سریلانکا سفیر آمریکا در کولومبو را احضار کرد

به گزارش مجله سرگرمی، وزارت خارجه سریلانکا در اعتراض به ممنوعیت سفر فرمانده ارتش این کشور به آمریکا، سفیر واشنگتن را احضار کرد.

سریلانکا سفیر آمریکا در کولومبو را احضار کرد

از سفر با تور سریلانکا به یکی از زیباترین کشورهای آسیایی سفر کنید و از شهرهای زیبای کلمبو و بنتوتا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، دینش گوانواردنا وزیر خارجه سریلانکا روز یک شنبه آلینا تپلیتز سفیر آمریکا در کولومبو را در اعتراض به اعمال محدودیت سفر از سوی واشنگتن برای ژنرال شاوندرا سیلوا فرمانده ارتش این کشور و خانواده وی احضار کرد.

براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، دولت آمریکا آدینه گذشته فرمانده ارتش سریلانکا و خانواده وی را از ورود به خاک آمریکا منع کرد. علت این تصمیم اتهاماتی در زمینه نقض حقوق بشر از سوی فرمانده ارتش سریلانکا در جریان جنگ داخلی این کشور است که در سال 2009 به انتها رسید.

این گزارش اضافه کرد: وزارت خارجه سریلانکا با احضار سفیر آمریکا مراتب اعتراض شدید این کشور را به واشنگتن ابلاغ نموده است و از واشنگتن خواسته است در تصمیم خود بازنگری کند.

وزارت خارجه سریلانکا اتهامات و ادعاهای آمریکا در زمینه ارتکاب نقض حقوق بشر از سوی فرمانده ارتش این کشور را نیز رد نموده است.

وزارت خارجه سریلانکا همچنین تاکید نموده است چنین اقدام بی فایده ای از سوی آمریکا شدیدا روابط میان دو کشور را پیچیده نموده و آن را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

م

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 18 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 65450

به "سریلانکا سفیر آمریکا در کولومبو را احضار کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سریلانکا سفیر آمریکا در کولومبو را احضار کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید