صدور نشان ملی صنایع دستی برای 13 اثر آذربایجان غربی

به گزارش مجله سرگرمی، معاون صنایع دستی آذربایجان غربی گفت: سه اثر تولیدی صنایع دستی استان پیروز به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شدند.

صدور نشان ملی صنایع دستی برای 13 اثر آذربایجان غربی

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی آذربایجان غربی، افسانه رنجبر اظهار کرد: در پنجمین دوره داوری نشان ملی مرغوبیت محصولات صنایع دستی کشور که در کرمانشاه برگزار گردید، سیزده اثر صنایع دستی استان پیروز به دریافت نشان ملی شدند.

او گفت: سال جاری 30 اثر از هنرمندان شهرهای مختلف استان برای داوری ارسال شده بود که درنهایت سیزده اثر که مربوط به هنرمندان شهرهای نقده و ارومیه هستند پیروز به دریافت نشان ملی مرغوبیت کالا شدند.

معاون صنایع دستی آذربایجان غربی ادامه داد: این آثار شامل ساز سنتی عاشیقی، ظروف سفالی، کیف چرم و کیف چوبی و تنور سنتی و دیگر آثار کاربردی است که در آن ها ریزه کاری ها و مهارت های خاص صنایع دستی ازجمله منبت کاری، مشبک کاری و معرق کاری به کاررفته است.

رنجبر اضافه کرد: با این سیزده اثر تعداد آثار شاخص صنایع دستی استان که تاکنون پیروز به دریافت نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی شده اند به 50 اثر رسید.

برنامه داوری نشان ملی مرغوبیت صنایع دستی هر دو سال یک بار و به صورت منطقه ای برگزار می گردد.

ازجمله معیارهای مهم برای صدور نشان ملی مرغوبیت، استفاده از مواد اولیه طبیعی، کیفیت و نوآوری، کاربردی بودن محصول، بومی بودن و ایرانی بودن اثر و رعایت جنبه های زیباشناختی است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 44743

به "صدور نشان ملی صنایع دستی برای 13 اثر آذربایجان غربی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور نشان ملی صنایع دستی برای 13 اثر آذربایجان غربی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید