سرقت اینترنتی از 113 حساب بانکی در استان، سارق سایبری در چنگ قانون افتاد

به گزارش مجله سرگرمی، فرمانده انتظامی استان مازندران از دستگیری کلاهبردار اینترنتی به شیوه فیشینگ به ارزش 31 میلیارد و 700 میلیون ریال خبر داد و افزود: متهم بیش از هزار و 146 کارت بانکی را نیز هک کرد.

سرقت اینترنتی از 113 حساب بانکی در استان، سارق سایبری در چنگ قانون افتاد

به گزارش جام جم آنلاین مازندران سردار مرتضی میرزایی گفت: در پی طرح شکایت یکی از شهروندان مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی وی از سوی فرد یا افرادی ناشناس، موضوع در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی شرح داد: با انجام اقدامات اطلاعاتی، فنی و تخصصی و تحقیقات از مال باخته کارآگاهان پلیس فتا دریافتند، فرد یا افرادی از طریق فیشینگ رمز پویا با در اختیار دریافت نرم افزار بله اقدام به سرقت از حساب بانکی شاکی کرده اند.

فرمانده انتظامی استان مازندران با اشاره به اینکه کارشناسان پلیس فتا با شگردهای خاص پلیسی پیروز به شناسایی کلاهبردار و سارق اینترنتی شده اند، اضافه کرد: متهم پس از سرقت و برداشت غیرمجاز از حساب بانکی افراد، اقدام به خرید و فروش گوشی های تلفن همراه می کرد.

سردار میرزایی از هماهنگی قضائی برای دستگیری متهم در یکی از استان های همجوار خبر داد و اضافه کرد: متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش گوشی اپل و 34 سیم کارت به همراه 89 کارت جعلی کشف کردند.

فرمانده انتظامی استان مازندران، اظهار کرد: در ادامه بررسی های فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا از گوشی متهم چندین حساب کاربری، پول الکترونیکی با شماره های مختلف و همچنین اطلاعات حساب هزار و 146 کارت بانکی هک شده را کشف کردند.

سردار میرزایی اضافه کرد: متهم در تحقیقات و بازپرسی های فنی پلیس ضمن اقرار به بزه انتسابی گفت با ایجاد اکانت های جعلی در گروه های مختلف، اقدام به تبلیغات صیغه یابی کرده و پس از جلب اعتماد مال باختگان آنان به درگاه جعلی هدایت و اطلاعات حساب بانکی آنان را هک می کرد.

فرمانده انتظامی استان مازندران از کشف سرقت اینترنتی 31 میلیارد و 700 میلیون ریالی در این پرونده خبر داد و اضافه کرد: متهم پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی با هشدار به شهروندان از آنان خواست؛ در زمان خرید اینترنتی و وارد کردن اطلاعات حساب بانکی مراقب درگاه های جعلی بوده تا در دام این افراد شیاد گرفتار نشوند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 137220

به "سرقت اینترنتی از 113 حساب بانکی در استان، سارق سایبری در چنگ قانون افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرقت اینترنتی از 113 حساب بانکی در استان، سارق سایبری در چنگ قانون افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید