سامسونگ یا هواوی؛ کدام یک برترین فراوری کننده گوشی های هوشمند خواهد شد؟

به گزارش مجله سرگرمی، با توجه به عملکرد نه چندان رضایت بخش سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند در سال 2019، ظاهرا این شرکت برای رقابت با هواوی که سهم بزرگی از بازار گوشی های هوشمند را در اختیار دارد و در مقایسه با سال گذشته درآمد بیشتری نیز از این راه کسب نموده، باید سیاست بهتری را در پیش بگیرد.

سامسونگ یا هواوی؛ کدام یک برترین فراوری کننده گوشی های هوشمند خواهد شد؟

قبل از انتشار گزارش اقتصادی سه ماه خود، سامسونگ پیش بینی می کرد که به نسبت سال گذشته، سود این شرکت با 60 درصد کاهش همراه باشد. بعد از انتشار گزارش اقتصادی سه ماه 2019، تعیین شد که پیش بینی های این شرکت درست از آب درآمد و بزرگترین شرکت فراوری نماینده گوشی های اندرویدی، کمترین میزان سوددهی در 3 سال اخیر را شاهد بوده و سود خالص آن از 15.64 تریلیون دلار سال گذشته، به 6.23 تریلیون دلار رسید! این یعنی 60.2 درصد افت نسبت به زمان مشابه در سال گذشته! این کاهش سوددهی به قدری زیاد بود که حتی عرضه زودهنگام گوشی های سری گلکسی S10 نیز نتوانست تأثیر زیادی روی آن بگذارد.

اما یکی از بزرگ ترین رقبای سامسونگ در فروش گوشی های هوشمند، هواوی است. شرکتی که با همکاری برند زیر مجموعه خود، آنر، پیروز شد بخش بزرگی از بازار گوشی های میان رده را تحت اختیار خود درآورد. هرچند سامسونگ نیز با فراوری گوشی هایی چون گلکسی A50، گلکسی A70 و دیگر گوشی ها از سری A، قصد قدرت نمایی در بازار گوشی های میان رده را داشته اما با در نظر دریافت قیمت در برابر کارایی، همچنان بسیاری از مردم محصولات هواوی را ترجیح می دهند.

این درحالیست که بعد از سرانجام 6 ماه مشقت بار در سال 2019 و بعد از تحریم های عجیب دولت ترامپ، هواوی بازهم در مقایسه با بازه زمانی مشابه در سال گذشته، سود بیشتری را کسب کرد که اگر ممنوعیت های کذایی وجود نداشتند، قطعا این شرکت در وضعیت بسیار بهتری قرار داشت. اما هنوز هم می توان به وضعیت هواوی امیدوار بود!

مدیر هواوی: سیستم عامل ما از اندروید و iOS بهتر است

هواوی را نباید دست کم گرفت!

بعد از اعمال تحریم های سخت دولت ترامپ روی هواوی، به نظر می رسید این شرکت حسابی دچار دردسر شده و به زودی به وضعیت نابسامانی دچار خواهد شد. اما نفوذ هواوی در بازار گوشی های هوشمند به حدی زیاد شد که نمی شد آن را دست کم گرفت! هواوی در ابتدا اعلام نمود اگر آمریکا روی موضوع تحریم ها پافشاری کند و اجازه مشارکت هواوی با گوگل را ندهد، سیستم عامل اختصاصی این شرکت تحت عنوان هانگ منگ که 60 درصد از اندروید و iOS سریع تر است، به عنوان سیستم عامل اول گوشی های هوشمند این شرکت استفاده خواهد شد. درواقع این ها همه یک شایعه بود تا اثرات تحریم کمی کمرنگ تر گردد و همین اتفاق نیز رخ داد! ترامپ کمی از موضع خود عقب نشینی کرد و گوگل نیز اجازه مشارکت با یکی از شرکای تجاری بزرگ خود را بدست آورد.

با رفع موقت تحریم ها، هواوی این فرصت را خواهد داشت تا گوشی تاشو میت ایکس را بدون تأخیر و با سیستم عامل محبوب اندروید وارد بازار کند. اگر گوشی تاشو هواوی با مشکل خاصی همراه نباشد، می توان انتظار داشت که با فروش بسیار خوبی همراه باشد و با یاری سری میت 30 که از قابلیت های بسیار خوبی نیز در کنار قیمت مناسب بهره می برند، به هواوی در راستا رسیدن به سامسونگ یاری کند. البته گلکسی فولد نیز با طراحی بهبودیافته به زمان انتشار خود نزدیک می گردد، اما از آنجایی که مسائل این گوشی به شکل عمومی تری فاش شد، محتمل است سامسونگ از این مسئله ضربه خورده و قافله را به هواوی ببازد. هواوی در ابتدا در این فکر بود تا در سه ماه نخست سال 2020 میلادی و با عرضه گوشی های جدید و قدرتمند خود، لقب بزرگ ترین فراوری نماینده گوشی های هوشمند را از سامسونگ برباید، اما در بهترین زمان ممکن، به بدترین مانع موجود یعنی تحریم ها برخورد و همین مسئله نیز باعث شد کمی از عرصه رقابت عقب بماند. اما عملکرد درخشان این شرکت که برخلاف انتظار خود آن ها نیز بود، همچنان این شرکت را در کورس رقابت نگه داشت تا در آینده ای نزدیک، شاهد جنگ بزرگی بین سامسونگ و هواوی باشیم!

گلکسی نوت 10 و آیفون 11 پیشرو بودن هواوی را اثبات می نمایند

گلکسی نوت 10؛ قدرتمند، اما ناکافی!

واژه ناکافی در اینجا به معنی وجود ضعف در گوشی های سری نوت 10 نیست! گوشی های این سری هرچند هنوز رسما عرضه نشده اند، اما به نظر می رسد که حرف های زیادی برای گفتن دارند. برای مثال جدیدترین شایعه ها حاکی از آن است که نوت 10 در ابتدایی ترین مدل، با 8 گیگابایت رم و 256 گیگابایت حافظه داخلی عرضه می گردد! در رابطه با پردازنده این گوشی نیز هنوز اخبار در حد شایعه اند اما اکثر این شایعات به یک چیز واحد اشاره دارند و آن، استفاده سامسونگ از پردازنده اسنپدراگون 855 پلاس در نوت 10 است.

از دیگر تغییرات نوت 10 می توان به حذف جک هدفون اشاره نمود. برای خیلی ها حذف جک هدفون ناراحت نماینده است اما دسته دیگری از کاربران اهمیتی برای این مسئله قائل نیستند و شاید آن را یک ویژگی مورد احتیاج برای نوت 10 می دانند! البته اخیرا خبری منتشر شد مبنی براینکه سامسونگ از حذف جک هدفون پشیمان است! عجیب به نظر می رسد اما محتمل است به همین خاطر بعضی از مشتریان این شرکت نیز به خرید این گوشی رغبت نشان ندهند. البته سامسونگ می تواند از طرفی از بابت حذف جک هدفون خشنود باشد! چراکه گوشی های اپل نیز از پیشتر این راستا را طی نموده اند و احتمالا هواوی و دیگر شرکت ها نیز در آینده چنین تغییری را در گوشی های هوشمند خود اعمال خواهند کرد.

افشای جزییات جدید از گوشی های گلکسی نوت 10

با همه این تفاسیر، همچنان نوت 10 را نمی توان جهشی بزرگ در گوشی های هوشمند دانست! این گوشی نیز همانند نسل قبلی خود، دستخوش تغییرات اندکی شده و نمی تواند آن قدرها منحصر بفرد باشد که کاربران برای تجربه آن رغبت زیادی نشان دهند. هر ویژگی قابل توجهی که در نوت 10 وجود دارد، در S10 نیز به قدری خوب است که احتیاج کاربران را رفع کند. نوت 10 مسلما گوشی بدی نخواهد بود، اما به احتمال زیاد گوشی نیست که بتواند فاصله زیادی بین سامسونگ و هوآوی در بازار گوشی های هوشمند ایجاد کند.

سامسونگ حتی در ساخت گوشی نوت 9 نیز خلاقیت چندانی به خرج نداد و تقریبا نمونه قوی تر و اندکی زیباتر نوت 8 را روانه بازار کرد! برای شرکتی مثل سامسونگ که هیچگاه از موانع تکنولوژی هراس نداشته و همواره پا را فراتر از آنچه که عرف بوده می گذاشت، طراحی های مشابه و عدم خلاقیت چیز جالبی نیست! این درحالیست که هواوی در طراحی میت 20 پرو، به نسبت میت 10 پرو، تغییرات زیادی را اعمال کرد و همین مسئله نیز به فروش بالای این گوشی یاری شایانی کرد.

در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که هدف از بیان این مطالب، مقایسه کیفیت محصولات دو شرکت نبوده است. سامسونگ در حال حاضر بزرگترین شرکت فراوری نماینده گوشی های مبتنی بر اندروید است و فاصله زیادی نیز با شرکت های دیگر دارد. اما شواهدی چون گزارش اقتصادی این شرکت، از عملکرد نزولی آن حکایت دارند و این یعنی سامسونگ باید تغییراتی در سیاست فعلی خود ایجاد کند تا با افت بیشتری روبرو نگردد. مشابه سیاستی که هواوی با سابقه غیرقابل مقایسه با سامسونگ در پیش گرفته که حتی در دوره تحریم نیز سوددهی محصولات این شرکت تضمین شده است!

البته بعضی از خبرگذاری ها اعلام نموده اند سامسونگ در ساخت گلکسی S11 تغییرات زیادی را اعمال خواهد نمود که از جمله این تغییرات می توان به استفاده از دوربین های پیشرفته تر و با کیفیت تر اشاره نمود. همچنین گفته می گردد جک هدفون به این گوشی باز خواهد گشت و درگاه کارت حافظه جانبی نیز برای آن در نظر گرفته خواهد شد. با این اوصاف هنوز زود است که در رابطه با گلکسی S11 صحبت کنیم. اما اگر سامسونگ قصد داشته باشد فاصله خود را با رقبا بیشتر از آنچه که اکنون شاهد آن هستیم کند و همچنین روند رو به رشد خود را نیز از سر گیرد، احتیاج به یک تغییر اساسی در طراحی گوشی های هوشمند خود خواهد داشت.

منبع: phonearena

miniman.ir: مرد کوچک | مجله سبک زندگی و کسب و کار

miniset.ir: مینی ست | مجله خانواده و موفقیت

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 35444

به "سامسونگ یا هواوی؛ کدام یک برترین فراوری کننده گوشی های هوشمند خواهد شد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ یا هواوی؛ کدام یک برترین فراوری کننده گوشی های هوشمند خواهد شد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید