زیباترین شهر ایران کدام است؟

به گزارش مجله سرگرمی، هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی که به این سوال فکر می نمایند، به سختی یک پاسخ برای آن پیدا می نمایند. شاید اگر بپرسیم اولین نامی که به ذهنتان رسید بگویید، راحت تر باشید. در پاسخ می توانید دلیل انتخاب زیباترین شهر در ایران را بگویید. در کامنت ها پاسخ این سوال را بدهید.

زیباترین شهر ایران کدام است؟

البته در این مطلب تعدادی از زیباترین شهر های ایران را به شما معرفی می کنیم. شهرهایی که هر یک با عناوینی همچون سرسبزترین، پرآب ترین، بهترین، جذاب ترین و معروف ترین شناخته می شوند. برای هر عنوان می توان مثال های بیشماری زد که به عنوان نمونه یک شهر را به عنوان شهر زیبای ایران نام می بریم.

در میان شهرهای زیبای ایران کدام را می پسندید؟

بیایید کمی خودخواهانه صحبت کنیم. به راستی که ایران زیباترین کشور جهان مخصوصا برای بیشتر ما ایرانی هاست. دوستی هلندی داشتم که چند سالی را ایران زندگی نموده بود و ایران را بسیار زیبا تعریف می کرد. عاشق پستی و بلندی طبیعت ایران بود. از اینکه می توانست با دو ساعت رانندگی خود را از کوه دماوند به کویر مرنجاب برساند. یا از شهری شلوغ مانند تهران به جنگلی سرسبز با یک ساعت رانندگی برود، تعجب می کرد. ساحل جنوب و چابهار را بسیار دوست داشت و ایرانگردی قهار بود.

این احساس را بسیاری از ایرانیان به هنگام ایران گردی و سفر به جاهای دیدنی ایران دارند. غروری که از دیدن زیباترین مناطق ایران به ما دست می دهد. شهرهای دیدنی ایران لیست بلند بالایی دارند. زیباترین شهر غرب کشور را می توان کرمانشاه یا درود یا شهرهای استان کردستان دانست. پلنگان یکی از معروف ترین شهرهای ایران است که زیبا ساخته شده است. با شهرهای بالای ابرها در مطلب معرفی اقیانوس های ابری ایران آشنا شوید.

زیباترین شهر ایران برای مسافرت

از آنجایی که جواب های متفاوتی به سوال زیباترین شهر ایران کجاست؟ می توان داد؛ به سراغ دیگر سایت ها و نظرسنجی های آن ها رفته ایم. سایتی مانند Culturetrip زیباترین شهرهای ایران به ترتیب سفر را اینطور بیان می نماید. این سایت 8 شهر زیبای ایران را نام برده است.

اصفهان

شیراز

پاسارگاد و پرسپولیس

یزد

کاشان

تهران

جزیره قشم

اهواز

پاسارگاد از شهر های تاریخی ایران

عروس شهرهای ایران، رامسر

در میان شهرهای شمال کشور و استان مازندران، به رامسر لقب عروس شهرهای ایران داده اند. شهری که دریا، جنگل، طبیعتی سرسبز، آبشارها و دریاچه ها و خلاصه هر آنچه که زیباست دارد. زیباترین روستاهای ایران و سرسبز ترین شهر های ایران را در این شهرستان پیدا می کنید. مکان هایی مانند جواهرده، جنگل های دالخانی، صفارود و بسیاری دیگر را اینجا خواهید یافت. بزرگترین تله کابین ایران را در این شهر خواهید یافت. تله کابینی که از بالای جنگل های سرسبز مازندران می گذرد. تماشای گله های اسب رها شده در دشت های سبز جواهر ده در هوایی مه آلود، می تواند زیباترین منطقه ایران باشد. با معروف ترین و بهترین شهرهای شمال در مطلب معرفی کامل شهرهای شمالی ایران آشنا شوید.

بهترین و زیباترین شهر ایران برای زندگی

اگر از شما بپرسند زیباترین شهر در ایران برای زندگی کدام شهر است، چه پاسخی می دهید؟ بیایید کمی با توجه به آمار جهانی پاسخ این سوال را بدهیم. سازمان ملل با در نظر دریافت فاکتورهای بسیار، شهر تبریز را در رتبه اول قرار داده است. رتبه اول را به عنوان زیباترین شهر ایران هم برای زندگی و هم برای سفر تبریز از آن خود نموده است.

شهری با مساجد، میادین، پارک ها، آب و هوای تمیز، بازاری پر رونق و غذاهای محلی عالی که برای زندگی مناسب است. همین طور بیشتر گردشگران اروپایی این شهر را به خاطر آب و هوایی که دارد، دوست دارند. پس از تبریز، 5 شهر زیبای ایران برای زندگی به ترتیب زیر هستند. گفته شده است که استاندارد زندگی در این شهرهای ایران بالاتر از دیگر شهرهاست.

زیبا ترین شهر ایران از نظر گردشگران خارجی

اگر در این باره نظر گردشگران خارجی را بپرسید به دو یا 3 جواب می رسید. به طور مثال اگر سایت های خارجی همچون Tripadvisor را بگردید، به نام شیراز به عنوان زیباترین شهر ایران می رسید. قطعا همه ایرانیان با این موضوع موافقند که یکی از زیباترین شهرهای ایران شیراز است. اما اگر به سایت های دیگر بروید، نام های جدیدی را در اول لیست شهرهای زیبای ایران پیدا می کنید. یکی از سایت های خبری مطرح جهان سی ان ان، لیستی از زیبا ترین مناطق ایران را منتشر نموده است. در این لیست، اولین رتبه به عالی قاپو اصفهان اختصاص داده شده است.

پس از آن، مناطق زیباترین شهرهای ایران به ترتیب آورده شده اند. قشنگترین جاذبه های ایران که هر یک در زیباترین شهرهای ایران قرار گرفته اند. نام آن ها را با شماره در جدول زیر می خوانید.

1- عالی قاپو اصفهان2- ارگ کریمخانی شیراز3- برج آزادی تهران

4- چشمه های باداب سورت5- خانه بروجردی ها در کاشان6- کارگاه قالی بافی شیراز

7- باغ دولت آباد یزد8- عمارت بادگیر تهران9- باغ های ارم شیراز

10- خانه فروغ الملک شیراز11- آرامگاه های باغی شیراز12- مسجد جامع یزد

13- حمام کوردشت جلفا14- دریاچه نمک مرنجاب15- صحرای مرنجاب نزدیک کاشان

16- مسجد نصیرالملک شیراز17- کاخ نیاوران تهران18- کاخ اردشیر جنوب شیراز

19- پاسارگاد20- کاخ کوروش پاسارگاد21- آرامگاه کوروش کبیر

22- پرسپولیس23- مسجد امام اصفهان24- مسجد شیخ لطف الله اصفهان

25- آرامگاه شیخ صفی الدین اردبیلی26- سی و سه پل اصفهان27- حمام سلطان امیر احمد کاشان

28- صومعه سنت تادائوس ماکو29- خانه طباطبایی کاشان30- تیمچه کاشان

31- آرامگاه حافظ شیراز32- حمام وکیل آباد شیراز33- مسجد وکیل شیراز

34- کلیسای وانک اصفهان

جاذبه های بالا را می توانید به عنوان قشنگ ترین شهر های ایران و زیباترین جاذبه های ایران به گردشگران خارجی معرفی کنید. شما هم می توانید به این لیست بی شمار جاذبه دیگر اضافه کنید. زیباترین جاهای ایران را در غرب، شرق، شمال، جنوب و مرکز ایران نام ببرید. شمال غرب ایران شامل چه شهرهایی است و کدام یک را می توان زیباترین شهر ایران دانست؟ شمال کشور را از یاد نباید برد. حتی می توان زیباترین استان ایران را تعیین نمود. قطار تهران رشت یکی از زیباترین مسیرهای ریلی ایران است که تجربه سفری خاطره انگیز برای همه می سازد. برای آشنایی بیشتر با این قطار پیشنهاد می دهیم مطلب آن را در مجله بخوانید.

زیباترین شهر ایران از نظر طبیعت چه شهری است؟

وقتی صحبت از طبیعت می گردد، به یاد شهرهای شمال ایران می افتیم. رامسر را می توان زیباترین شهر ایران از نظر طبیعت دانست. هر چند که به عنوان نویسنده این مقاله، رشت را زیباترین شهر شمال ایران می دانم. چرا که شهری با تالاب، کانال های آبی و معماری های زیباست. شما هم نظرات خود را برای ما در کامنت بنویسید. دلیل انتخاب خود را هم بگویید.

شهر های عجیب ایران چه شهرهایی هستند؟

اگر به دنبال لیست شهرهای عجیب ایران هستید، نام های متعددی خواهید یافت. شهرهایی مانند ماخونیک، شهر آدم کوچولوها، اسفراین به دلیل داشتن نابینایان بسیار، پاوه به خاطر نداشتن چراغ قرمز و… را می توان نام برد.

باید تصدیق کرد که هر یک از نام هایی که آوردیم، جزو بهترین شهرهای ایران برای زندگی هستند. می توانیم زیباترین شهر ایران را انتخاب کنیم. برای بازدید از جاذبه های ایران راهی سفر شویم و این نعمت را شکر کنیم. شما هم در کامنت ها نظرات خود را بنویسید و برای ما از زیباترین شهرهای ایران بنویسید. شهرهای گردشگری ایران را بیشتر بشناسیم. می توانید راهنمای سفر به چابهار را بخوانید و با مکان های زیبای جنوب آشنا شوید یا در میان شهرهای شمالی ایران زیباییهای ایران را کشف کنید.

گروه ابان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: گردشبان
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 94286

به "زیباترین شهر ایران کدام است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین شهر ایران کدام است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید