رستوران های تمام رباتیک پایانی برای مشاغل انسانی؟

به گزارش مجله سرگرمی، تعداد رستوران های تمام رباتیک روز به روز در حال افزایش است و تقریبا در هر کشور پیشرفته حداقل یک رستوران رباتیک یا تمام رباتیک وجود دارد. رستوران هایی که از سفارش و تحویل غذا تا دریافت پول و ارائه فیش را توسط ماشین های هوشمند انجام می دهد. اما این ماجرا تا چه حد روی مشاغل سنتی تاثیر می گذارد؟

رستوران های تمام رباتیک پایانی برای مشاغل انسانی؟

به گزارش سرویس آی تی و فناوری انتخاب، مدتی است که دوران مشاغل کاملا سنتی تمام شده است. اگرچه این مشاغل زیبا و با ارزند اما سرعت رشد تکنولوژیی مانع از این می شود که مشاغل غیر رباتیک مجالی برای زنده ماندن داشته باشند. یکی از این مشاغل نیز رستوران داری است.

بعضی اوقات، احساس می شود تعداد شغل هایی که ممکن است کل یا بخشی از آنها توسط دستگاه های هوشمند جایگزین شوند تمام شده است چرا که از رادیولوژیست تا رانندگان کامیون و خلبان و روزنامه نگاران در حال انجام مشاغل مختلف خود با کمک هوش مصنوعی هستند.

استارتاپ Bear Robotics یکی از شرکت هایی است که در حوزه رستوران داری خدماتی رباتیک به مشتریان ارائه می دهد. رباتهای این شرکت نه تنها غذا طبخ می کنند بلکه به مشتریان نیز خدمات ارائه کرده و فهرست غذاها را تحویل می دهند یا از مشتریان پول می گیرند.

شاید تصور کنید هزینه راه اندازی چننی رستورانی بسیار بالا است و در نتیجه کمتر فردی حاضر می شود به این شیوه رستوران داری کند. اما حقیقت این است که اگرچه هزینه راه اندازی این نوع رستوران کم نیست اما حذف هزینه های کارکنان انسانی و بیمه و سرویس هایی که به آنان ارائه می شود در بازه زمانی طولانی به مراتب بیش از رستوران رباتیک است و در نتیجه طبیعی است که رستوران داری رباتیک به صرف تر است.

استارتاپ Bear robotics وعده داده که به زودی مجموعه رستورانهایی را افتتاح می کند. هنوز جزئیات این رستوران و نحوه کار آن مشخص نیست اما پیشبینی می شود به شدت شبیه به رستورانهایی رباتیک مثل رستوران رباتیک علی بابا در شانگهای باشد با این تفاوت که پیشرفته تر و قدرتمندتر عمل می کند.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: انتخاب
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 41656

به "رستوران های تمام رباتیک پایانی برای مشاغل انسانی؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رستوران های تمام رباتیک پایانی برای مشاغل انسانی؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید