سیف در جمع خبرنگاران: هیچ مسئله ای در تأمین کالا، میوه و مرکبات ایام پایانی سال نداریم

به گزارش مجله سرگرمی، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: تصمیمی در مورد تغییر روند تأمین کالا های اساسی از ارز 4200 تومان به دیگر ارز ها گرفته نشده است.

سیف در جمع خبرنگاران: هیچ مسئله ای در تأمین کالا، میوه و مرکبات ایام پایانی سال نداریم

به گزارش یزدان سیف معاون وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه شانزدهمین جلسه ستاد اطلاع رسانی تبلیغات مالی کشور در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: در جلسه امشب تمام موضوعات مرتبط با تنظیم بازار ایام انتهای سال تا ماه مبارک رمضان آنالیز و موضوعات مهمی که مطرح شد، موجودی کالای توزیع شده است و انتظاراتی برای آرامش بازار وجود دارد.

سیف با اشاره به اینکه بخش عمده ای در استان های مقصد ذخیره سازی و هیچ مسئله ای در تأمین کالا، میوه و مرکبات ایام انتهای سال نداریم، توضیح داد: بازار برنج رو به آرامش و روغن نباتی مورد احتیاج مردم هم تأمین شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه در بازار روغن برای مصرف خانوار و صنف و صنعت هم تأمین و تمهیدات مناسبی صورت گرفته است، اعلام کرد: بعضی مشکلاتی که برای ایام سه ماهه اول سال بود با تمهیداتی که اندیشیده شد مرتفع شد و مسئله ای در این حوزه نداریم.

سیف با اشاره به تعویق افتادن برداشت نیشکر در خوزستان به واسطه بارندگی در این استان ، ادامه داد: 20 درصد برداشت نیشکر در خوزستان از 10 روزگذشته شروع و با ورود 550 هزار تن شکر احتیاج سال جاری مردم رفع شده است.

وی با بیان اینکه ورود 550 هزار تن شکر احتیاج سال جاری را جبران خواهد نمود، عنوان نمود: برای سال آینده، مجوز واردات 400 هزار تن نیشکر به کارخانجات چغندرقند که در حال حمایت از کشاورزان هستند داده شد از این رو برای سال آینده هم نگرانی برای تأمین شکر کشور حداقل تا شش ماهه اول سال نخواهیم داشت.

معاون وزیر جهاد کشاورزی توضیح داد: 235 هزار تن شکر از محل ذخایر شرکت بازرگانی دولتی توزیع شده است و به تمام متقاضیان شکر اعم از صنف، صنعت خواهش می کنیم تا به ادارات کل صنعت، معدن و تجارت استان و یا سازمان های جهاد کشاورزی مراجعه نموده و نسبت به خرید مایحتاج خود اقدام نمایند.

سیف با بیان اینکه به اندازه کافی در فروشگاه های کشور شکر وجود دارد، یادآور شد: قیمت بسته های 900 گرمی شکر 4 هزار و بسته های 1 کیلویی آن 4 هزار و 200 تومان است و مردم قیمت های بالاتر از این مبالغ را به عنوان گران فروشی به 124 اطلاع دهند که این موضوع در اسرع وقت پیگیری می گردد.

وی با اشاره به اینکه در حوزه آرد، گندم و … مسئله ای نداریم و مانند قبل تأمین می گردد، گفت: شکر مورد احتیاج صنوف هم تا انتها فروردین ماه برای تأمین شیرینی و مقدمات ماه مبارک رمضان تأمین شده است و، مسئله ای در بازار در زمینه تأمین وجود ندارد.

سیف ادامه داد: تنها بعضی مسائل در شبکه های توزیع وجود دارد که آن هم به خاطر سودجویی عده ای است که دستگاه های ناظر با طرح های ضربتی که توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف نمایندگان و فراوری نمایندگان و تغزیرات حکومتی انجام می دهند با شدت بسیار بالایی با آن ها برخورد خواهد شد تا بتوانیم منافع مصرف نمایندگان را حفظ کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در پاسخ به خبرنگاران،در مورد توزیع کالابرگ ها گردد و اینکه شامل چه کالا هایی هستند، خاطر نشان کرد: فعلاً هیچ تصمیمی در مورد تغییر روند تأمین کالا های اساسی از ارز 4200 تومان به دیگر ارز ها گرفته نشده است و اخباری که معمولاً در جامعه توسط افراد سودجو برای توجیه گران فروشی خود انجام می دهند کذب است و دولت اگر احتیاج باشد تصمیمات لازم در این زمینه انجام خواهد داد.

سیف ادامه داد: بعضی از کالا ها هم با ارز و هم با یارانه های ریالی تأمین می گردد که به صورت آسان به دست مصرف نماینده های مورد نظر برسد. از تمام افرادی که اطلاعات ناقصی دارند و آن ها را منتشر می نمایند خواهش می کنیم تا باعث تشویش ذهن مردم نشوند و در عین حال مبنایی برای سودجویی عده ای نباشند و باید مراجع نظارتی با آنان برخورد نمایند.

canadaro.ir: تور کانادا: مجله گردشگری و مسافرتی تور کانادا، ویزای کانادا

indiaro.ir: تور هند ارزان قیمت indiaro | تور بمبئی، گوا، آگرا، جیپور، تور مثلث طلایی، تور نوروز، بهار، تابستان، پاییز، زمستان

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14511

به "سیف در جمع خبرنگاران: هیچ مسئله ای در تأمین کالا، میوه و مرکبات ایام پایانی سال نداریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سیف در جمع خبرنگاران: هیچ مسئله ای در تأمین کالا، میوه و مرکبات ایام پایانی سال نداریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید