ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت به معاونت حمل ونقل منتقل می شود

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از وزارت راه و شهرسازی، عبدالهاشم حسن نیا گفت: سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای یک دستگاه عملیاتی با انبوهی از وظایف، ماموریت ها و فعالیت های اجرایی است. اما ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت از ماهیت ستادی برخوردار بوده که می طلبد با سایر دستگاه ها ارتباطات تنگاتنگ برخوردار باشد.

ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت به معاونت حمل ونقل منتقل می شود

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: با توجه به تشکیل معاونت حمل ونقل در ستاد وزارت راه و شهرسازی، این طور استنباط شد که نوع فعالیت ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور با معاونت حمل ونقل همخوانی و نزدیکی بیشتری دارد که بر همین اساس پیشنهاد انتقال ستاد به وزیر راه و شهرسازی داده شد.

وی با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت موافقت کرده است، گفت: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل ونقل واگذار خواهد شد.

حسن نیا یادآور شد: در راستای هماهنگی و هموارسازی فرایند این انتقال جلسات مختلفی میان مدیران دو بخش برگزار شده و جلساتی نیز بین معاون حمل ونقل و رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور برگزار می شود.

رئیس سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با بیان اینکه وزیر راه و شهرسازی با انتقال ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت موافقت کرده است، گفت: در سال آینده به طور کامل انتقال انجام خواهد شد و ستاد به معاونت حمل ونقل واگذار خواهد شد.

گفتنی است، در راستای هماهنگی و هموارسازی فرایند این انتقال جلسات مختلفی میان مدیران دو بخش برگزار شده و امروز چهارشنبه 8 اسفند نیز جلسه ای بین معاون حمل ونقل و رئیس ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور برگزار می شود.

شایان ذکر است، پس از آنکه شورای نگهبان سال 86 قانون توسعه حمل و نقل عمومی و مدیریت مصرف سوخت را تأیید کرد 23 دی همان سال این قانون به دستگاه های اجرایی ابلاغ شد. بر این اساس ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت با سه معاونت توسعه حمل و نقل عمومی، نوسازی ناوگان فرسوده و صنایع انرژی زیر نظر نهاد ریاست جمهوری تشکیل شد اما در نهایت دولت یازدهم روز یکشنبه چهارم مرداد 94 تصمیم به انتزاع ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت از نهاد ریاست جمهوری گرفت و با انتقال آن به وزارت راه و شهرسازی با عنوان مرکز ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت موافقت کرد.

براساس این مصوبه ستاد مدیریت سوخت با کلیه امکانات، اعتبارات، تعهدات، وظایف، اختیارات و نیروی انسانی در وزارت راه و شهرسازی مستقر شده تا به طور هماهنگ و منسجم در مجموعه ساختار و تشکیلات آن وزارتخانه و در صورت لزوم با انجام اصلاحات ساختاری با رعایت قوانین و مقررات مربوط فعالیت نماید.

وزارت راه و شهرسازی با همکاری و هماهنگی معاونت حقوقی رئیس جمهوری موظف شد در مدت سه ماه پس از ابلاغ این تصویب نامه، ضمن انجام اقدامات زیر، پیشنهادهای تنقیحی لازم را برای اصلاح یا حذف احکام و مقررات موجود ارائه کند.

الف- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه اجرایی داشته و مربوط به دستگاه های خاص است و انتقال آنها به دستگاه مربوط ب- احصای آن دسته از وظایف و اختیارات ستاد که جنبه تصمیم گیری و تصویب داشته و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات یادشده و ارائه پیشنهادهای لازم برای مشخص تکلیف آنها به هیات وزیران ج- احصای وظایف و اختیارات پیش بینی شده در مصوبات و مقررات برای کنندگان ویژه رئیس جمهوری (سابق) موضوع بند (الف) ماده (1) و احراز آخرین وضعیت اعمال وظایف و اختیارات مذکور د- کارگروهی مرکب از معاونان ذیربط وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی، سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاونت اجرایی رئیس جمهوری و نهاد ریاست جمهوری موظفند در مدت سه ماه از تاریخ ابلاغ این تصویب نامه، وضعیت مطالبات و تعهدات ستاد را در چارچوب قوانین و مقررات مربوط، مشخص و تسویه کنند و چند روز بعد، این ستاد کار خود را در سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای آغاز می کند.

با اقدام جدید، ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت کشور قرار است زیر نظر معاونت حمل ونقل وزارت راه و شهرسازی فعالیت خود را ادامه دهد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 13792

به "ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت به معاونت حمل ونقل منتقل می شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ستاد مدیریت حمل ونقل و سوخت به معاونت حمل ونقل منتقل می شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید