشک ترش، شیرین و ملس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید