سفر به سرزمین های کهن قاره آسیا

به گزارش مجله سرگرمی، آسیا با تمدن های هزار سال خود و امپراتوری های کهن نقش عمده ای را در به وجود آوردن جاذبه ها و نقاط گردشگری دنیا داشته است. در این مطلب به زیبایی های شمال و شمال غربی آسیا می پردازیم.

سفر به سرزمین های کهن قاره آسیا

خبرنگاران: بنابر اعلام آژانس هواپیمایی ستاره ونک، زمانی امپراتوری های بزرگ ایران مرزهای قلمروی وسیع و گسترده ای داشتند و بخش عظمی از آسیا را فرا گرفته بودند. هنوز هم جاذبه های بی مانند در شرق و غرب این قاره دیده می گردد که یادگاری از میراث کهن ایران است.

اما علاوه بر جاذبه، تشابه فرهنگی، آداب و سنن هم در مناطقی مانند آذربایجان، ارمنستان و حتی روسیه دیده می گردد.

در ادامه مطلب به معرفی این سه کشور می پردازیم که در تور آذربایجان، تور ارمنستان و تور روسیه از آن ها لذت ببرید.

جمهوری آذربایجان

آذربایجان در این سال ها به شدت به دنبال رونق صنعت گردشگری است و با میزبانی مسابقات بزرگ دنیا، کوشش دارد در سطح دنیای مطرح گردد. اما آذربایجان کجاست و چه جاذبه های برای گردشگران دارد؟

آمیزشی از کوه ها در کنار دشت های سبز که در امتداد افق به سمت شهرهای تاریخی کشیده است. در کنار این زیبایی ها هزاران کیلومتر خط ساحلی و حیات وحش را هم تصور کنید. یک سرزمین عجیب وغریبی که از خاکش آتش برمی خیزد، گودالی از گل که قل قل می نماید و سنگ هایی که موسیقی می نوازند. تمام این شگفتی ها درجایی به نام آذربایجان خلق شده است.

آتش نقش مهمی را در زندگی مردم آذربایجان ایفا می نماید. هزاران سال پیش وقتی مردم این سرزمین دین زرتشت را پذیرفتند، آتش جز لاینفک زندگی آن ها شد. آتشکده های بسیاری در نزدیکی باکو به عنوان جاذبه های گردشگری معرفی می گردد.

اما مهم ترین آن ها کوهی ست که به یانار داگ یا کوه سوزان معروف است. سوختن مدام این کوه ها در هر شرایط و طی زمان های متمادی آن را به یک مکان شگفت انگیز تبدیل نموده است. حتی بارش باران و تغییر فصل هم باعث خاموش شدن آن نمی گردد و ازجمله دلایل شعله های این کوه وجود گاز طبیعی است.

گل افشان پدیده دیگری ست که در آذربایجان از محبوبیت زیادی برخوردار است. این حالت یک پدیده طبیعی ست که طی آن گل ولای از زیرزمین به شکل چشمه وار به سطح زمین می رسد و به صورت تپه ای از گل دیده می گردد.

در تور آذربایجان جاذبه های بی نظیری وجود دارد که شما را شگفت زده می نماید.

ارمنستان

ارمنستان کشوری با تمدن چند هزار سال است. شهر ایروان آن ازجمله قدیمی ترین شهرهای دنیا با جذابیت های گوناگون است.

از دل این فرهنگ غنی موزه های بسیاری در سطح شهر دیده می گردد که نگهدار بخشی از تاریخ این سرزمین هستند. منهای این شهر و آثار تاریخی آن، ماجراجویی های در مناظر طبیعی که با رشته کوه ها، رودخانه های زلال و دشت ها سرسبز چیده شده؛ بسیار هیجان انگیز است.

به دلیل موقعیت مکانی کشور ارمنستان، در طول زمان مورد هجومِ امپراتوری های ابر قدرتمند قرارگرفته که قلعه ها و دژها از میراث گذشته به جای ماند در خاک این دیار است.

از محبوب ترین مکان هایی که در تور ارمنستان باید از آن ها بازدید کرد می توان به صومعه تاتو، دریاچه سوان، صومعه خور ویراپ، منظره کوه های آراگاتس، جنگل های خسرو و پارک ملی دیلیجان سر زد.

روسیه

روسیه به لطف امپراتوری کهن خود به سرزمین تزارها معروف است. کشوری پهناور که از شرق تا غرب آسیا کشیده شده و در منطقه اوراسیا هم واقع شده است. این گستردگی باعث شده روسیه دارای 9 منطقه زمانی باشد و اختلاف ساعت از مسکو از یک ساعت به عقب تا هشت ساعت به جلو متغیر است.

به دلیل قلمرو گسترده تزارها و پراکندگی حکومت کمونیستی، روسیه دارای تنوع شدیدی از فرهنگ و آداب ست و بیش از 160 قوم در این سرزمین زندگی می نماید. به دلیل همین تنوع و آب وهوای متفاوت روسیه، گردشگران زیادی پای در دل این سرزمین می گذارند.

بخشی از پر بازدیدترین مکان های روسیه شامل میدان سرخ و مقبره لنین در مسکو، موزه ارمیتاژ، قلعه پیتر و پاول، کلیسای سنت ایزاک، کلبه پتر کبیر، کلیسای ناجی در خون، کنسرواتوار سنت پیترزبورگ و موزه تاریخ نشر سنت پترزبورگ درسن پترزبورگ می گردد.

برای اطلاع از قیمت تورهای آذربایجان، ارمنستان، روسیه و یا کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در آژانس هواپیمایی ستاره ونک با شماره 88880000-021 تماس حاصل فرمایید.

lov-e.ir: عاشقان علم الکترونیک، بچه های مهندسی برق و الکترونیک

wallpaper7.ir: مجله تصویر و سرگرمی | مجله آموزشی با سرگرمی گرافیستها و کارکاتوریست ها

abuzariyon.ir: مجله ابوذریون | نگاهی اجمالی به رویدادهای روز ایران و جهان

منبع: چمدان
انتشار: 7 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 30901

به "سفر به سرزمین های کهن قاره آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به سرزمین های کهن قاره آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید