سباستین گاندو چگونه شکل گرفت؟

به گزارش مجله سرگرمی، سام نوری بازیگر سریال گاندو درباره نقش خود در این مجموعه و تجربه همکاری با جواد افشار سخن گفت.

سباستین گاندو چگونه شکل گرفت؟

به گزارش گروه فرهنگی خبرنگاران، سام نوری که این شب ها با نقش سباستین در سریال گاندو ظاهر شده بود درباره آن به اسم اولین سریال جدی کارنامه خود بیان نمود: من بازی در سریال ها را با ژانرکمدی آغاز کردم، کمدی برایم همواره مجذوب نماینده بوده است، اما دوست داشتم تغییری در فضای بازیگری ام بدهم و گاندو اولین سریال جدی من در قاب تلویزیون است، البته همان نقش هایی هم که بازی می کردم کمدی نبود و فضایی متفاوت داشت.

وی ادامه داد: پیش از این در شبکه نمایش خانگی شهرزاد را هم داشتم که خیلی متفاوت ظاهر شدم و نقش فردی بود که از تمام زوایا و اتفاقات پنهان یک ماجرا خبر داشت.

توصیف جواد افشار از نقش سباستین

نوری با اشاره به اینکه قرار بوده است در فصل اول گاندو هم حضور پیدا کند، شرح داد: در نهایت این همکاری به فصل دوم سریال رسید و آقای جواد افشار درباره نقش سباستین گفت نقشی است که هم مجذوب نماینده است و هم در ارتباط با نقش شارلوت تاثیرگذار است.

این بازیگر اضافه نمود: سباستین خودش نقش منفی نیست، اما به علت دلبستگی که به شارلوت دارد تن به یک سری کار ها می دهد که حتی از چارچوب زندگی معمولی اش خارج است.

وی درباره مشورت های جواد افشار در بازی این نقش و در کارگردانی کار اسم کرد: آقای جواد افشار بیشتر در فضاسازی و لحن بازیگران مشورت می داد. او نویسندگی آرش قادری را دوست دارد، به متن های او خیلی پایبند است و برای همین دیالوگ ها خیلی کم بازنویسی می شد و اگر قرار بود جمله ای را تغییر دهد بیشتر لحن را دچار تغییر می کرد.

کوشش کارگردان برای باورپذیر کردن سریال

نوری با اشاره به بازخورد های این سریال اسم کرد: برای بعضی مرغ همسایه غاز است و اگر همین محتوا به وسیله خارجی ها ساخته گردد آن را می پذیرند. با این حال بازسازی چنین قصه هایی بسیار مجذوب نماینده است همانطور که این سریال بسیار پرمخاطب بود و خیلی ها آن را قبول داشتند، عده ای هم ممکن است نقد وارد نمایند.

وی درباره کوشش برای شعاری نبودن سریال در ژانر امنیتی گفت: برای جواد افشار خیلی سخت بود که هم این ماجرا ها را به نوعی نمایش دهد که چیزی لو نرود و هم به گونه ای آن ها را دراماتیزه و طراحی کند که باورپذیر باشد. مخاطب امروز ما هم باهوش است و تمام جزئیات را با دقت می بیند و تحلیل می نماید. نمره قبولی گاندو هم بر این اساس بالا بود و مخاطب تا نود درصد برایش باورپذیر بوده که چنین اتفاقاتی در کشور اتفاق افتاده است.

این بازیگر با اشاره به علاقه مخاطبان به نقش خود هم اسم کرد: مخاطب بیشتر درگیر این بود که رابطه ام در قصه با شارلوت چگونه است و می پرسیدند رایزن فرهنگی سفارت فرانسه چرا باید باج بدهد؟

وی درباره پرطرفدار بودن ژانر جاسوسی هم اسم کرد: خود من سریال های جاسوسی را خیلی دوست دارم البته بیشتر خارجی دیده ام و برای من ژانر مجذوب نماینده و به روزی است. یکی از دلایلی که گاندو هم مورد توجه نهاده شد از همین حیث بود.

بازیگر سریال گاندو اضافه نمود: احتیاج به همه ژانر ها از کمدی تا جاسوسی و حتی کودک و درام در جامعه وجود دارد ما تجربیات مختلفی داریم که باید به مخاطب برسانیم و آن ها را می توان به وسیله ژانر های مختلف منتقل کرد.

ژانر کمدی و جاسوسی در روز هایی که تحمل تراژدی نیست

بازیگر سریال های کمدی لیسانسه ها و در حاشیه با اشاره به تمایل مردم در این روز ها برای تماشای بعضی از ژانر ها اسم کرد: ممکن است در جوامعی به علت اتفاقات مختلف یک ژانر ارجحیت پیدا کند یا کمتر رغبت به آن باشد، امروز به علت چالش های مالی مردمی که روزانه از دست می فرایند و غمی که در آن ها نشسته است شاید دیگر تحمل تماشا یک تراژدی دیگر نباشد و مخاطب بخواهد بیشتر کمدی ها را ببیند.

وی اضافه نمود: هوشمندی سیاستگذاران است که بتوانند ژانر های دیگری را در این فضا جایگزین نمایند. شاید ما توان تماشا تراژدی را نداشته باشیم، اما کمدی و حتی فضای جاسوسی می تواند دلنشین باشد، چون مخاطب را از فکر و خیال در می آورد.

کارگردان کسی را که فقط یک ماسک داشت از صحنه بیرون می کرد

نوری درباره سختی کار در این سریال در شرایط کرونا شرح داد: خیلی سخت و کاری پر لوکیشن بود که ما در گرما و سرما باید در حال کار می بودیم. جواد افشار نسبت به کرونا اصلاً شوخی نداشت، بچه های پشت صحنه همواره دو تا ماسک داشتند و خود ما هم با یک فاصله یک متری به گونه ای که در قاب تلویزیون به نظر می رسید به هم نزدیک هستیم بازی می کردیم جز قسمت هایی که در ماشین نشسته بودیم و یا ناچارا باید نزدیک هم می بودیم. با این حال آقای افشار خودش نظارت مستقیم روی پروتکل ها داشت و مثلاً کسی را که یک ماسک داشت از صحنه بیرون می کرد. به علت همین مراقبت ها هم بود که سر سریال فقط یک نفر مبتلا شد که آن هم در مرخصی و در سفر شخصی مبتلا شده بود.

وی در ادامه با اشاره به حضورش در شبکه خانگی و سینما گفت: این روز ها یکی دو مجموعه هم در شبکه نمایش خانگی دارم که یکی از آن ها کار مرتبط با کودک است و برای خودم جالب بود. بعلاوه در فیلم قاتل و وحشی به کارگردانی حمید نعمت الله حضور داشتم که دیده نشده است.

تحول در صنعت سینمای ایران با قاتل و وحشی

نوری درباره ویژگی های این فیلم شرح داد: آقای حمید نعمت الله خیلی برای این فیلم زحمت کشید و پشت مانیتور از فشار و استرسی که در ساخت فیلم به او وارد می شد عرق می ریخت. فکر می کنم با این همه زحمت و کوششی که برای فیلم صرف شده است وقتی اکران گردد تحولی در سینمای ایران خواهد بود به ویژه که ما در ژانر وحشت فیلمی نداشته ایم که به این صورت مجذوب نماینده باشد.

این بازیگر در خاتمه درباره سختی های این فیلم هم اسم کرد: گریم هایی داشتیم که خیلی به حس و حال ما در فیلم یاری کرد و بعضی از این گریم ها اجرایش بیشتر از یک ساعت بود. بابک اسکندری طراحی چهره و گریم این فیلم را بر عهده داشت و ابتدا برای هر یک از نقش ها یک ماکت ساخت تا بتواند گریم های مختلفی داشته باشد.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

تور رم: تور رم: گردش در اروپای باستانی

تور پاریس: تور پاریس: دیدار از زیباترین شهر اروپا و کشور فرانسه

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 157480

به "سباستین گاندو چگونه شکل گرفت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سباستین گاندو چگونه شکل گرفت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید