سفرهای خانوادگی به خارج از کشور: کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

به گزارش مجله سرگرمی، سفر به همراه خانواده یکی از بهترین روش‌ها برای ایجاد خاطرات شیرین و لحظاتی فراموش نشدنی است. با این حال، انتخاب مقصد مناسب برای سفر خانوادگی می‌تواند چالش‌برانگیز باشد. در ادامه به بررسی برخی از بهترین کشورها برای سفر خانوادگی می‌پردازیم تا کمکی باشد برای تصمیم‌گیری در این زمینه.

سفرهای خانوادگی به خارج از کشور: کدام مقصد را انتخاب کنیم؟

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور کانادا هستید با ما همراه شوید.

کانادا

کانادا با دارا بودن طبیعت بکر و زیبا و شهرهای مدرن، یکی از بهترین مقاصد برای سفر خانوادگی به شمار می‌رود.

جاذبه‌های گردشگری کانادا برای خانواده‌ها:

  • شهر تورنتو - شلال نیاگارا - کوهستان‌های راکی - پارک ملی بانف - جزیره ونکوور - موزه‌ها و گالری‌های هنری

کانادا کشوری پیشرفته با امکانات رفاهی بالاست. البته هزینه سفر به این کشور نسبتاً بالا می‌باشد.

آمریکا

آمریکا با داشتن جاذبه‌های طبیعی و فرهنگی فراوان، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای سفرهای خانوادگی است.

جاذبه‌های گردشگری آمریکا برای خانواده‌ها:

  • شهر نیویورک - دیزنی‌لند - برج آزادی - کانیون بریس - پارک یلواستون - سواحل کالیفرنیا و فلوریدا

آمریکا کشوری پیشرفته با امکانات رفاهی عالی است اما هزینه بالایی برای سفر دارد.

اسپانیا

اسپانیا یکی از محبوب‌ترین مقاصد اروپایی برای سفرهای خانوادگی است. این کشور دارای آثار تاریخی و فرهنگی زیادی است.

جاذبه‌های گردشگری اسپانیا برای خانواده‌ها:

  • شهر بارسلون، موزه پرادو، کلیسای جامع ساگرادا فامیلیا، پارک گوئل، سواحل ماسه‌ای، کوهستان‌های سرسبز

آب و هوای معتدل مدیترانه‌ای، غذاهای لذیذ و مردم مهمان‌نواز اسپانیا را به یک مقصد ایده‌آل برای سفر خانوادگی تبدیل کرده است. البته هزینه‌ها در اسپانیا نسبتاً بالا هستند.

هنگ کنگ

یکی دیگر از شهرهای برتر آسیا برای سفرهای خانوادگی، هنگ کنگ است. این شهر ترکیب زیبایی از سنت و مدرنیته را به نمایش می گذارد و برای سفرهای خانوادگی، محبت آمیز و فرهنگی گزینه ایده آلی است. (قوانین گردشگری هنگ کنگ) دیزنی لند در هنگ کنگ یکی از بهترین مکان های تفریحی است که می توانید همراه با بچه ها خود ساعاتی شاد را در آن جا سپری کنید. وسایل بازی برای هر سن و سالی وجود دارد و برنامه های مفرحی با کاراکتر های کارتون های دیزنی برگزار می شود.

برای برنامه های مهیج تر می توانید سری به اوشن پارک بزنید. وسایل بازی، نمایش ها و آکواریوم بزرگی که هم برای بچه ها هم بزرگسالان جذاب است، ترکیب جالبی به وجود آورده اند. سوار تله کابینی که به سمت مجسمه بزرگ بودا می رود شوید. این مجسمه در صومعه پو لین قرار گرفته است. موزه خطای دید یکی دیگر از مکان های جالبی است که می توانید همراه با بچه ها خود بروید و با تصاویر سه بعدی و جالب این موزه عکس بگیرید. هنگ کنگ به دلیل داشتن پارک ها و طبیعت زیبا و مجسمه بودای بزرگ در جزیره لان تائو، به مقصد مناسبی برای سفرهای خانوادگی تبدیل شده است. در پارک عمومی هنگ کنگ می توان لاک پشت ها و ماهی های کوی را دید که در برکه شنا می کنند. برای مشاهده منظره ای شگفت انگیز از شهر هنگ کنگ می توانید سوار چرخ و فلک معروف این شهر بشوید.

توکیو

توکیو پر از سرگرمی هایی است که برای بچه ها در هر سن و سالی مناسب هستند و همین باعث شده این شهر به عنوان یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای یک سفر خانوادگی شناخته شود. نورهای درخشان و جمعیت توکیو ممکن است در ابتدا کمی گیج کننده به نظر برسند اما جاذبه های بی شمار این شهر برای بچه ها، آن را به مقصدی ایده آل برای سفرهای خانوادگی تبدیل کرده است. اقامتگاه های خانوادگی زیادی در توکیو وجود دارد؛ از هتل های غربی گرفته تا اقامتگاه های سنتی ژاپنی. تم پارک های ژاپنی برای هر سن وسالی هیجان انگیز هستند. بچه ها از جاذبه هایی چون پارک هلو کیتی، پارک سانریو و موزه مدرن ملی علم و نوآوری لذت خواهند برد.

در باغ وحش اوئنو می توانید شاهد حیوانات زیبایی از سراسر جهان باشید. سپس به شهربازی هانایاشیکی که قدیمی تری شهربازی در ژاپن است بروید. دیزنی لند توکیو را از قلم نیاندازید. در این پارک بچه ها می توانند با شخصیت های کارتونی مورد علاقه خود از نزدیک ملاقات کنند. پارک های زیادی در توکیو وجود دارد که برای بچه ها بسیار جذاب خواهند بود. در پارک کومودو نو موری می توانید با دایناسورها همراه شوید و در دریاچه پارک اینوکاشیرا پارو زدن را تجربه کنید. سفر به کوه فوجی و گردش در اطراف این کوه، بازدید از باغ های کاخ امپراطوری و برکه ها و پل های آن را در اولویت خود قرار دهید.

صباح

ایالت صباح در جزیره بورنئو در مالزی مقصد ایده آلی برای خانواده های ماجراجویی است که به دنبال یک سفر متفاوت ستند. اگر شما و فرزندان تان به طبیعت و حیات وحش علاقه داشته باشید، یکی از بهترین تجربه های شما سفر به صباح خواهد بود. البته ه خاطر داشته باشید که سفر به صباح نیازمند برنامه ریزی و صبر و حوصله بیشتری است. به علاوه، بیشتر مناسب بچه ها بزرگ تر و نوجوانان است تا خردسالان. در شهر کوتا کینابالو می توانید سواحل، کوه ها، پارک ها، آکواریوم، باغ پرندگان، موزه ها و چندین جاذبه دیگر را بیابید. در دهکده تاریخی مونسوپیاد می توانید درباره تاریخچه این منطقه بیشتر بدانید. اگر هم به غواصی علاقه دارید، در پارک ملی تونکو عبدالرحمان به کشف جهانی زیر آب بپردازید. در پارک حیات وحش لوکی کاوی می توانید شاهد گونه های متنوع جانوری و گیاهی باشید.

جزیره کو لانتا

اگر می خواهید یک سفر خانوادگی پر از آرامش داشته باشید، به کو لانتا در سواحل غربی تایلند بروید. آب های آبی رنگ دریای آندامان و سواحل شگفت انگیز این منطقه را به مکانی ایده آل برای شنا کردن بچه ها تبدیل کرده است. این جزیره بخش هایی از جمله زندگی و بازارهای محلی را نیز دارد که محیطی مناسب برای خانواده ها هستند. نوجوانان می توانند به تورهای غواصی یا دوچرخه سواری در روستاهای سواحل شرقی بروند و از نزدیک با بافت تاریخی و ماهیگیری آشنا شوند.

تایپه

خیابان های پرهیجان، اقامتگاه های متنوع، غذاهای رنگارنگ و جاذبه های گوناگون همان چیزهایی است که یک خانواده اهل سفر را به این شهر می کشانند. جاذبه های فرهنگی تایپه مردم زیادی را به خود جذب می کنند. معبد لانگ شان و موزه کاخ ملی ازجمله جاذبه های تاریخی این شهر هستند. در باغ وحش تایپه، گونه های مختلف جانوری نگه داری می شوند. همچنین می توانید به چشمه های آب گرم بیتو بروید یا در بازارهای شبانه شیلین به غذا خوردن و خرید بپردازید. سوغات تایوان

بانکوک

خیابان های کثیف و جمعیت زیاد ممکن است اولین چیزی باشد که با شنیدن نام این شهر تایلندی به ذهن شما می آید. اما بانکوک شهری است که می توانید یک سفر خانوادگی سرگرم کننده به آن داشته باشید. شهربازی ها، آکواریوم ها، سینماهای سه بعدی، موزه ها، مراکز خرید، باغ وحش و شهر برفی که یک روستای کوچک با برف مصنوعی است بانکوک را به یک مکان ایده ال برای خانواده ها تبدیل کرده است. یکی از جاذبه های خاص این شهر منطقه ای به نام کیدزانیا است که در آن بچه ها می توانند با بیش از 80 شغل از نزدیک آشنا شوند و از دندان پزشکی گرفته تا راندن هواپیمای بوئینگ 737 را تجربه کنند.

سنگاپور

اقامتگاه های خوب، سیستم حمل ونقل پاکیزه و کارآمد، رستوران ها و جاذبه های گردشگری متعدد، سنگاپور را به مقصدی فوق العاده برای سفرهای خانوادگی تبدیل کرده است. سوار چرخ وفلک باشکوه سنگاپور شوید، بناهای تاریخی و مذهبی گوناگون این کشور مانند مسجد سلطان، معبد سری ماریمان و … را ببینید. همچنین می توانید سری به باغ های گیاه شناسی سنگاپور و منطقه حفاظت شده بوکیت تیماح بزنید. موزه های زیادی برای ذهن های کنجکاو وجود دارد. به علاوه می توانید با سافاری های شبانه از قلمرو حیوانات شب زی دیدن کنید. جزیره سنتوسا یکی از مکان هایی است که با داشتن تم پارک ها و سرگرمی های مختلف مکان جالبی برای خانواده ها تلقی می شود. پارک پروانه ها و قلمرو حشرات و استودیوی یونیورسال ازجمله مکان هایی هستند که می توانید از آن ها بازدید کنید. هزینه سفر به سنگاپور

شانگهای

شانگهای، یکی از مدرن ترین شهرهای چین، دارای جاذبه های زیادی برای گردشگرانی از هر سن و سال است. تم پارک ها، مکان های تاریخی، موزه ها، پارک ها و مراکز خرید این شهر را به مکانی ایده آل برای سفرهای خانوادگی تبدیل کرده است. رستوران های زیادی با تم های مختلف هم وجود دارد که می توانید به همراه خانواده خود در آن ها به صرف غذا بنشینید. دیزنی لند شانگهای یکی از بهترین مکان ها برای گردش به همراه بچه ها است که قطعا آن ها را به وجد می آورد. پارک آبی دینو بیچ یکی دیگر از مکان هایی است که می تواند بچه ها را هیجان زده کند. اگر بچه ها تان به جهانی زیر آب علاقه دارند سری به آکواریوم اوشن در شانگهای بزنید و از تونل زیردریایی آن دیدن کنید.

بالی

بالی در کشور اندونزی به بهشت استوایی معروف است و یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای یک سفر خانوادگی است. اگر به حیوانات علاقه دارید می توانید به پارک فیل ها رفته و فیل سواری را تجربه کنید، به میمون ها غذا بدهید و در پارک آبی بالی با دلفین ها شنا کنید. جزیره کوتا یکی از زیباترین سواحل را دارد و بچه ها می توانند شنا و بازی کنند. از فعالیت های فرهنگی که در بالی می توان انجام داد تماشای برنامه قبایل ساکن در بالی است. سوغات بالی

خلیج ها لونگ

خلیج ها لونگ در ویتنام که از مکان های ثبت شده در میراث جهانی یونسکو نیز هست در ویتنام واقع شده و شامل 1600 جزیره است. گردش در این جزیره یکی از به یاد ماندنی ترین، آرامش بخش ترین و زیباترین سفر آسیایی شما خواهد بود. داستان ها و افسانه های این جزیره هم برای والدین و هم برای بچه ها جالب خواهد بود. چه در داخل جزیره بمانید و چه در آب ها گردش کنید این تجربه بسیار باارزش خواهد بود.

مالزی

مالزی یکی از بهترین مقاصد برای سفر خانوادگی است. این کشور دارای طبیعتی بکر و زیباست و فعالیت‌های متنوعی برای همه اعضای خانواده فراهم می‌کند.

جاذبه‌های گردشگری مالزی برای خانواده‌ها:

  • جزایر پرنانگ، شهر کوالالامپور، مراکز خرید، باغ‌وحش‌ها، پارک‌های تفریحی، سواحل ماسه‌ای، روستاهای بومی

مالزی از لحاظ امنیتی وضعیت مناسبی دارد و هزینه سفر به آن نیز در مقایسه با بسیاری از کشورها ارزان است. آب و هوای استوایی و دلپذیر این کشور نیز از دیگر مزایای سفر به مالزی به حساب می‌آید.

تایلند

تایلند با داشتن مقصدهای متنوع گردشگری و فرهنگ غنی، یکی دیگر از بهترین انتخاب‌ها برای سفر خانوادگی است.

جاذبه‌های گردشگری تایلند برای خانواده‌ها:

  • شهر بانکوک، جزیره پوکت، معابد بودایی، بازار شناور دامنوئن صدف، باغ وحش دریایی، پارک ملی کائویای، سواحل ماسه‌ای زیبا

از آنجا که هزینه زندگی در تایلند نسبتاً ارزان است، می‌توان بدون نگرانی زیاد از سفر لذت برد. مردم مهمان‌نواز تایلند و غذاهای لذیذ آن نیز از دیگر جاذبه‌های این کشور به‌شمار می‌رود.

امارات متحده عربی

امارات با داشتن جاذبه‌های مدرن و سنتی فراوان، یکی از بهترین مقصدها برای سفر خانوادگی به حساب می‌آید.

جاذبه‌های گردشگری امارات برای خانواده‌ها:

  • شهر دبی، مسجد الشیخ زاید -جزیره یاس، پارک‌های تفریحی، مراکز خرید، هتل‌های لوکس، سواحل زیبا

امارات یکی از امن‌ترین کشورهای جهان به شمار می‌رود و امکانات رفاهی بسیار خوبی برای گردشگران فراهم کرده است. البته هزینه سفر به امارات نسبتاً بالاست.

مالدیو

مالدیو با داشتن جزایر زیبای استوایی، یکی از بهترین انتخاب‌ها برای سفر خانوادگی است. آب دریاهای نیلگون، سواحل ماسه‌ای سفید و آب‌سنگ‌های مرجانی زیبا از جاذبه‌های اصلی این کشور محسوب می‌شوند.

جاذبه‌های گردشگری مالدیو برای خانواده‌ها:

  • جزیره مافوشی، ماهی‌گیری و غواصی، اسکی روی آب، پارک ملی دریایی، ساحل شنی فولیدو، روستاهای محلی زیبا

مالدیو آب و هوای گرم و مرطوب استوایی دارد. هزینه‌ها در این کشور نسبتاً بالاست اما خدمات گردشگری خوبی ارائه می‌شود.

نکاتی برای برنامه‌ریزی سفر خانوادگی

برای داشتن سفری موفق و لذت‌بخش، رعایت نکات زیر توصیه می‌شود:

  • نظرات همه اعضای خانواده را در انتخاب مقصد در نظر بگیرید
  • برنامه‌ریزی کامل انجام دهید، اما برنامه انعطاف‌پذیری هم داشته باشید
  • فعالیت‌هایی برای همه سنین پیش‌بینی کنید
  • از پروازها و هتل‌های ارزان‌قیمت استفاده نمایید
  • زبان کشور مقصد را تا حدودی یاد بگیرید
  • بیمه مسافرتی معتبر تهیه کنید
  • از وسایل ضروری مانند ضدآفتاب، دارو و ... فراموش نکنید

با رعایت نکات فوق می‌توانید سفری خاطره‌انگیز و به‌یادماندنی برای خانواده‌تان رقم بزنید. پس بدون تردید همین الان برنامه‌ریزی کنید و از سفر خانوادگی لذت ببرید!

انتخاب مقصد مناسب

انتخاب مقصد مناسب برای سفر خانوادگی بستگی به علایق و بودجه شما دارد. کشورهایی مانند تایلند، مالزی و ویتنام گزینه‌های اقتصادی‌تری هستند. کشورهای اروپایی و امارات هزینه بیشتری دارند اما امکانات رفاهی بالاتری نیز فراهم می‌کنند. در نهایت، توصیه می‌شود کشوری را انتخاب کنید که بیشترین تناسب را با سلیقه و بودجه شما داشته باشد تا سفری خاطره‌انگیز و فراموش‌نشدنی برای خانواده‌تان رقم بزنید.

انتشار: 4 مهر 1402 بروزرسانی: 6 مهر 1402 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 61237

به "سفرهای خانوادگی به خارج از کشور: کدام مقصد را انتخاب کنیم؟" امتیاز دهید

1 کاربر به "سفرهای خانوادگی به خارج از کشور: کدام مقصد را انتخاب کنیم؟" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفرهای خانوادگی به خارج از کشور: کدام مقصد را انتخاب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید