ضرورت استفاده از ظرفیت خیران برای تامین نیازهای دانشگاه ها

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، محمدتقی نظرپور شامگاه چهارشنبه در نشست با اعضای شورای دانشگاه بجنورد، بر استفاده از ظرفیت خیران تاکید نمود و اضافه کرد: به منظور تامین بخشی از نیازهای دانشگاه بجنورد باید از ظرفیت خیران خارج از کشور که به استان وابستگی دارند بهره برد.

ضرورت استفاده از ظرفیت خیران برای تامین نیازهای دانشگاه ها

نظر پور اظهار کرد: با توجه به اینکه منابع عمومی دولت محدود است، ضرروت دارد خیران شناسایی و از ظرفیت آنان در بخش های مختلف استفاده کرد تا بخشی از احتیاجها تامین گردد.

وی در ادامه به اعتبار عمرانی دانشگاه بجنورد اشاره نمود و گفت: سال جاری اعتبار بخش عمرانی دانشگاه بجنورد حدود 45 میلیارد ریال پیش بینی شده بود که در لایحه بودجه سال آینده حدود 107 میلیارد ریال است اما با توجه به عملیات عمرانی دانشگاه بجنورد با زیر بنای 27 هزار متر به یاری خیران احتیاج است.

معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه بر ایجاد ردیف های درآمدی در بخش های مختلف تاکید و اظهار داشت: باتوجه به وضعیت کنونی باید دانشگاه ها در کنار منابع و اعتبارات دولتی، برای گسترش فعالیت خود، ردیف های درآمدی ایجاد نمایند.

نظرپور با بیان اینکه اصلی ترین منبع تامین اعتبار دانشگاه ها منابع دولتی است، اظهار کرد: علاوه بر این می توان به وسیله دریافت شهریه، هدایای خیران، ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و اجاره اماکن و سایر امکانات برای دانشگاه ها درآمد ایجاد کرد.

وی تاکید نمود: با ظرفیت سازی می توان بخش درآمدی مراکز دانشگاه ها را گسترش داد و به راحتی این درآمد پایدار را هزینه کرد.

وی توسعه و تحکیم ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، راه اندازی مراکز رشد و استارتاپ های علمی کاربردی، ارائه استانداردها برای ارزیابی شاخصه های تحصیلی و استفاده بهینه از فناوری اطلاعات و پیشگامی در تحقق دولت الکترونیک را از جمله راهبردهای اساسی وزارت علوم اظهار داشت.

معاون اداری، اقتصادی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه به سه هزار و 822 نفر دانش آموخته دانشگاه بجنورد اشاره نمود و گفت: چنانچه 30 درصد این دانش آموختگان در بخش های مختلف مدیریتی فعالیت نمایند می توان از ظرفیت آنان برای توسعه دانشگاه استفاده کرد.

نظرپور تاکید نمود: دانشگاه بجنورد باید حرف اول را در خراسان شاقتصادی بزند و این با ارتباط مناسب بین دانشگاه با بخش های صنعت، خدمات و کشاورزی ممکن می گردد.

وی اضافه نمود: اعضای هیئت علمی دانشگاه بجنورد باید در کارگروه های خراسان شاقتصادی نقش فعالی داشته باشند.

وی با اشاره به فعالیت دانشگاه بجنورد در رشته های علوم پایه و فنی و مهندسی، گفت: باید از ظرفیت دانشجویان این رشته ها در کارگروه های استانی حداکثر استفاده را برد و زمینه ارتباط آنان با دستگاه های اجرایی استان را فراهم کرد.

معاون وزیر علوم در ادامه گفت: سرانه 3.64 درصدی فضای آموزشی دانشگاه بجنورد بسیار اندک است، بنابراین کوشش گردد تا پروژه های نیمه تمام به ترتیب اولویت هر چه سریعتر به بهره برداری برسد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 خرداد 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13134

به "ضرورت استفاده از ظرفیت خیران برای تامین نیازهای دانشگاه ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرورت استفاده از ظرفیت خیران برای تامین نیازهای دانشگاه ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید