وضعیت میدان تاریخی حسن آباد تهران در آتش سوزی امشب

به گزارش مجله سرگرمی، معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران آخرین وضعیت ساختمان تاریخی میدان حسن آباد در حریق امشب را تشریح کرد.

وضعیت میدان تاریخی حسن آباد تهران در آتش سوزی امشب

محسن شیخ الاسلامی معاون میراث فرهنگی استان تهران در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با اشاره به وقوع آتش سوزی گسترده در میدان حسن آباد تهران گفت: ساعتی پیش، یک انبار محل نگهداری کالا در میدان حسن آباد تهران دچار حریق شد که با توجه به مجاورت این انبار با بنای تاریخی میدان حسن آباد، حریق به بخش هایی از این بنا نیز سرایت کرد.

او اضافه نمود: حریق در ضلع شمال غرب میدان حسن آباد اتفاق افتاده و درست جنب ایستگاه شماره یک آتش نشانی است و خوشبختانه در کمترین زمان ممکن نیروهای آتش نشانی در محل حاضر شدند و نسبت به مهار حریق و گسترش آتش اقدام کردند که این موضوع باعث شد تا آسیب کمتری به بناهای تاریخی واقع در میدان حسن آباد وارد گردد.

شیخ الاسلامی اضافه نمود: من در حال حاضر در محل وقوع حادثه هستم و از نزدیک وضعیت بنای تاریخی میدان حسن آباد را آنالیز کردم، خوشبختانه با توجه به حضور بموقع مأموران آتش نشانی در ظاهر و نمای بنا آسیب زیادی به چشم نمی خورد.

او اضافه نمود: سطح پشت بام بنا و نیز درها و پنجره های چوبی آن طعمه حریق شدند و متاسفانه به نظر می رسد، آسیب های حریق به داخل بنا بیشتر بوده و این موضوع نیازمند آنالیز بیشتر است.

شیخ الاسلامی گفت: طبقه فوقانی دچار حریق گسترده شده بود و آسیب جدی است. سقف این قسمت کاملا تخریب شده و دو گنبد کلاه فرنگی بنا از بین رفته است.

او ادامه داد: حریق به طبقه بالای این بنا سرایت کرد اما با حضور بموقع آتش نشان ها، آتش سوزی به طبقه پایین نرسید. با این حال علت و میزان خسارات وارد شده به این بنا در دست آنالیز است و نتیجه نهایی پس از انجام کارشناسی دقیق به زودی اعلام خواهد شد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: میراث آریا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 32616

به "وضعیت میدان تاریخی حسن آباد تهران در آتش سوزی امشب" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وضعیت میدان تاریخی حسن آباد تهران در آتش سوزی امشب"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید