مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: پرداخت 1008 میلیارد تومان به گندم کاران، هرگونه افزایش قیمت نان گرانفروشی است

به گزارش مجله سرگرمی، یزدان سیف گفت: 905 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل و 1008 میلیارد تومان بابت این خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: پرداخت 1008 میلیارد تومان به گندم کاران، هرگونه افزایش قیمت نان گرانفروشی است

به گزارش ، یزدان سیف، مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی با اشاره به خرید تضمینی گندم اظهار کرد: خرید تضمینی گندم و دانه های روغنی که از یکماه پیش آغاز شده بود همچنان ادامه دارد و تا امروز 905 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل و در سامانه ها ثبت شده و هزار و هشت میلیارد تومان بابت این خرید تضمینی به کشاورزان پرداخت شده است.

وی اضافه کرد: سیل سال جاری رشد فراوری گندم را کاهش داده، با این حال تا خاتمه فصل برکرد خرید تضمینی نسبت به سال گذشته افزایش خواهد نمود.

در تامین گندم و آرد هیچ مسئله ای وجود ندارد

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: یک میلیون و صد هزار تن گندم در چهل روز اول سال به فروش رفته و این مقدار آرد مورد احتیاج صنوف، صنایع و نانوایی ها را بطور کامل رفع می نماید.

وی با اشاره به حذف یارانه آرد و گندم صنوف و صنایع غیر نانوایی ها اظهار کرد: قیمت فروش هر کیلو گندم برای صنایع و صنوف غیر نانوایی از 992 تومان به ازای هر کیلو به 1850 تومان افزایش یافته و یارانه ای که به این صنایع تعلق می گرفت برای پرداخت مطالبات کشاورزان مورد استفاده نهاده شد.

یزدان توضیح داد: بخشی از افزایش قیمت ماکارونی که امروز در بازار شاهد هستیم نیز ناشی از همین افزایش قیمت آرد و گندم است که مواد اولیه مورد احتیاج فراوری ماکارونی است.

بازار روغن متعادل است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: بازار روغن متعادل است و روغن خانوار با قیمت تثبیت شده در فروشگاه ها در حال عرضه است.

ماهانه 200 هزار تن شکر به بازار عرضه می گردد

یزدان سیف توضیح داد: در 12 ماه سال گذشته یک میلیون و هفتصد و بیست هزار تن روغن در صنایع روغن فراوری و به بازار عرضه شد که این مقدار در مقایسه با زمان مشابه سال قبل یک میلیون و چهارصد و شصت هزار تن، افزایش مطلوبی به شمار می رود و در حال حاضر بازار روغن در آرامش است.

وی گفت: برای تامین احتیاج های ماه رمضان نیز 30 هزار تن روغن به صنایع اختصاص داده شده تا هیچ گونه کمبودی در مواد اولیه فراوری وجود ننموده باشد.

افزایش قیمت نان گرانفروشی است

سیف اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت نان توسط واحد های فراوریی گرانفروشی است و باید از سوی دستگاه های نظارتی با این موارد برخورد گردد ضمن اینکه از مردم درخواست می کنم در صورت مشاهده هرگونه گرانفروشی موارد را برای رسیدگی با سامانه 124 سازمان حمایت در میان بگذارند.

کمبود برنج در بازار مقطعی است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: با توجه به خاتمه فصل برکرد، برنج داخلی در انبار ها کاهش یافته است و همین موضوع سبب کاهش عرضه و افزایش قیمت این محصول شده است.

یزدان سیف اظهار کرد: این کمبود در دو ماه آینده و با آغاز فصل برکرد جبران می گردد، اما برای جبران کمبود، سی هزار تن برنج وارداتی به منظور عرضه در ماه رمضان در اختیار ستاد تنظیم بازار استان ها نهاده شده است.

وی توضیح داد: در این خصوص برنج وارداتی هندی با قیمت مصوب 7400 تا 7800 تومان و برنج تایلندی بین 4400 تا 4600 تومان در استان ها در اختیار مصرف کنندگان قرار می گیرد.

یزدان سیف گفت: تا دو ماه آینده نیز با آغاز کشت برنج دو میلیون تن برنج داخلی وارد بازار خواهد شد و کمبود فراوری داخلی نیز جبران می گردد و قیمت به تعادل خواهد رسید.

وی ادامه داد: با توجه به بارندگی های اخیر انتظار می رود کشت برنج سال جاری در مقایسه با سال گذشته با افزایش حداقل ده درصدی روبرو گردد.

شکر مورد احتیاج قنادی ها تامین شده است

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی همچنین با بیان اینکه به حوزه صنف و صنعت شیرینی و شکلات، 50 هزار تن شکر تخصیص داده شده گفت: شکر مورد احتیاج با قیمت مصوب در اختیار اتحادیه قنادان استان تهران و دیگر استان ها نهاده شده و انتظار می رود قیمت مصوب حدود 20 هزار تومان برای زولبیا و بامیه برای ماه رمضان رعایت گردد.

کمبود شکر در بازار جبران می گردد

یزدان سیف اظهار کرد: در سه روز گذشته بیش از 20 هزار تن شکر با قیمت مصوب 3 هزار و 400 تومان به بازار عرضه شده و فروش آن در میادین و فروشگاه های منتخب آغاز شده است.

مدیر عامل شرکت بازرگانی دولتی گفت: بارش های اخیر خوزستان عرضه شکر به بازار را با وقفه ای مقطعی روبرو نموده است که با واردات و عرضه گسترده، این کمبود در چند روز آینده رفع می گردد.

وی ادامه داد: تزریق شکر با نرخ مصوب به بازار تا زمان ایجاد ثبات قیمتی ادامه دارد و قرار است بطور ماهانه 200 هزار تن شکر وارد بازار گردد.

foroshgahak.ir: فروشگاه کوچک | مجله آموزشی سیستم های مدیریت فروش

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 22685

به "مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: پرداخت 1008 میلیارد تومان به گندم کاران، هرگونه افزایش قیمت نان گرانفروشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی: پرداخت 1008 میلیارد تومان به گندم کاران، هرگونه افزایش قیمت نان گرانفروشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید