ساعت های هوشمند در برابر دستبند های سلامتی: تفاوت ها چیست؟

به گزارش مجله سرگرمی، ساعت های هوشمند و دستبندهای سلامتی قابلیت هایی عمدتا یکسان در اختیار کاربران قرار می دهند. حتی این احتمال وجود دارد که برخی از کاربران هنگام خرید هر یک از این دیوایس ها، دلایلی یکسان پیش خود داشته باشند. اما علی رغم تمام تشابهات، یک ساعت هوشمند و یک دستبند سلامتی، تفاوت هایی کمابیش نیز با یکدیگر دارند و همین باعث می شود یکی از این دو گزینه، بسته به نیازهای مشتری، مناسب تر از دیگری تلقی شود. شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که کدام دیوایس برایتان بهتر است؟ پاسخ این سوال بستگی به فاکتورهای مختلفی دارد و حقیقت اینست که فقط خودتان می توانید به این سوال پاسخ دهید.

ساعت های هوشمند در برابر دستبند های سلامتی: تفاوت ها چیست؟

به احتمال زیاد شاید فقط بخواهید چند فاکتور مختلف راجع به سلامتی و تناسب اندام تان را پایش کنید و در این صورت، دستبندهای سلامتی مناسب ترین گزینه خواهند بود. از طرفی هم شاید دنبال چیزی پر زرق و برق تر و کارآمدتر باشید که شمایلی شبیه به یک ساعت مچی سنتی دارد. اما سلیقه و تمایل تان هرچه که باشد، در این مقاله به مقایسه این دو تکنولوژی با یکدیگر می پردازیم تا خودتان تصمیم بگیرید که باید به سراغ کدام یک بروید.

تفاوت هزینه چشمگیر

وقتی زمان خرید تکنولوژی های جدید می شود، اولین و برجسته ترین دغدغه مشتریان، هزینه آن تکنولوژی است.

اگرچه تمام ساعت های هوشمند چند صد دلار قیمت ندارند، بیشتر آن ها به شکل قابل توجهی از دستبندهای سلامتی گران قیمت تر هستند. برخی از برندهای شدیدا شناخته شده مانند سامسونگ یا فیت بیت، دستبندهایی روانه بازار کرده اند که در بیشترین حالت 150 دلار قیمت گذاری شده اند. برای مثال دستبند FitBit Charge 4 همین حالا با این قیمت فروخته می شود.

اما در بیشتر مواقع یک ساعت هوشمند هزینه ای بین 250 الی 300 دلار یا بالاتر روی دست تان می گذارد. البته قیمت گذاری می تواند وابسته به برند سازنده، مشخصات سخت افزاری و لیست قابلیت ها نیز باشد. از سوی دیگر، عمده دستبندهای سلامتی با قیمت زیر 100 دلار یافت می شوند و انبوهی از گزینه های مختلف هم وجود دارد. بنابراین از نظر قیمت گذاری صرف، دستبندهای سلامتی گزینه به مراتب بهتری برای افرادی هستند که بودجه محدود در اختیار دارند.

ابعاد

دستبندهای سلامتی نه تنها معمولا قیمت کمتری دارند، بلکه جثه شان هم کوچک تر است. این یعنی فضای کمتری را روی مچ دست تان اشغال می کنند و سبک وزن تر نیز ظاهر می شوند. بنابراین یکی از فاکتورهایی که باید مد نظرتان باشد، خستگی دست است و دستبندها معمولا حس بهتری روی مچ خواهند داشت.

هرچه دیوایس پوشیدنی شما سبک وزن تر باشد، در طولانی مدت احساس راحتی بیشتری با آن خواهید داشت. اما باید حواس تان باشد که مواد مورد استفاده در دستبندهای سلامتی گاهی از جنس پلاستیک زمخت است که باعث التهاب پوستی می شوند؛ خصوصا زمانی که بعد از ورزش، عرق به زیرشان می رود.

اما به عنوان یک قانون کلی، دستبندهای سلامتی کوچک تر و سبک وزن تر هستند و اگر این موضوع برایتان اهمیت دارد، انتخاب نهایی واضح است.

نمایشگر

یک تفاوت فاحش دیگر میان ساعت هوشمند و دستبند سلامتی، ابعاد نمایشگر است. البته حواس تان باشد که نمایشگر بزرگ تر، لزوما به معنای وضوح بیشتر تصویر نیست، خصوصا اگر سعی کنید زیر نور مستقیم آفتاب به آن نگاه کنید.

اما بزرگی نمایشگر می تواند در بیشتریت مواقع به شرایط کمک کند. هرچه نمایشگر بزرگ تر باشد، محتویات بیشتری روی آن به نمایش درمی آیند و آیکن ها نیز بزرگ تر هستند. در دستبندهای سلامتی، کم پیش نمی آید که مجبور به ریز کردن چشمان تان شوید تا از متون نقش بسته روی صفحه سر در بیاورید.

علاوه بر تمام این ها، در نهایت اگر به اندازه کافی پول صرف خرید یک ساعت هوشمند مناسب کنید، به احتمال زیاد نمایشگری باکیفیت خواهد داشت که مشکل وضوح زیر نور مستقیم آفتاب را هم تلطیف می کند.

قابلیت ها

موضوعی که می خواهیم در موردش صحبت کنیم، هم می تواند یک موهبت باشد و هم یک نفرین. هم یک نقطه قوت و هم یک نقطه ضعف. ساعت های هوشمند به صورت معمول قابلیت های بیشتری نسبت به دستبندهای سلامتی ارائه می کنند و پتانسیل های بیشتری دارند.

یک ساعت هوشمند طراحی شده تا اپلیکیشن ها را در ابعاد بزرگ تری به اجرا درآورد. این ساعت ها قرار است یک افزونه برای موبایل هوشمندتان باشند تا دیگر نیازی به در آوردن دستگاه از جیب نداشته باشید، چه دلیل این کار مطالعه یک پیامک باشد و چه عبور کردن از یک آهنگ در اپلیکیشن پخش موسیقی تان.

برخی دستبندهای سلامتی نیز این قابلیت ها را دارند، اما ذاتا مثل ساعت های هوشمند نیستند. و ضمناً دستبند ها به گونه ای طراحی نشده اند که تمام کارهای ساعت هوشمند را برایتان انجام دهند. این دیوایس ها بیشتر سادگی و ارائه اطلاعات مربوط به سلامتی را در اولویت قرار داده اند. بنابراین تمرکز همواره بر اطلاعات ورزشی و دیگر اطلاعات مشابه است.

اگر به دنبال دیوایسی با انبوهی از قابلیت های مختلف هستید، نباید در خرید ساعت هوشمند تردید کنید. اما اگر نمی خواهید دستگاه زیادی پیچیده باشد و صرفا نوتیفیکیشن ها، دیتای سلامتی و ساعت را به نمایش درآورد، دستبندها گزینه بهتری خواهند بود.

عمر باتری

برخی از ساعت های هوشمند عمر باتری واقعا خوبی دارند، اما برنده بلامنازع در این بخش، دستبندهای سلامتی هستند. بی شمار دستبند در بازار داریم که با یک بار شارژ، برای بیش از یک هفته دوام می آورند.

برای مقایسه، ساعت های هوشمند (خصوصا ساعت هایی که سیستم عامل Wear OS گوگل را به اجرا در می آورند) با مشقت فراوان برای چند روز زنده می مانند. در واقع خوش شانس خواهید بود اگر ساعت هوشمندی مبتنی بر Wear OS بیابید که عمر باتری یک هفته ای داشته باشد و قابلیت هایی که در واقع باعث فزونی اش نسبت دستبندهای سلامتی شده اند را به صورت اتوماتیک غیر فعال نکند.

افزون بر قیمت گذاری، عمر باتری احتمالا مهم ترین چیزیست که باید هنگام خرید هر یک از دو دیوایس مد نظر قرار دهید. به خاطر اینکه اگر عمر باتری خوب نباشد، دائما باید با کمبود باتری در دستگاه سر و کله بزنید و بعد از مدتی تبدیل به یک سردرد واقعی خواهد شد.

اگر می خواهید به سراغ ساعت هوشمند بروید، یا باید با نیاز مداوم آن ها به شارژ شدن را بپذیرید یا به هنگام استفاده از آن ها، با اتمام ناگهانی باتری کنار بیایید. و هرکسی که آرامش روانی اش برایش مهم باشد، چنین چیزی نمی خواهد.

بهترین مشاوره ای که می توانیم به شما بدهیم اینست که به دنبال محصولی با عمر باتری بالا بگردید. در این صورت نیازی به نگرانی دائمی راجع به باتری نیست و می توانید روی مسائل مهم تر تمرکز کنید. ایده آل ترین شرایط اینست که دستگاه تان عمر باتری یک هفته ای داشته باشد و به شما این فرصت را بدهد که هر جمعه عصر شارژش کنید و تا همان روز و همان ساعت در هفته بعد، دیگر ذهن تان را درگیر نکند.

شخصی سازی

اگرچه دستبندهای سلامتی محبوب به شما اجازه می دهند که از بندهای مختلف با جنس های متفاوت استفاده کنید، اما گزینه های شخصی سازی در ساعت های هوشمند یک سر و گردن بیشتر است.

ساعت های هوشمند امروزی به گونه ای طراحی شده اند که به راحتی با سلایق شما جور درآیند و این یعنی بیشتر جنبه های ظاهری آن ها را می توانید به دلخواه خود تغییر دهید. به این ترتیب، اگر مثلا به دنیال یک بند لوکس برای ساعت تان باشید، به احتمال زیاد آن را خواهید یافت. یا شاید هم صرفا به دنبال بندی باشید که باحال به نظر برسد و هزینه چندانی روی دست تان نگذارد. آن را هم به آسانی خواهید یافت. حتی به احتمال زیاد می توانید بند محبوب تان در ساعتی دیگر را جدا کرده و به ساعت هوشمند جدیدتان متصل نمایید.

دستبندهای سلامتی متاسفانه چنین حدی از آزادی عمل را برایتان به ارمغان نمی آورند. تنها گزینه هایی که برای شخصی سازی دارید، گزینه هایی هستند که برخی برندها به صورت خاص برای همان دستبند ساخته اند.

  • هرآنچه از ساعت هوشمند گلکسی واچ 3 سامسونگ انتظار داریم

منبع: اندروید هدلاینز

پرنده پارسی: پرنده پارسی: آخرین اخبار و مقالات خبری و تحلیلی

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 15 شهریور 1400 بروزرسانی: 15 شهریور 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 106702

به "ساعت های هوشمند در برابر دستبند های سلامتی: تفاوت ها چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساعت های هوشمند در برابر دستبند های سلامتی: تفاوت ها چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید