شرط چند برابر شدن یارانه معیشتی، جزئیات شرایط حقوقی در بودجه 1400

به گزارش مجله سرگرمی، خبرگزاری خبرنگاران- طبق اعلام رئیس سازمان برنامه و بودجه در صورت حدف ارز 4200 تومانی کالاهای اساسی، یارانه معیشتی دو تا سه برابر خواهد شد.

شرط چند برابر شدن یارانه معیشتی، جزئیات شرایط حقوقی در بودجه 1400

به گزارش خبرنگاران،لایحه بودجه 1400 ، روز چهارشنبه 12 آذرماه با منابع عمومی 841 هزار میلیاردی به مجلس ارائه شد.

محمدباقر نوبخت با حضور در یک برنامه تلویزیونی-جزئیات لایحه بودجه سال آینده را مورد آنالیز قرار داد.

پرداخت یارانه ادامه دارد

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به جریان یارانه در سال آینده گفت: افزایش یارانه معیشتی در بودجه در نظر گرفته شده است و پرداخت یارانه نقدی ادامه دارد.

وی اضافه نمود: دلار 4200 تومانی برای تامین کالاهای اساسی در نظر گرفته شده، اما چنانچه شرایط طوری باشد که این ارز حذف گردد، یارانه ها 2 تا 3 برابر می گردد.

نوبخت این را هم گفت که در بودجه سال آینده 16 هزار میلیارد برای برطرف فقر در نظر گرفته شده است.

شرایط حقوقی در بودجه 1400

نوبخت با بیان اینکه پرداخت همه کارکنان دولت حقوقشان 25 درصد اضافه می گردد. اضافه نمود: افزایش ضریب حقوق گروه های مختلف حقوق بگیر در دستگاه های اجرایی و همچنین نیروهای مسلح به میزان 25 درصد است؛ بنابراین میزان افزایش حقوق سال آینده 25 درصد خواهد بود.

وی ادامه داد: برای کادر درمان بودجه هایی در نظر گرفته شده است. حتی سربازان حقوقی که می گرفتند در این بودجه دو برابر شده است.

مجلس نظر خود برای اصلاح ساختار بودجه را اعلام کند

نوبخت درباره اصلاح ساختار بودجه نیز شرح داد: ساختار بودجه دو سال است که تغییر نموده است. بعد از مجلس یازدهم برنامه اصلاح ساختار زیادی را تقدیم مجلس کردیم اگر در جایی مجلس احساس می نماید که جای کار دارد ما هم یاری خواهیم کرد.

وی اضافه نمود: مجلس فرصت دارد درباره بودجه ارائه شده اصلاحاتی انجام دهد، اما هر چی احتیاج بود ما در بودجه در نظر گرفتیم.

اتکای بودجه به نفت 23 درصد شد

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ادامه با اشاره به اینکه در سال های گذشته بیش از 50 درصد بودجه به نفت متکی بود که سال جاری این به 23 درصد رسیده است. گفت:در لایحه بودجه سال 1400 درآمدهای نفتی که با عنوان منابع حاصل از نفت و فرآورده های نفتی از آن یاد شده به 199.2 هزار میلیارد تومان رسیده است.در بخش منابع عمومی دولت، آنچه مهم است درآمدهای نفتی و درآمدهای مالیاتی است.

بزرگترین تونل سال جاری به بهره برداری می رسد

معاون رئیس جمهور در خصوص شرایط پروژه ها نیز گفت: 419 کیلومتر راه آهن خط دوم فقط افتتاح در نظر گرفته شده است. بزرگترین تونل همین سال جاری به بهره برداری می رسد. 80 هزار واحد مسکونی محرومین سال جاری تحویل داده می گردد. خطوط شهری حدود 103 کیلومتر، 11 طرح آبرسانی شهری داریم که همه آن ها در بودجه لحاظ شده است.

namasho.com: نماشو: آگهی رایگان، رپورتاژ خبری، طراحی سایت، سئو و بهینه سازی وبسایت

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 124090

به "شرط چند برابر شدن یارانه معیشتی، جزئیات شرایط حقوقی در بودجه 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرط چند برابر شدن یارانه معیشتی، جزئیات شرایط حقوقی در بودجه 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید