تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟

به گزارش مجله سرگرمی، بازار تلفن های هوشمند هر روز مجذوب کننده تر از دیروز می شود. خلاقیت هایی که شرکت های بزرگ فعال در این بازار از خود نشان می دهند، پیروزیت آن ها را تحت تاثیر قرار می دهد و به همین دلیل است که رقبای شناخته شده این بازار برای پیروزیت بیشتر به تولید بیشتری هم نیاز دارند. محصولاتی در بازار تلفن های هوشمند پرفروش لقب می گیرند که نه تنها در کمپین های تبلیغاتی پیروز ظاهر شوند بلکه در تامین موجودی مورد نیاز کاربران هم پیروز عمل کنند. بنابراین ساخته شدن تلفن های هوشمند در کشورهای مختلف جهان اهمیت زیادی دارد.

تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟

در ادامه با محل تولید و ساخته شدن تلفن های هوشمند برندهای شناخته شده بازار تلفن های همراه آشنا می شوید. نیازی به یادآوری نیست که بخش قابل توجهی از محصولات این شرکت ها در کشورهای شرق آسیا تولید می شود.

سامسونگ

سامسونگ به نام بزرگترین تولیدکننده تلفن های هوشمند در جهان بخش قابل توجهی از سهم تولید محصولات بازار را به خودش اختصاص داده است. آن ها در سه ماهه نخست سال 2021 هم بی نظیر ظاهر شده اند و لقب پرفروش ترین برند بازار موبایل را حفظ کرده اند. اشتیاق زیاد برای خرید محصولات سامسونگ باعث شده این شرکت غول پیکر برای تامین تقاضای محصولاتش به سراغ کارخانه های متعددی در کشورهای گوناگون رفته و محصولات متنوعی را خلق کند.

ویتنام

ویتنام بزرگترین بخش تولید محصولات سامسونگ را برعهده دارد. این کشور که روزگاری محل جنگ آمریکایی ها با بلوک شرق بود حالا به یکی از صنعتی ترین کشورهای شرق آسیا تبدیل شده که با سرعتی بی نظیر در حال حرکت به سمت توسعه است. ویتنام سالانه بیشتر از 120 میلیون دستگاه از تلفن های هوشمند سامسونگ را تولید می کند. این تعداد شامل همه انواع تلفن های هوشمند سامسونگ می شود. شرکت کره ای اخیرا با سرمایه گذاری 3 میلیارد دلاری در کارخانه هایش در ویتنام آماده شده تا سهم تولید محصولاتش در این کشور را افزایش دهد. سامسونگ تنها 2 کارخانه تلفن هوشمندسازی در ویتنام دارد اما بخش قابل توجهی از نیاز بازار را تامین می کند.

در این زمینه بخوانید:

محبوب ترین تلفن های هوشمند بازار ایران در بهار 1400

بهترین روش های انتقال فایل از آیفون به تلفن های اندرویدی را بشناسید

هند

یکی دیگر از قطب های تولید تلفن های هوشمند سامسونگ در آسیای میانه واقع شده است. هند، کشوری که در سال های اخیر بیشتر از قبل مورد توجه سرمایه گذاران آمریکایی و اروپایی قرار گرفته و به نظر می رسد در آینده ای نه چندان دور یکی از صنعتی ترین کشورهای جهان باشد. سامسونگ که مانند بسیاری از کشورهای جهان از همکاری اقتصادی با چین اجتناب می کند در چند سال اخیر سهم تولیدات بازار هند را افزایش داده است. بنابراین هر سال بیشتر از 100 میلیون دستگاه تلفن هوشمند سامسونگ در هند ساخته می شود.

بخش قابل توجهی از این حجم تولید را محصولات میان رده سری M و A شامل می شوند که در حقیقت در همان کشور هند به فروش می رسند. اما بخشی از تولیدات سامسونگ در هند هم به خارج از این کشور صادر می شوند که در کشورهای خاورمیانه و اروپا به فروش می رسند. سامسونگ امیدوار است در آینده نزدیک سهم هند از تولیدات خود را بیشتر از قبل کرده و این کشور را به شریک تجاری جدی تری تبدیل کند.

کره جنوبی

اگرچه سامسونگ یک شرکت کره ای است اما بخش اندکی از تلفن های هوشمند خود را در این کشور تولید می کند. تنها 8 درصد از کل تولیدات تلفن هوشمند سامسونگ در کره جنوبی ساخته می شود که تقریبا همه این میزان هم برای تولید داخلی در نظر گرفته شده و به همین دلیل تلفن های هوشمند سامسونگ که در چین تولید می شوند در همین کشور هم به فروش می رسند. هزینه بالای تولید تلفن های هوشمند در کره جنوبی باعث شده سامسونگ سرمایه گذاری زیادی روی تولید محصولات موبایلی اش در کره نداشته باشد.

برزیل

انتقال تلفن های هوشمند از شرق آسیا به آمریکای جنوبی می تواند هزینه بر باشد. به همین دلیل سامسونگ کارخانه هایی را در کشور برزیل در کنترل گرفته تا تولیدات مورد نیاز کشورهای آمریکای جنوبی و آمریکای مرکزی را تامین کند. ضمن اینکه قوانین اقتصادیاتی در برزیل چندان سخت گیرانه نیستند و همین مسئله تولید محصولات سامسونگ در این کشور را آسان تر می کند. شرکت کره ای از سال 1999 به تولید تلفن های همراه در برزیل مشغول است و بیشتر از 6هزار کارگر و کارمند در این کشور دارد.

اندونزی

آسیای میانه یکی از بازارهای اصلی مورد علاقه سامسونگ است. بنابراین اندونزی به نام یکی از کشورهایی که به محصولات سامسونگ رویکرد مثبتی نشان داده، شانس آن را داشته تا میزبان تولید تلفن های هوشمند این شرکت کره ای هم باشد. البته اندونزی سهم زیادی از تولیدات سامسونگ ندارد و سالانه تنها 800 هزار تلفن هوشمند را تولید می کند که بیشتر از 95 درصد آن برای مصرف بازار داخلی اندونزی است.

تایوان

یکی از مراکز کلیدی تولید تلفن های هوشمند سامسونگ در شرق آسیا تایوان است. کشوری که به دلیل سیاست های مداخله جویانه چین شرایط مبهمی دارد اما همچنان یکی از شرکای تجاری جدی سامسونگ به جای مانده و سالانه بیشتر از 7 میلیون دستگاه تلفن هوشمند برای شرکت کره ای تولید می کند. بخش قابل توجهی از تولیدات کارخانه های سامسونگ در تایوان به تلفن های هوشمند پرچمدار و گران قیمت است. نکته جالب آن است که سامسونگ که روزگاری بخش قابل توجهی از تلفن های هوشمند خود را در چین تولید می کرد از اواسط سال 2019 همه تولیدات خود را متوقف کرد. این اتفاق واکنش های منفی بسیاری از سوی کاربران چینی به همراه داشت. امروزه کمتر از یک درصد از بازار تلفن های هوشمند در چین در اختیار سامسونگ است.

اپل

دومین تولیدکننده تلفن های هوشمند در جهان که یک شرکت آمریکایی است در چند سال اخیر با شرکای تجاری اش در چین به مشکل خورده اما هنوز هم بخش قابل توجهی از محصولاتش را در این کشور تولید می کند. البته که تلفن های هوشمند اپل شرایط جالبی دارند و هر کدام از اجزای آن ها در یک کشور ساخته می شود.

چین

غول اقتصاد شرق آسیا مهم ترین کشوری است که آیفون های اپل به آن وابسته هستند. کارخانه فاکسکان در چین بخش عظیمی از محصولات اپل را تولید می کند که طبیعتا شامل تعداد قابل توجهی از محصولات حوزه آیفون هم می شود. فاکسکان البته در چند سال اخیر با انتقادهای بسیاری روبرو بوده است. گزارش های بسیاری درباره شرایط سخت کاری در این کارخانه که بخش های گوناگونی دارد، منتشر شده و بسیاری از انجمن های کارگری از شرایط کارگران آن انتقاد کرده اند. با این حال چین هنوز هم مقر اصلی تولید محصولات اپل و تلفن های هوشمند این برند آمریکایی است.

هند

پس از آن که آمریکایی ها در چند سال اخیر متوجه شدند چین می تواند رقیب سرسختی برای آن ها باشد، مبادلات اقتصادی با این کشور را تغییر دادند. روابط اقتصادی کشورهای قدرتمند جهان با چین در چند سال اخیر تغییر کرده و به همین دلیل به نظر می رسد یکی از دلایل حضور اپل در هند هم مقابله با قدرت چینی ها باشد. این شرکت از اواخر سال 2019 خط تولید کوچکی را در هند راه اندازی کرده که به تولید آیفون های اپل مشغول است. اگرچه این خط تولید توان زیادی ندارد اما به نظر می رسد در تامین محصولات مورد نیاز کشور پرجمعیت هند پیروز ظاهر می شود.

اما تلفن های هوشمند تنها محصولاتی نیستند که هند به تولید آن ها مشغول شده است. کارخانه های اپل در هند به تولید محصولات جانبی اپل هم مشغول شده اند و برای مثال ایرپادهای ساخت هند هم در بازار دیده می شوند. اگرچه هند سهم زیادی از بازار تولید محصولات اپل ندارد اما به نظر می رسد در آینده نزدیک به یکی از شرکای جدی اپل تبدیل می شود.

pariha.ir: پریها | مجله گردشگری، تور لحظه آخری، تور ارزان قیمت، سفرنامه گردشگری

مجله 90 جعبه: مجله 90 جعبه، مجله تفریحی و آموزشی و سرگرمی

منبع: ایرنا زندگی
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 160058

به "تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلفن های هوشمند در کدام کشورها ساخته می شوند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید