ریزش ارزش سهام شیائومی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران- ارزش سهام شرکت شیائومی پس از این که دولت ترامپ این سازنده تلفن هوشمند و 10 شرکت دیگر چین را در لیست سیاه قرار داد، 10 درصد ریزش کرد.

ریزش ارزش سهام شیائومی

به گزارش خبرنگاران، آمریکا شماری از شرکت های چینی را با ادعای حمایت از امنیت ملی خود هدف گرفته است اما قرار دریافت شیائومی در لیست سیاه غیرمنتظره بود. این شرکت رقیب چینی اپل شناخته می گردد و تلفن های هوشمندی فراوری می نماید که هواداران خاص خود را دارد. شیائومی که دومین فراوریکننده عظیم تلفن هوشمند در چین است، با هواوی بر سر صندلی برتر رقابت دارد و محصولات دیگری نظیر اسکوتر برقی، هدفون و پلوپز هوشمند فراوری می نماید.

وزارت دفاع آمریکا شیائومی را به عنوان یکی از 9 شرکتی شناسایی نموده که با ارتش چین ارتباط دارند. این تعریف به معنای آن است که سرمایه گذاران آمریکایی حق خرید سهام این شرکت ها را نداشته و باید تا نوامبر دارایی هایی که در این شرکت ها دارند را به فروش برسانند.

شرکت های دیگری که هدف گرفته شدند شامل لوئوکونگ تکنولوژی، گووین سمی کانداکتور کورپ، گلوبال تون کامیونیکیشن تکنولوژی و ادونس میکرو فابریکیشن اکوئیپمنت هستند. سه شرکت مخابراتی عظیم چین پیش از این در لیست سیاه آمریکا جای گرفته بودند.

شیائومی در بیانیه ای بیان کرد متعلق به ارتش چین یا تحت کنترل آن نیست و اقدامات مناسب را برای حمایت از منافعش انجام خواهد داد.

اگر این ممنوعیت لغو نگردد، شیائومی از بازار بورس آمریکا و شاخص های جهانی حذف خواهد شد. شرکت های چاینا موبایل، چاینا تلکام و چاینا یونیکام هنگ کنگ هفته پیش توسط شرکت MSCI حذف شدند.

اقدام دولت ترامپ در تحریم شرکت های چینی به شرکت هایی که با ارتش چین رابطه دارند یا برای رشد صنعت فناوری این کشور ارزش استراتژیک دارند، متمرکز شده است.

شرکت SMIC که عظیمترین تراشه ساز چین است و برای خودکفایی صنعت فناوری چین حیاتی شمرده می گردد، در دسامبر به لیست سیاه آمریکا اضافه شد.

شیائومی حدود 10 سال قبل توسط لی جون، کارآفرین میلیاردر به همراه شرکت تراشه سازی آمریکایی کوالکام تاسیس شد. اما فراتر از مرزهای چین توسعه یافت و به خصوص در اروپا و هند یکی از برندهای شناخته شده شد. طبق آمار شرکت IDC، شیائومی در سه ماهه سوم سال 2020 از نظر فروش جهانی گوشی از اپل پیش افتاد و در سپتامبر به شاخص هانگ سنگ هنگ کنگ پیوست.

اقدام آمریکا در افزودن شیائومی به لیست سیاه، باعث شد ارزش سهام تامین کنندگان شیائومی در معاملات آدینه سقوط کند. ارزش سهام اف آی اچ موبایل که به مونتاژ تلفن های هوشمند شیائومی یاری می نماید، پس از رشد چشمگیری که در روزهای گذشته داشت، روز آدینه 14 درصد سقوط کرد.

ایسنا نوشت:پس از اقدام وزارت دفاع آمریکا، سرمایه گذاران ممکن است نگران شوند که شیائومی در آینده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا هم هدف قرار بگیرد. هواوی پس از این که از دسترسی به محصولات آمریکایی از جمله اندروید گوگل محروم شد، ناچار شد برند آنر (Honor) را بفروشد.

ادیسون لی، تحلیلگر بانک جفریز اظهار کرد: ریسک این که شیائومی به لیست سیاه وزارت بازرگانی آمریکا اضافه گردد، بالا به نظر می رسد. این مسئله روی توانایی این شرکت برای تامین قطعات مورد احتیاج برای فراوری تلفن هوشمند تاثیر می گذارد.

اقدامات خصمانه ترامپ علیه شرکت های چینی خشم پکن را برانگیخته که اقدامات آمریکا را تهدید ارزیابی می نماید. دولت چین ماه جاری مقررات جدیدی را برای حمایت از شرکت های داخلی در برابر قوانین خارجی غیر منطقی بیان کرد و پیشتر درباره ایجاد فهرست سیاه خود صحبت نموده بود با این حال هنوز اقدام تلافی جویانه ای انجام نداده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، با وجود ریزش ارزش سهام شیائومی در روز آدینه، بعضی از سرمایه گذاران امیدوارند که دولت آینده آمریکا اقداماتی را که در آخرین روزهای دولت ترامپ انجام گرفته است، معکوس کند.

شهر وبلاگ: شهر وبلاگ، یک شهر پر از وبلاگ های جالب و خواندنی

یزد بلاگ: یزد بلاگ | جذابیت های تاریخی و اقلیم شهر جهانی یزد را بیشتر بشناسید.

منبع: شفقنا اقتصادی
انتشار: 3 شهریور 1400 بروزرسانی: 3 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 128797

به "ریزش ارزش سهام شیائومی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزش ارزش سهام شیائومی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید