سفر کم هزینه ، چه کنیم تا سفری مقرون به صرفه داشته باشیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، در سفر و گردشگری همواره توصیه می گردد که به چه مکان هایی برویم چه غذا هایی بخوریم چه چمدانی ببندیم و غیره وغیره اما کمتر توصیه می گردد که چه کارهایی کنیم سفر کم هزینه، سفر مقرون به صرفه و صرفه جویی در هزینه های سفر داشته باشیم تا که پول کمتری را هدر دهیم. پس برای شروع یک سفر علاوه بر باید ها به نباید ها هم باید اهمیت بدهیم و توجه کنیم،در این مقاله سعی میکنیم 12 مورد از نباید ها را به شما گوشزد نموده و کار درست تر را به شما پیشنهاد دهیم تا یک سفر کم هزینه تر، هوشمندانه تر و طولانی تر با صرفه جویی در هزینه ها داشته باشید زیرا در یک سفر گذر هر ثانیه مهم و هزینه ای دارد پس از اشتباهات معمول سفر پرهیز می کنید. یا مجله خبرنگاران همراه باشید.

سفر کم هزینه ، چه کنیم تا سفری مقرون به صرفه داشته باشیم؟

برای دانستن نکات بیشتر در خصوص سفر ارزان به مقالات زیر مراجعه کنید:

راهنمای سفر ارزان | سفر با جیب خالی، از رویا تا واقعیت

راهکارهای سفر ارزان | با قیمتی ارزان به سفر برویم

در محل های اطراف اماکن گردشگری غذا نخورید

غذای رستوران های اطراف اماکن گردشگری از چند جهت توصیه نمیگردد ابتدا به دلیل گرانی بی مورد که ثابت شده است در بیشتر جاها قیمت غذا ها در این رستوران ها دو برابر قیمت اصلی غذا می باشد علاوه بر آن این رستوران ها به دلیل اینکه می دانند مشتری های آنها گردشگران هستند و دیگر بر نمیگردند،این باعث می گردد تلاشی برای بالا بردن کیفیت غذای خود ننمایند.اگر شما چند قدمی پیاده روی کنید و به رستوران های محلی بروید در آنجا شاهد غذای با کیفیت تر و ارزان تری هستید زیرا این رستوران ها برای جذب مشتریان محلی سعی می نمایند برترین کیفیت را ارائه دهند ،بعلاوه به وسیله سایت های yelp,foursquare ,openrice می توانید آگاه شوید چه غذاهایی از نظر مردم منطقه کیفیت بالایی دارد .بعلاوه توصیه می گردد از منو های چند زبانه دوری کنید زیرا این منو ها برای گردشگر ها در نظر گرفته شده است پس دو مورد ابتدایی که در این متن گفته شد را دارد یعنی کیفیت پایین و قیمت بالا ،با سوال کردن از افراد ساکن خوابگاه ها هم می توانید از رستوران های با کیفیت منطقه آگاه شوید.

در فرودگاه ارزتان را تبدیل نکنید

سعی کنید برای داشتن یک سفر کم هزینه بدون استرس قبل از سفر پولتان را تبدیل کنید و اگر هم مجبور به تبدیل پول شدید در فرودگاه این کار را انجام ندهید زیرا نرخ بالایی دارد،برای اینکارمی توانید از کارت خودپرداز یا اعتباری بهره ببرید زیرا تاحدی به نرخ بین بانکی نزدیک می باشد بعلاوه می توانید به بانک مرکز شهر مراجعه کنید و پولتان را چنج کنید بعلاوه توصیه می گردد از تبدیل کردن پول نقد بپرهیزید .

چک مسافرتی با خود نبرید

چک های مسافرتی در گذشته یعنی زمانی که هنوز کارت های atm ,اعتباری رونق نداشت، این چک ها برترین راه برای دسترسی به پول برای مسافران بود ،این چک ها در هر نقطه ای از دنیا به پول نقد تبدیل می شدند اما امروزه کاملا بی استفاده شده اند و تعداد بانک هایی که آنها را قبول می نمایند بسیار کم می باشند پس بهتر است برای هزینه های سفر ارزان راه دیگری را پیدا کنید.

کارت های بانکی هزینه دار را بهتر است استفاده نکنیم

از کارت های بانکی بهره ببرید که از شما هزینه تراکنش خارجی نگیرد این باعث می گردد تا شما با یک انتخاب ساده تا حدی صرفه جویی در هزینه های سفر داشته باشید. برای مثال کارت barclays arrival plus world یکی از ساده ترین کارت های اعتباری بدون هزینه تراکنش خارجی می باشد و می توانید با آن امتیاز کسب کنید و البته گزینه های دیگری هم می باشد که با یک جست وجو می توانید پیدا کنید.

بیمه سفر را از قلم نیاندازید

یکی از کارهای هوشمندانه ای که در سفر ارزان می توانید انجام دهید بیمه سفر می باشد ،شما هم این را قبول دارید که یکی از جذابیت های هر سفری ناشناخته های آن می باشد پس عاقلانه ترین کار بیمه می باشد شاید در سفر پای شما بشکند و یا حتی گوشی خود را گم کنید .این بیمه بعلاوه از شما در شرایط اضطراری پزشکی محافظت می نماید که در صورت نبود بیمه هزاران دلار باید از جیبتان بپردازید پس با انجام این کار هوشمندانه با خیال راحت سفر کم هزینه داشته باشید.

خوابگاه ها و هاستل ها

شاید در برخی از جاها خوابگاه ها و هاستل هایی با کیفیت پایین وجود داشته باشد اما امروزه هاستل هایی هستند که بسیار تمیز می باشند با داشتن امکاناتی مانند میز بیلیار ایکس باکس و اتاق فیلم و وای فای که هم مناسب زوج های جوان هم دانشجویان می باشد این خوابگاه ها دارای اتاق های خصوصی هم می باشند. که باعث می شوند صرفه جویی در هزینه های سفر داشته باشید.

از وب سایت های مهمان پذیری تماشا کنید

با وارد شدن به شبکه های مهمان پذیری و وب سایت های آن می توانید سفر ارزان داشته باشد و حتی به رایگان در کنار مردم محلی اقامت کنید و با آن ها هم صحبت شده و از آداب و رسوم یکدیگر آگاه شوید و اطلاعات محلی با ارزشی بدست آورید از جمله این وب سایت ها و شبکه ها می توان به be welcomeTcouchsurfing,servas اشاره نمود.

تاکسی نگیرید

در سفر کم هزینه و برای صرفه جویی در هزینه سفر تا حد ممکن بهتر است از وسایل نقلیه عمومی بهره ببرید زیرا تاکسی ها هزینه زیادی برای شما به همراه دارند و البته می توان گفت در مواردی که قرار است پول تاکسی بین سرنشینان تقسیم گردد و به صرفه می باشد و توصیه می گردد در موارد ضروری مانند رسیدن به محل مورد نظر در شب از تاکسی بهره ببرید.

در جای مناسب هزینه کنید

اگر شما در یک سفر مبلغ زیادی پول اضافه آورید و یا سفر ارزان داشته اید به این معنی نیست که شما سفر بهتر و به صرفه تری را داشتید ابتدا باید در نظر بگیریم هدف از یک سفر چیست اگر هدف شما سپری کردن اوقاتی خوش است بهتر است کمی دست و دلباز باشید برای مثال شما به جای سوار شدن به اتوبوس، یک ساعت پیاده روی می کنید که این باعث می گردد یک ساعت از زمانتان هدر برود و شما 20 هزارتومان صرفه جویی کنید، یا اینکه شما با صرفه جویی 500 هزار تومنی به جای یک سفر کوتاه دو سفر طولانی را در پیش داشته باشید ،ولخرجی خوب نیست اما خساست هم در مورادی درست نیست و به خصوص در مواردی که از شما زمان زیادی بگیرد.

سفرتان را خیلی زود رزرو نکنید

برای داشتن یک سفر ارزان، بهتر است برای رزرو پرواز و هتل خیلی عجله نکنید ،برای رزرو تا سه یا چهار ماه قبل از سفر صبر کنید در این زمان بر حسب تقاضا افزایش و کاهش قیمت وجود داردو برای تور ها بهتر است تا آخرین لحظات صبر کنید ،برای شروع یک تور شرکت ها پیشنهاد های شگفت انگیزی برای پر شدن تور می دهند که بهتر است تا آن لحظه صبر کنیم.

دفاتر گردشگری محلی

دفاتر گردشگری محلی وظیفه دارند اطلاعات مفید در ارتباط با منطقه اماکن گردشگری و هتل ها به شما ارائه دهند در واقع پول می گیرند که این خدمات را در اختیار شما قرار دهند، دفاتر گردشگری در هر منطقه بلیت های تخفیف اماکن گردشگری را دارند. این کار باعث می گردد شما در هزینه ها صرفه جویی کنید وتجربات ارزشمند و سفر ارزان کسب کنید.

منبع: همگردی
انتشار: 19 دی 1401 بروزرسانی: 19 دی 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164458

به "سفر کم هزینه ، چه کنیم تا سفری مقرون به صرفه داشته باشیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر کم هزینه ، چه کنیم تا سفری مقرون به صرفه داشته باشیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید