سفیر توکیو : شرکت های ژاپنی از انگلیس خارج می شوند

به گزارش مجله سرگرمی، لندن - خبرنگاران - کمتر از یک ماه مانده به مهلت قانونی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، سفیر ژاپن درلندن هشدار دادکه اگر این کشوربه توافق امید بخشی با اتحادیه اروپا دست پیدا نکند شرکت های ژاپنی بیشتری از انگلیس خارج خواهند شد.

سفیر توکیو : شرکت های ژاپنی از انگلیس خارج می شوند

به گزارش خبرنگاران، کوجی سوروکا روز دوشنبه در گفت وگو با اسکای نیوز گفت شرکت های ژاپنی به دلیل ابهامات ناشی از برگزیت، سرمایه گذاریهای خود را در انگلیس به میزان قابل توجهی کاهش داده اند.

وی اعلام کرد که شرکت های ژاپنی وظایف دیگری غیر از ماندن در انگلیس دارند. آنها ممکن است جابه جا شوند و یا با یکدیگر ادغام شوند. اما تا زمانی که آینده برگزیت مشخص نباشد نمی توان تصمیم گیری کرد.

سفیر ژاپن شرح داد: بسیاری از شرکت های ژاپنی تمایل دارند تا ظرفیت های خود را توسعه دهند. اما لازم است که درباره آینده روابط انگلیس و اتحادیه اروپا آگاهی داشته باشد.

وی شرح داد که در حال حاضر بسیاری از سرمایه گذاری های بالقوه متوقف شده و شرکت های ژاپنی نمی توانند صاحبان سرمایه را برای تخصیص اعتبار و سرمایه گذاری در انگلیس متقاعد کنند.

مسائل اقتصادی در انگلیس، نارضایتی صاحبان کسب و کار و وضعیت نامعلوم تجارت در آستانه خروج این کشور از اتحادیه اروپا شتاب تندی به خود گرفته است.

شرکت ژاپنی خودروسازی هوندا دو هفته پیش اعلام کرده بود که قصد دارد تنها کارخانه خود در انگلیس را در سال 2022 تعطیل کند.

گزارش ها حاکی است که هوندا در سال گذشته بیش از 160 هزار خودرو در کارخانه سینتون واقع در جنوب انگلیس ساخت که این میزان 10 درصد کل آمار تولید خودرو در انگلیس را شامل می شود.

هوندا در کنار شمار دیگری از شرکت های خودروسازی، در ماه های اخیر نسبت به عواقب منفی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا هشدار داده بود.

مایکل هاوز رئیس اجرایی انجمن تولیدکنندگان و معامله کنندگان خودرو انگلیس پیش تر هشدار داده بود که چالش های پیش روی صنعت خودروسازی در آستانه برگزیت، کمتر از وقوع یک طوفان نیست.

هاوز پیش بینی کرده بود درصورتی که انگلیس بدون دست یابی به توافق برگزیت از اتحادیه اروپا خارج شود، 860 هزار شغل در صنعت خودروسازی از بین خواهد رفت.

او گفت: روند سرمایه گذاری ها در صنعت خودروسازی در این کشور رو به کاهش است و زمان جبران در حال از دست رفتن است.

اتاق بازرگانی انگلیس نیز در گزارشی عنوان کرده است که هزاران شرکت فعال خارجی به فکر خروج از این کشور افتاده اند.

رئیس شرکت هواپیماسازی چندملیتی ایرباس اخیراً درباره خروج کارخانه های این شرکت از انگلیس هشدار داده و تاکنون بسیاری از فروشگاه های زنجیره ای خارجی در این کشور، ورشکست و یا نیروهای خود را تعدیل کرده اند.

بر اساس برنامه اعلام شده، انگلیس قصد دارد در 29 ماه مارس (نهم فروردین) از اتحادیه اروپا خارج شود، اما دو طرف تاکنون به راه حل موردتوافقی درباره نحوه خروج نرسیده اند.

مجلس انگلیس قرار است هفته آینده درباره توافقنامه سرنوشت ساز خروج این کشور از اتحادیه اروپا برای دومین بار رأی گیری کند. اگر این توافق به تصویب نرسد، نخست وزیر قصد دارد تا آخرین شانس خود را با تعویق برگزیت و تلاش برای رسیدن به توافقی که بتواند تائید مجلس کشورش را کسب کند، بیازماید.

شبک**اروپام ** هـ ن **1708

mahsanblog.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: ایرنا
انتشار: 20 مهر 1400 بروزرسانی: 20 مهر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14494

به "سفیر توکیو : شرکت های ژاپنی از انگلیس خارج می شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفیر توکیو : شرکت های ژاپنی از انگلیس خارج می شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید