چگونه شیائومی به بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند تبدیل شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، شیائومی، تولیدکننده شناخته شده بازار تلفن های هوشمند، با عبور از اپل و سامسونگ حالا به دومین تولیدکننده عظیم بازار تلفن های هوشمند تبدیل شده است. آن ها در سه ماهه دوم سال 2021 حدود 13میلیون تلفن هوشمند به اروپا صادر نموده اند و به لطف تصاحب 25.3 درصد از سهم بازار تلفن های هوشمند بیشتر از هر زمان دیگری به سامسونگ که عظیمترین تولیدکننده تلفن های هوشمند لقب می گیرد، نزدیک شده اند و حتی بالاتر از این تولیدکننده کره ای قرار می گیرند. شیائومی در حالی به چنین موفقیتی دست پیدا نموده که هیچکس تصور نمی کرد امپراطوری سامسونگ در بازار تلفن های هوشمند هرگز در آستانه تهدیدشدن قرار بگیرد.

چگونه شیائومی به بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند تبدیل شد؟

حالا این فراورینماینده چینی که روزگاری به فروش محدود محصولاتش در چین مشغول بود به اسم بزرگترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در دنیا شناخته می گردد. اسمی سخت و سنگین که قطعا دست یابی به آن برای هر فراورینماینده ای ممکن نیست. اما شیائومی این جهت سخت را به خوبی مدیریت کرد و حالا در قله بازار تلفن های هوشمند واقع شده است. چگونه این فراورینماینده چینی توانست به بزرگترین فراورینماینده تلفن هوشمند در دنیا تبدیل گردد؟

تلفن هایی که از چین آمدند

ششم آوریل 2011 را باید روز مهمی در تاریخ صنعت ساخت تلفن های هوشمند دانست. روزی که برند شیائومی به دنیا آمد. این شرکت در آگوست همان سال از نخستین تلفن هوشمند خود رونمایی کرد و در ادامه به فراوری این محصولات ادامه داد. تلفن های هوشمند مجذوب نماینده و خیره نماینده شیائومی که در رده قیمتی خودشان بی رقیب به نظر می رسیدند به حدی در سراسر چین محبوب شدند که این برند در سال 2014 به بزرگترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در چین تبدیل شد.

این برند چینی در سال های اخیر کوشش نموده تا به فراوری محصولات بیشتری نزدیک گردد و به همین علت امروزه بیشتر از پانصد محصول گوناگون فراوری می نماید؛ از کیبوردهای لیزری تا ریش تراش و حتی ناخن گیر. به نظر می رسد شیائومی می خواهد به یک زیست بوم دنیا شمول تبدیل گردد و برنامه های مجذوب نمایندهی برای تبدیل شدن به چنین برند قدرتمندی دارد. آن ها در سال 2020 بیشتر از 10 دستگاه تلفن هوشمند مجهز به نسل پنجم ارتباطات به بازارهای دنیای عرضه کردند و در سال 2021 از تکنولوژی شارژ سریع 40واتی رونمایی کردند. به لطف این تکنولوژی، تلفن های هوشمند می توانند در چهل دقیقه به شارژ کامل برسند.

شیائومی امروز بیشتر از 18هزار کارمند در سراسر دنیا دارد. بخش قابل توجهی از بازار محصولات این کشور را باید کشورهای سنگاپور، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و آفریقای جنوبی دانست اما این فراورینماینده در سال های اخیر به بازارهای غرب آسیا و اروپا هم وارد شده و به همین علت بیشتر از قبل مورد توجه قرار گرفته است. شرکت شیائومی در سال 2018 در بورس هنگ کنگ عرضه شد و امروزه بیشتر از 43میلیارد دلار ارزش دارد.

آهسته و پیوسته در جهت پیروزیت

شیائومی برای رسیدن به صندلیی که امروز دارد در جهتی سختی قرار داشته است. آن ها در سال 2013 هوگو بارا را استخدام کردند. هوگو بارا که برای چندین سال مدیریت بخش اندروید شرکت گوگل را برعهده داشت به شیائومی یاری کرد تا استراتژی های پیروزی داشته باشد. اگرچه او در سال 2017 این شرکت را ترک کرد اما یاری شایانی به فروش بیشتر محصولات شیائومی کرد. آن ها در سال 2013 به صندلی پنجمین فراورینماینده بازار چین رسیدند. شیائومی در همان سال بیشتر از 18میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروخته بود که عدد قابل تاملی به نظر می رسید.

در این زمینه بخوانید:

با 5 نکته صفحه اصلی تلفن همراه خود را مرتب کنید

با برند پوکو آشنا شوید؛ همکار رقیب گونه شیائومی

این برند چینی که در جهت پیروزیت بود در سال 2014 پیروز به فروش بیشتر از 60 میلیون تلفن هوشمند شد. همین پیروزیت به شیائومی یاری کرد تا بیشتر از قبل مورد توجه قرار گیرد. آن ها در سال های 2015 و 2016 بیشتر از قبل وارد بازارهای دنیای شدند و در کشورهایی مانند برزیل و پاکستان هم حضور پیدا کردند. این شرکت چینی در سال های 2017 و 2018 وارد کشورهای آسیای میانه و اروپا شد و کوشش کرد تا بیشتر از قبل خودش را نشان دهد. در شرایطی که شیائومی در سال 2014 پیروز به فروش 60 میلیون دستگاه تلفن هوشمند شده بود، آن ها تنها در سه ماهه سوم 2020 بیشتر از 46میلیون دستگاه تلفن هوشمند فروختند.

شیائومی پیروز ترین فراورینماینده بازار تلفن های هوشمند نیست!

واقعیت آن است که شیائومی همین حالا هم بزرگترین فراورینماینده بازار تلفن های هوشمند نیست. بزرگترین فراورینماینده تلفن های هوشمند در حقیقت هلدینگ BBK است. مجموعه ای از فراورینمایندگان تلفن های هوشمند در چین که اگرچه بخش ویژه ای از تمرکزشان را روی فروش محصولات در چین قرار داده اند اما می خواهند در آینده ای نه چندان دور در سراسر دنیا حضور داشته باشند.

این هلدینگ چینی که به واسطه فروش بی سرانجام محصولاتش در چین به ثروت قابل قبولی رسیده بود در سال 2009 از شرکت Vivo رونمایی کرد. برند ویوو قرار بود به صورت تخصصی به فراوری تلفن های همراه بپردازد. نخستین تلفن های هوشمند این فراورینماینده در سال 2011 از راه رسیدند. تلفن های هوشمند ارزان، ارزان و مجذوب نماینده ویوو در چین پرفروش شدند و همین پیروزیت هلدینگ BBK را به فکر توسعه یک برند تازه سوق داد. بنابراین آن ها از برند Realme رونمایی کردند.

اما در کنار ریلمی برند دیگری هم از سوی هلدینگ BBK مدیریت می گردد. برندی که شاید محبوب ترین و شناخته شده ترین زیرمجموعه این هلدینگ چینی باشد. چراکه بیشترین آمار فروش محصولات هلدینگ BBK در اروپا و آمریکا را به خود اختصاص داده است. برند One Plus که فعالیت خود را در سال 2013 آغاز کرد. محصولات فراوریی این برند تعداد زیادی ندارند و به صورت محدود به شکل مجازی به فروش می رسند. اگرچه این برند در دوران 8 سال فعالیت خود کمتر از 40 تلفن هوشمند معرفی نموده اما به نظر می رسد این زیرمجموعه هلدینگ BBK برنامه های مجذوب نمایندهی برای افزایش فراوری تلفن های میان رده دارد و می خواهد از بازار تلفن های هوشمند پرچمدار فاصله بگیرد.

به لطف پیروزیت های هلدینگ BBK این مجموعه امروز بزرگترین فراورینماینده تلفن هوشمند در سراسر دنیا لقب می گیرد. چراکه با جمع زدن سهم هر کدام از برندهای زیرمجموعه این برند رقمی به دست می آید که به مراتب بالاتر از سهم شرکت هایی مانند سامسونگ، اپل و شیائومی است. نکته اساسی آن است که زیرمجموعه های این هلدینگ در سال 2020 و سال 2021 کوشش گسترده ای برای ورود به بازارهای دنیای کردند و پیروز هم بودند. برای مثال، ریلمی تنها به لطف حضور در بازار اروپا پیروز شد سهم فروش خود از تلفن های هوشمند در سه ماهه دوم سال 2021 را تا 1800 درصد افزایش دهد.

با این حال اگر هلدینگ BBK را در نظر نگیرید، این شیائومی است که بزرگترین فراورینماینده بازار تلفن های هوشمند لقب می گیرد. این شرکت به لطف عرضه میان رده هایی که قیمت بی نظیری دارند حتی مورد توجه کشورهای اروپایی هم قرار گرفته و هر روز بیشتر از قبل به فروش محصولات مناسب مشغول می گردد. به نظر می رسد شیائومی دیگر رقیبی در بازار نداشته باشد. اما این اتفاق چه زمانی رخ می دهد؟

آیا شیائومی بزرگترین فراورینماینده بازار تلفن های هوشمند باقی می ماند؟

نخستین بار در سال 2012 بود که سامسونگ پیروز شد صندلی نوکیا در بازار تلفن های هوشمند را تصاحب کند و به رتبه یک بازار بدل گردد. آن ها بیشتر از 8 سال است که این صندلی را در اختیار دارند و به نظر نمی رسد که علتی برای از دست دادن آن داشته باشند. با وجود همه مخالفانی که از تلفن های هوشمند تازه سامسونگ انتقاد می نمایند هنوز هم کاربران بسیاری وجود دارند که خرید محصولات این برند کره ای را به سایر رقبا ترجیح می دهند. اگرچه سامسونگ تنها برندی نیست که در همه رده های قیمتی تلفن های هوشمند مختلفی به بازار عرضه نموده اما هنوز هم پرفروش ترین تلفن های هوشمند را فراوری می نماید.

سامسونگ در سال بیشتر از 20 مدل تلفن هوشمند و تبلت معرفی می نماید. این محصولات از ارزان ترین تلفن های هوشمند تا گران ترین پرچمداران را شامل می شوند. در بازار تبلت ها هم سامسونگ پس از اپل بزرگترین فراورینماینده بازار است و هر ساله محصولات تازهی را به بازار معرفی می نماید. این برند کره ای اعتبار و آبرویی را برای خودش ایجاد نموده که باعث می گردد بسیاری از کاربران خرید محصولات آن را به نمونه های چینی ترجیح بدهند.

بازاری که سال ها پیش سامسونگ را به پرفروش ترین فراورینماینده بازار موبایل تبدیل کرد، بازار محصولات میان رده و پایین رده بود. در حقیقت پیروزیت برند کره ای در این دو بازار بود که آن ها را به حضور در بازار پرچمداران امیدوار کرد و شرایط را به سمتی برد که رقیب اصلی اپل باشند. اما در سال های اخیر شرکت های چینی با سیاستی مشابه با آن چه سال ها پیش به وسیله سامسونگ اتخاذ شده بود در کوشش هستند تا سهم خود را از بازار بیشتر نمایند. میان رده های برندهایی مثل هواوی، شیائومی، ریلمی و پوکو با قیمتی مشابه با محصولات پایین رده سامسونگ امکانات یک محصول میان رده را ارائه می دهند. اما محصولات سامسونگ هنوز هم فروش خوب خود را حفظ نموده اند.

شیائومی برای قرارگرفتن در رده نخست فراورینمایندگان بازار تلفن های هوشمند قطعا رقابت سختی با سامسونگ دارد. آن ها برای این که صندلی خود را حفظ نمایند باید حداقل چندین فصل اقتصادی پیاپی در صندلی نخست قرار بگیرند. اتفاقی که با عرضه تلفن های هوشمند تاشو و پرچمداران تازه سامسونگ اندکی دور از فکر می گردد.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 12 دی 1400 بروزرسانی: 12 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 156580

به "چگونه شیائومی به بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند تبدیل شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه شیائومی به بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند تبدیل شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید