شیائومی مشخصات فنی گوشی ردمی 10 را فاش کرد

به گزارش مجله سرگرمی، شیائومی قرار است به زودی از گوشی ردمی 10 به نام نماینده اقتصادی تازه خود رونمایی کند. در حالی که مشخص نیست دقیقا چه زمانی این اتفاق رخ می دهد شرکت چینی امروز به صورت تصادفی مشخصات فنی آن را فاش کرد.

شیائومی مشخصات فنی گوشی ردمی 10 را فاش کرد

شیائومی در حال حاضر بزرگ ترین شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان به تعداد میرود و این جایگاه را هم با کنار زدن شرکتی به دست آورده که سال هاست صدر جدول را در این زمینه در اختیار داشته است. البته هنوز هم به صورت کلی این سامسونگ است که به نام بزرگ ترین تولیدکننده در جهان شناخته می گردد و شیائومی فقط در سه ماهی که گذشت توانست به رتبه نخست برسد، منتها اگر این فرایند خوب ادامه دار باشد، قطعا باید شیائومی را به نام برترین شرکت در این زمینه بشناسیم.

شیائومی این رتبه را به خاطر تولید و عرضه گوشی های اقتصادی و بسیار خوب خود به دست آورد و تا حد زیادی هم مدیون شرکت هایی نظیر ردمی و پوکو است. در حال حاضر ردمی و پوکو نماینده های مقرون به صرفه ولی قدرتمند زیادی را برای فروش به بازار عرضه کردند و کاربران هم به خاطر ارزش خرید بالای این محصولات، به خریدشان تمایل زیادی نشان می دهند.

افشای اطلاعات ردمی 10 از طریق شیائومی به صورت تصادفی

جدیدترین عضو از گوشی های اقتصادی شیائومی اما ردمی 10 نام دارد؛ محصولی که مدت هاست خبرهایی را در رابطه با آن می شنویم منتها نمی دانیم چه زمانی قرار است شاهد رونمایی از آن باشیم. امروز اما خبری که پیرامون این گوشی منتشر شد فرق دارد و به نوعی رسمی است چرا که خود شیائومی گویا به صورت تصادفی آن را با کاربران به اشتراک گذاشت.

البته شیائومی بلافاصله بعد از انتشار خبر مربوط به ردمی 10، آن پست را پاک کرد منتها یکی از افشاگران توانست قبل از پاک شدن پست به آن دسترسی پیدا کند. هرچند پیش از اینکه شیائومی بخواهد معینات فنی این گوشی را افشا کند، یک خرده فروش سنگاپوری هم اطلاعات مربوط به ردمی 10 را لو داده بود منتها این خبر امروز کاملا رسمی است و می توان به صورت صد درصدی به آن اطمینان داشت.

ردمی 10 قرار است چهارشنبه این هفته رسما رونمایی گردد؛ یعنی 2 روز دیگر و تمام اطلاعاتی که قرار است در رابطه با آن بدانیم در همان تاریخ و بعد از رونمایی، رسما معین خواهد شد. منتها به لطف پستی که شیائومی منتشر کرد، توانستیم به آنچه که باید در روز چهارشنبه برای آن منتظر باشیم دسترسی پیدا کنیم.

طبق اطلاعات منتشر شده از سوی شیائومی، ردمی 10 نمایشگری 6.5 اینچی از نوع +FHD خواهد داشت که رفرش ریت آن هم به 90 هرتز می رسد. این طور که به نظر می رسد، رفرش ریت این گوشی متغیر است، به این معنا که متناسب با محتوایی که تماشا می کنید تغییر می کند تا بدین ترتیب در مصرف انرژی هم صرفه جویی گردد. قابلیتی که معمولا در گوشی های گران قیمت تر شاهد آن بودیم و خوشبختانه ردمی هم در نماینده اقتصادی خود آن را گنجانده است.

رفرش ریت 90 هرتز نه به میزان 120 هرتز اما به شکل محسوس تری به نسبت رفرش ریت 60 هرتز، مصرف انرژی را در گوشی افزایش می دهد. اما وقتی گوشی طوری برنامه ریزی شده باشد که هنگام نمایش یک تصویر ثابت، رفرش ریت را کاهش دهد، قطعا در مصرف انرژی صرفه جویی زیادی خواهد شد. از طرفی باتری گوشی 5000 میلی آمپر ساعتی است که با در نظر گرفتن میزان و کیفیتی که دارد، قطعا می تواند تا یک روز کامل، جوابگوی نیاز کاربران حتی در رفرش ریت 120 هرتز هم باشد. نکته بسیار جالب در رابطه با این محصول این است که باتری آن از شارژرهایی با نهایت سرعت 18 وات پشتیبانی می کند اما شارژری که خود ردمی درون جعبه این محصول قرار داده است، 22.5 واتی است؛ اتفاق عجیبی که شاید بیشتر در گوشی های دیگر، برعکس آن را شاهد بودیم.

قلب تپنده ردمی 10 را پردازنده ساخت مدیاتک یعنی هلیو G88 تشکیل می دهد که در کنار 6 گیگابایت حافظه رم و 128 گیگابایت حافظه داخلی، عهده دار فعالیت های پردازشی و گرافیکی محصول هستند. این ترکیب سخت افزاری برای تجربه روان و لذت بخش از گوشی در کارهای معمولی مناسب است و می تواند حتی بازی های روز را هم با اعمال تنظیمات گرافیکی ماز طریق به پایین برای کاربران به اجرا درآورد.

سیستم دوربینی که برای این گوشی در نظر گرفته شده است، شامل 4 دوربین می گردد. 50 مگاپیکسلی اصلی، 8 مگاپیکسلی فوق عریض و 2 مگاپیکسلی ماکرو و سنجش عمق. همچنین روی نمایشگر و به صورت حفره ای، یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی هم تعبیه شده است تا وظیفه عکاسی سلفی را عهده دار باشد. در بین این دوربین ها هم به نظر می رسد فقط دوربین اصلی باشد که با عملکرد خود کاربران را راضی نگه دارد؛ در غیر این صورت بعید به نظر می رسد سایر سنسورها فراتر از آنچه که پیش تر شاهد بودیم ظاهر شوند.

به نام راهی برای قفل گشایی صفحه، حسگر اثرانگشتی در نظر گرفته شده که با کلید پاور روی فریم کناری گوشی ادغام شده است. به نام سیستم عامل پیش فرض هم شاهد اندروید 11 سوار بر رابط کاربری MIUI 12.5 هستیم که طی چند سال اخیر پیشرفت بسیار خوبی از لحاظ قابلیت و امکانات داشته است. تنها چیزی که در رابطه با این محصول به صورت راز باقی می ماند، قیمت آن است که شیائومی هم در رابطه با آن اطلاعاتی منتشر نکرد. این طور که به نظر می رسد، ظاهر گوشی نشان دهنده کیفیت بالای آن است ولی انتظار نداریم قیمت زیادی برای آن در نظر گرفته گردد. با این حال باید برای مطلع شدن از میزان دقیق قیمت این محصول تا چهارشنبه همین هفته منتظر بمانیم.

عملکرد عالی شیائومی در طول سه ماه گذشته

شیائومی همان طور که اشاره شد توانست با اعمال سیاست های درست و به جا، صدر جدول برترین تولیدکننده گوشی هوشمند را حداقل برای الان از سامسونگ برباید. ارزش خرید بالای این محصولات و طرفداران زیادی که شرکت در بازارهای پرجمعیت نظیر هندوستان و چین دارد قطعا در رسیدن به چنین جایگاهی تأثیر به سزایی داشت. با توجه به آمار و ارقام، میزان فروش محصولات شرکت در سه ماه دوم 2021 از 26 میلیون در بازه زمانی مشابه در سال گذشته به 53 میلیون دستگاه رسید که پیشرفت چشمگیری را نشان می دهد. شیائومی حتی در بازه زمانی آوریل تا ژوئن امسال توانسته بود اپل را هم پشت سر بگذارد و همه این پیروزیت ها را هم در حالی به دست آورد که هیچ یک از گوشی های خود را در بازار کشور آمریکا هم به فروش نمی رساند.

در طول این سه ماه، شیائومی پیروز شد 17.1 درصد از سهم فروش کل گوشی ها را به خود اختصاص دهد در حالی که سامسونگ و اپل به ترتیب با 15.7 و 14.3 درصد در رتبه دوم و سوم قرار گرفتند. آخرین باری که سامسونگ جایگاه نخست خود را در بازار گوشی های هوشمند از دست داد بر می گردد به سال گذشته، زمانی که هنوز تاثیر نابودکننده تحریم های نرم افزاری و سخت افزاری روی هواوی نمایان نشده بود. اما فقط یک سال زمان نیاز بود تا شرکت چینی دیگری رتبه نخست را در این زمینه از ان خود کند. حال باید دید آیا این رجحان حفظ می گردد یا خیر.

اگر هواوی از طریق آمریکا تحریم نمی شد و هنوز هم به صورت رسمی به اندروید و تراشه های قدرتمند موجود دسترسی داشت، قطعا اکنون این شرکت را به نام برترین فروشنده گوشی هوشمند در جهان شاهد بودیم. اما اکنون کار این شرکت به جایی رسیده که یکی از معروف ترین و باسابقه ترین زیرمجموعه های آن یعنی آنر آن را ترک کرد و به نام شرکتی مستقل مشغول به فعالیت است. در نتیجه انتظار می رود شرکت چینی امسال را در رتبه هفتم برترین تولیدکننده گوشی هوشمند در جهان پشت سر بگذارد و آنر هم تعقیب کننده مستقیم آن است.

تحریم شیائومی از طریق وزارت دفاع آمریکا

البته شیائومی هم در مقطعی از طریق وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا تحت تحریم قرار گرفت و وارد لیست سیاه شد. این شرکت اوایل امسال از طریق دولت ترامپ هدف تحریم قرار گرفت و یک هفته قبل از اینکه ترامپ از ریاست جمهوری آمریکا کنار گذاشته گردد، یکی از 9 شرکتی بود که از طریق ایالات متحده وارد لیست سیاه می شد. همه این ها به این خاطر بود که لی جون، بنیان گذار شرکت، هدیه ای را از سوی MIIT، آژانس دولتی که بر سیاست های مرتبط با فناوری و صنعتی نظارت دارد دریافت کرد.

به موجب این تحریم، سرمایه گذاران مجبور شدند تا ماه نوامبر امسال تمامی سهام های خود را بفروشند و این کار بسیار به شرکت چینی ضرر وارد می کرد. منتها در ماه مه امسال، وزارت دفاع ایالات متحده با شرکت چینی به توافق رسید و آن را از لیست سیاه خارج کرد. بدین ترتیب شیائومی اکنون به نام شرکتی آزاد و بدون هیچگونه دردسر در راستا پیشرفت واقع شده است و به سرعت هم درحال پیشروی است. حال باید دید آیا شرکت هایی نظیر سامسونگ و اپل می توانند جلوی این پیشرفت را بگیرند یا خیر.

منبع: PhoneArena

dubairo.ir: دبی: زیباترین شهر حاشیه خلیج فارس و امارات

euroro.ir: اروپا: سفر به مهد فناوری و میراث دار تمدن باستانی روم و یونان

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 5 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 5 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 155215

به "شیائومی مشخصات فنی گوشی ردمی 10 را فاش کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شیائومی مشخصات فنی گوشی ردمی 10 را فاش کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید