طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)

به گزارش مجله سرگرمی، شیرینی گردویی یکی از محبوبترین انواع شیرینی مخصوص عید نوروز است. در اینجا با طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی با سفیده تخم مرغ آشنا شوید.

طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)

شیرینی گردویی یکی از مشهورترین و پرطرفدارترین شیرینی های مخصوص ایام عید نوروز است. شیرینی گردویی با استفاده از پودر گردو یا گردوی ریزخردشده و سفیده تخم مرغ تهیه می گردد و طعم بسیار خوبی دارد و در کنار چای ترکیب بسیار عالی ایجاد می نماید. این شیرینی که جزو شیرینی های سنتی و بسیار قدیمی ایرانی است قلق خاصی دارد که در صورتی که نکاتی که در ادامه آمده را رعایت کنید می توانید یک شیرینی گردویی خوشمزه و باکیفیت داشته باشید و برای پذیرایی از مهمانان نوروزی خود، از آن ها بهره ببرید. با ما همراه باشید تا طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی خوشمزه را یاد بگیرید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی گردویی:

پودر گردو150 گرم
شکر300 گرم
سفیده تخم مرغ150 گرم
آرد برنج1/2 ق غذاخوری
سرکه1/2 ق غذاخوری
وانیل1 ق چای خوری
جوش شیرین1/4 ق چای خوری
پودر کاکائو1/2 ق چای خوری

طرز تهیه شیرینی گردویی:

  1. برای تهیه شیرینی گردویی مخصوص عید نوروز ابتدا باید پودر گردو را با شکر حسابی مخلوط کنید.
  2. نیمی از سفیده تخم مرغ را به پودر گردو و شکر اضافه نموده و خوب مخلوط کنید.
  3. مخلوط را دوبار از چرخ گوشت رد کنید و یا اینکه حدود 2 دقیقه با دستگاه غذاساز و یا مخلوط کن حسابی میکس کنید تا صاف و یکدست گردد.
  4. بعد مابقی سفیده تخم مرغ را اضافه نموده و بازهم مواد را خوب مخلوط کنید.
  5. حالا مایه را در ظرف مناسبی ریخته و روی حرارت بسیار ملایم قرار دهید و حدود 45 دقیقه مرتب هم بزنید. مراقب باشید این مایه به هیچ وجه نباید بجوشد.
  6. در دقیقه آخر، پودر کاکائو را افزوده و خوب مخلوط کنید.
  7. مایه را از روی حرارت برداشته سپس به آن موقع بدهید تا خوب سرد گردد.
  8. پس از خنک شدن مایه شیرینی گردویی نوبت اضافه کردن جوش شیرین، سرکه، وانیل و آرد برنج است. این مواد را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مایع یکدستی حاصل گردد.
  9. در نهایت با یاری دو قاشق، مقداری از مایه شیرینی را برداشته و با فاصله کف سینی فر که با کاغذ روغنی پوشاندید بگذارید و سینی را داخل فر از قبل گرم شده با حرارت 175- 180 درجه سانتیگراد به مدت 25 دقیقه در طبقه وسط فر قرار دهید تا شیرینی ها پخته شوند.
  10. شیرینی گردویی خوشمزه شما آماده است. شما با این مقدار مواد اولیه، حدود 25 تا 27 عدد شیرینی خواهید داشت. توجه کنید که به خاطر حساس بودن این شیرینی، حتما سفیده ها را بر حسب گرم اندازه بگیرید و حتما موقع هم زدن مواد روی حرارت، حرارت بسیار پایین (پایین تر از دم کردن برنج) را رعایت نمایید.

نکته:

این شیرینی را وقتی که هنوز گرم است امتحان نکنید چون بوی نامطبوع تخم مرغ دارد ولی وقتی خنک شد، رفع می گردد.

روی این شیرینی های گردویی را با کمی پودر هل یا دارچین و پودر شکر تزیین کنید.

امیدواریم از این آموزش نهایت استفاده را برده و بتوانید یک شیرینی گردویی خوشمزه خانگی تهیه نموده و با آن از مهمانان نوروزی خود پذیرایی کنید. نوش جان.

گروه آشپزی خبرنگاران

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را زا ما بخواهید.

منبع: setare.com
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128705

به "طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه شیرینی گردویی قنادی (شیرینی مخصوص عید نوروز)"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید