روسیه قطعنامه شورای امنیت در مورد سقوط هواپیمای مالزی را وتو کرد

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: روسیه روز گذشته قطعنامه شورای امنیت مبنی بر تشکیل دادگاهی ویژه برای محاکمه کسانی را که مسئول سقوط پرواز ام اچ 17 بر فراز اوکراین بوده اند، وتو نموده است.

روسیه قطعنامه شورای امنیت در مورد سقوط هواپیمای مالزی را وتو کرد

با تور مالزی ارزان از توسعه یافته ترین کشور شرق آسیا دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانسه، 11 عضو از 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل به قطعنامه پیشنهادی استرالیا، بلژیک، مالزی، هلند و اوکراین برای تشکیل دادگاه ویژه محاکمه عاملان اصلی سقوط پرواز ام اچ 17 بر فراز اوکراین، رأی مثبت دادند.

آنگولا، چین و ونزوئلا نیز به این قطعنامه رأی ممتنع دادند و روسیه نیز آن را وتو نموده است. نشست شورای امنیت با یک دقیقه سکوت به احترام 298 مسافری که 17 جولای 2014 میلادی در این فاجعه کشته شدند، شروع شد.

این قطعنامه که با حمایت آمریکا، انگلیس و فرانسه روبه رو شد، استقلال طلبان اوکراینی را به دست داشتن در سقوط هواپیمای بوئینگ 777 بر فراز خاک اوکراین متهم نموده است. در این قطعنامه اشاره شده است که استقلال طلبان اوکراینی با یک فروند موشک سطح به هوا که توسط روسیه در اختیار آنها قرار گرفته، اقدام به سرنگون کردن این هواپیما نموده اند.

روسیه نیز ضمن رد این ادعاها، ارتش اوکراین را عامل اصلی سقوط این هواپیمای مسافربری معرفی نموده است. ویتالی چورکین نماینده روسیه در سازمان ملل تأکید کرد: به بازرسان روسی اجازه دسترسی برابر به محل سقوط هواپیما داده نشده است. چه مبنایی برای بی طرف بودن این تحقیقات وجود دارد؟

وی به شدت از تبلیغات رسانه ای به راه افتاده علیه روسیه انتقاد نموده است. قدرت های غربی شورای امنیت به همراه استرالیا و هلند که شهروندانشان در این پرواز بوده اند، از وتوی این قطعنامه توسط روسیه انتقاد نموده اند.

این کشورها مدعی هستند که اقدام روسیه در وتوی این قطعنامه اقدامی برای ساکت کردن کوشش های بین المللی در راستای مجازات عاملان اصلی این فاجعه است.

منبع: تسنیم
انتشار: 18 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 49376

به "روسیه قطعنامه شورای امنیت در مورد سقوط هواپیمای مالزی را وتو کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روسیه قطعنامه شورای امنیت در مورد سقوط هواپیمای مالزی را وتو کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید