راهنمای خرید صندل زنانه؛ نکات مهم انتخاب و خرید

به گزارش مجله سرگرمی، فصل گرما از راه رسیده و زمان آن شده تا لباس های خنک و نازک و البته صندل های تابستانی را دوباره از کمدها درآوریم و استفاده کنیم. براساس مطالعه ای که در مجله تحقیقاتی پا و مچ (Journal of Ankle and Foot Research) منتشر شده است، 72% از افراد کفش هایی با سایز اشتباه می پوشند؛ یعنی از هر 3 نفر 2 نفر سایز درست کفش یا صندل خود را نمی دانند. این مطالعه همچنین نشان می دهد که ارتباطی مستقیم بین پوشیدن کفش نامناسب و درد یا اختلالات پا وجود دارد. اگر می خواهید از مسائل بعدی پاهای خود جلوگیری کنید، مهم است که از راهنمای خرید صندل استفاده کنید و اطمینان حاصل کنید که سایز مناسبی از کفش را می پوشید. صندل نیز از این قاعده مستثنی نیست. صندل نامناسب می تواند منجر به تاول، سوزش یا درد پاشنه پا شود. اگر صندل مناسب ندارید و درصدد خرید صندل برای روزهای گرم تابستانی هستید با ما در این مطلب از خبرنگاران مگ که راهنمای خرید صندل است همراه باشید تا بتوانید بهترین و مناسب ترین خرید را داشته باشید.

راهنمای خرید صندل زنانه؛ نکات مهم انتخاب و خرید

نشانه های صندل خوب

صندل های مناسب باید راحت، حمایت کننده و بدون بند تنگ باشند. قبل از خرید به نشانه های زیر خوب توجه کنید:

  • عرض: پای شما باید به راحتی در صندل قرار بگیرد. اگر لبه های پاهایتان با لبه های صندل هم تراز است، احتمالاً باید یک سایز بزرگتر انتخاب کنید.
  • طول: انگشتان پا و پاشنه پا باید داخل صندل قرار بگیرند و از صندل بیرون نزنند. اگر پاشنه پای شما از پشت صندل بیرون بزند، احتمالاً هنگام راه رفتن بندهای پشتی به پای شما فشار می آورند. علاوه بر این، اگر انگشتان پا یا پاشنه پای شما از جلو یا پشت بیرون بزند، کف صندل نمی تواند از آن ها محافظت کند و آن ها را مستعد آسیب دیدگی یا گیر کردن به اجسام بیرونی می کند.
  • حمایت از قوس کف پا: نداشتن ساپورت مناسب قوس، پاهای شما را مجبور می کند تا برای حمایت از بدنتان بیشتر از آن چه که باید کار کند. با گذشت زمان، این می تواند منجر به مسائل پا مانند درد پاشنه پا شود. می توانید با پوشیدن صندل هایی که دارای قوس های مناسب هستند، از ایجاد این مسائل دردناک جلوگیری کنید. اگر در حال حاضر به بیماری های پا مبتلا هستید، پوشیدن صندل هایی با قوس مناسب برای کمک به جلوگیری از درد قابل اجتناب مهم تر است.
  • بندهای روی صندل: از خرید صندل هایی با بندهای سفت و محکم که باعث ساییدگی یا تحریک پا می شوند خودداری کنید. به یاد داشته باشید که اگر صندلی که خریده اید آزاردهنده باشد کمتر احتمال دارد که آن را بپوشید. صندل را فقط به این دلیل که ظاهر خوبی دارد نخرید. آن ها را بخرید زیرا احساس خوبی به پاهایتان می دهند. اگر بندها کمی سفت هستند، ببینید آیا حالت ارتجاعی و کشسانی دارند یا خیر. چرم و پلاستیک تمایل به کشش دارند در حالی که سایر جنس ها این طور نیستند.
  • هدف: مطمئن شوید صندل هایی که می خرید، هدفی را که دنبال می کنید، برآورده می کنند. به عنوان مثال، صندل های کوهنوردی باید دارای زیره ای بادوام با عاج های غیرلغزنده باشند. اگر دنبال صندلی هستید که در مهمانی بپوشید باز هم حواستان باشد که صندل های بسکمک هستند که در عین شیک بودن راحت هم هستند.
  • دامن های ترند 2024؛ در سال نو چه نوع دامن هایی مد هستند؟

صندل ها چگونه باید پشت پا را حمایت کنند؟

صندل ها باید در پشت پا، تمام پاشنه پا را نگه دارند، بدون اینکه پاشنه پا از صندل بیرون بزند. هنگام راه رفتن نباید بند پشت صندل به پا فشار بیاورد، روی پای شما ساییده شود یا باعث تحریک آن شود.

از کجا بفهمیم صندل برای پا بزرگ است؟

اگر هر یک از علائم زیر را مشاهده کردید، صندل های شما به احتمال زیاد خیلی بزرگ هستند.

  • سر خوردن: آیا هنگام راه رفتن پای شما در صندل به جلو یا به عقب می لغزد؟ این می تواند نشانه بزرگی بیش از حد صندل شما باشد. هنگام راه رفتن، پای شما باید با صندل هایتان حرکت کند، نه روی آن ها.
  • تاول: در برخی موارد، حتی ممکن است متوجه تاول هایی در کف پای خود شوید. این تاول ها ناشی از فشار اضافی برای توقف لغزش به پا است. اگر صندل دارای پشت باشد، ممکن است متوجه تاول روی پاشنه پای خود نیز بشوید. این تاول ها می توانند هنگامی که پای شما در هنگام راه رفتن به داخل و خارج از کفش می لغزد، ظاهر شوند.
  • راه رفتن متفاوت: اگر برای جبران سر خوردن باید راه رفتن خود را تغییر دهید یا قدم های کوچک تری بردارید، این نشانه ای قطعی است که صندل شما مناسب اندازه پایتان نیست.

از کجا بفهمیم صندل برای پا کوچک است؟

اگر متوجه علائم و نشانه های زیر در صندل و طرز راه رفتن خود شدید مطمئن باشید که صندلتان برای پاهای شما کوچک است.

  • بیرون زدگی: کف صندل باید به راحتی زیر کل پای شما بنشیند. اگر انگشتان پا یا پاشنه شما از جلو یا پشت بیرون بزند، صندل برای پای شما کوچک است.
  • بندهای تنگ: بندهایی که در پشت پاشنه یا روی پای شما قرار دارند نباید در پای شما فرو بروند. اگر اینطور است نشانه ای از کوچک بودن صندلتان است. اگر صندل دارای بندهای قابل تنظیم است و باید آن را به بزرگ ترین اندازه تنظیم کنید، باز هم بهتر است یک سایز بزرگتر را انتخاب کنید.
  • پا درد: اگر هنگام پوشیدن صندل یا بلافاصله پس از درآوردن آن، پا درد را تجربه می کنید، باز هم نشانه این است که صندل برایتان کوچک است. درحالی که این مسئله ممکن است در ازای کفش های مد روز مسئله ای جزئی به نظر برسد، اما اینطور نیست. چرا که با گذشت زمان، کفش های نامناسب می توانند منجر به مسائل جدی تر پا مانند ناخن های فشرده یا خار پاشنه شوند.
  • بهترین عطر زنانه؛ معرفی 6 عطر زنانه محبوب در دنیا

چگونه سایز مناسب صندل خود را پیدا کنیم؟

برای پیدا کردن اندازه صندل مناسب خود باید پای خود را اندازه گیری کنید. اگر فکر می کنید سایز کفش خود را از قبل می دانید، توصیه می شود هر چند وقت یک بار دوباره آن را اندازه گیری کنید. تغییر سایز کفش اتفاقی بسیار طبیعی است.

توصیه می کنیم پای خود را عصرهنگام اندازه گیری کنید زیرا پاها با گذشت زمان و در طول روز (هرچه بیشتر به سمت شب می رویم) متورم می شوند. بهتر است کفشی داشته باشید که در صبح کمی بیش از حد بزرگ باشد و در طول روز به خوبی جا بیفتد تا این که کفشی داشته باشید که در صبح به خوبی اندازه پایتان باشد اما به دلیل ورم پا در هنگام عصر کوچک شود. در این راهنمای خرید صندل توضیح می دهیم که چطور باید پای خود را اندازه بگیرید تا دقیق ترین سایز را بتوانید به دست آورید.

برای اندازه گیری پای خود باید مراحل زیر را انجام دهید:

  1. یک تکه کاغذ بزرگ بردارید که به اندازه کل پای شما باشد.
  2. پای خود را وسط کاغذ بگذارید.
  3. با یک مداد، دور پای خود را خط بکشید.
  4. با استفاده از خط کش یا متر خیاطی، طول و عرض پای خود را اندازه بگیرید. طول پا، فاصله از بالاترین قسمت انگشتان پا تا پشت پاشنه پا است. عرض پا، پهن ترین قسمت پای شما است.
  5. این کار را برای پای دیگر نیز تکرار کنید.
  6. اندازه گیری های خود را با جدول تبدیل سایز کفش بین المللی مقایسه کنید.

صندل را باید یک سایز کوچکتر خرید یا یک سایز بزرگتر؟

اگر متوجه شدید اندازه های شما برای یک پا بزرگتر از پای دیگر است، نگران نباشید. طبیعی است که اندازه پاها کمی متفاوت باشد. همیشه سایز کفش خود را بر اساس سایز پای بزرگتر خود انتخاب کنید. علاوه بر این، ممکن است متوجه یک تفاوت بزرگ در نحوه عملکرد سایز صندل در مقایسه با کفش یا چکمه های معمولی شوید. بسکمک از فروشگاه ها صندل ها را فقط در اندازه های کامل عرضه می کنند. از آنجایی که صندل ها نیازی به پوشاندن محکم کل پا ندارند، اگر صندل کمی بیش از حد بزرگ باشد در مقایسه با کفش های استاندارد، خطر لیز خوردن کمتری وجود دارد.

  • کفش های کتانی ترند 2024؛ امسال چه نوع کتانی هایی مد هستند؟

نکاتی برای مناسب تر کردن صندل

اگر صندل های شما کمی بزرگ یا کمی کوچک هستند، ممکن است بتوانید کارهای زیر را انجام دهید. در اینجا چند استراتژی وجود دارد که می توانید برای کمک به تناسب بهتر صندل خود امتحان کنید:

  • برای کمک به صندل های چرمی که سفت و خشک هستند، صابون را روی چرم بمالید تا چرم نرم شود.
  • اگر صندل شما خیلی کوچک است اما از مواد قابل کشش (مانند چرم یا پلاستیک) ساخته شده است، از سشوار استفاده کنید تا صندل را کمی بزرگتر کنید. یک جوراب و سپس صندل بپوشید. سشوار را روی پاهای خود بکشید تا به کش آمدن صندل کمک کند.
  • صندل های خود را با کیسه های پلاستیکی پر از آب پر کنید و داخل فریزر بگذارید. با یخ زدن آب، صندل منبسط و کشیده می شود.
  • اگر صندل هایتان کمی بزرگ هستند از پدهای توپی استفاده کنید که زیر پا چسبانده می شوند. این پدها از سر خوردن پای شما در حین راه رفتن جلوگیری می کنند.
  • اگر صندل شما کمی بزرگ است و پشتی دارد، می توانید از بالشتک پاشنه گیر استفاده کنید تا از لغزش پاشنه پا به داخل و خارج از صندل در حین راه رفتن جلوگیری کنید. گاهی یک گیره می تواند با سفت کردن بند ها به درست کردن صندل های بنددار که خیلی بزرگ هستند کمک کند.

راهنمای خرید صندل مناسب

صندل باید برای شما و اهداف منحصربه فرد پای شما کار کند. در این جا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند صندل مناسب را برای موارد خاص خود انتخاب کنید.

  • پنجه پهن: سعی کنید از صندل هایی که قسمت بالایی یا کناره های پا را می پوشانند دوری کنید. درحالی که همیشه این اتفاق نمی افتد، گاهی اوقات این نوع صندل ها می توانند پنجه های پهن تر را در طول روز تحریک کنند. صندل هایی که پنجه آزادتری دارند فضای بیشتری را برای پاهای پهن تر فراهم می کنند.
  • پنجه باریک: اگر پاهای باریکی دارید، می توانید از صندل هایی با بند قابل تنظیم لذت ببرید. این ها می توانند به شکل خاصی به پای شما بچسبند و اطمینان بیشتری ایجاد کنند که پای شما هنگام راه رفتن محکم در جای خود باقی می ماند.
  • نگرانی های سلامتی: انتخاب صندل مناسب برای کسانی که مسائل پا مانند التهاب کف پا، صافی کف پا یا خار پاشنه دارند بسیار مهم است. در پی صندل هایی باشید که دارای پشتیبان عالی قوس پا، زیره های بالشتک دار و ارتفاع پاشنه مناسب هستند (کف های نازک پشتیبانی کافی را ارائه نمی کنند). کفش مناسب می تواند به کاهش درد پا نیز کمک کند.

معرفی بهترین صندل های موجود در بازار؛ 5 محصول پرفروش و با کیفیت

صندل هایی که در زیر معرفی می کنیم در بازار بسیار پرفروش بوده و از کیفیت مناسبی برخوردار هستند. این صندل ها می توانند انتخابی صحیح برای گذراندن فصل گرم تابستان باشند و در عین حال باعث درد و اذیت در پاهای شما نشوند.

1.صندل زنانه کروماکی مدل kmfw325

این مدل از صندل زنانه کروماکی یکی از پرطرفدارترین صندل ها در بازار است. رویه آن از جیر و چرم طبیعی ساخته شده و زیره آن از جنس پلی اورتان است. قوس کف پا را حمایت می کند و با کمک دو بند پهن روی آن، پا را به درستی در بر می گیرد. این نوع صندل با داشتن لژ یکسره که 2.5 سانتیمتر ارتفاع دارد انتخابی مناسب برای استفاده روزمره است.

2.صندل زنانه هامتو مدل 710445B-18

از میان صندل های کوهنوردی و سفر که می توان در شهر و برای استفاده روزمره نیز آن را پوشید این نوع از صندل های هامتو است. این صندل با رویه و زیره پلی اورتان دوام زیادی دارد و می تواند انتخابی عالی برای سال های سال باشد. ارتفاع لژ آن 3 سانتیمتر است و با داشتن بند قابل تنظیم می تواند به طور کامل پای شما را در بر بگیرد.

3.صندل زنانه دندی مدل Heaven

صندل دندی با رنگ روشن و لژ یکسره 4 سانتیمتری انتخابی عالی برای استفاده روزمره و البته دورهمی های عصرانه است. جنس این صندل از چرم مصنوعی و زیره آن از پلی اورتان است که دوام آن را بالا می برد. بند پشت پا قابل تنظیم بوده که همین امر آن را مناسب انواع پاها با پنجه پهن و باریک می کند.

4.صندل زنانه گابور مدل 82.760.57

این مدل صندل گابور برای استفاده روزمره و البته موقعیت های شبانه انتخابی عالی است. از آن جایی که پشت پاشنه را می پوشاند و بند قابل تنظیم دارد صندلی راحت برای استفاده طولانی مدت است. این صندل از چرم طبیعی برای رویه و از لاستیک برای جنس زیره آن استفاده کرده است.

5.صندل زنانه والمو مدل لگرنیو کد YSH.2931

این صندل زنانه یکی از نوترین محصولات برند والمو میباشد که طراحی نو و به روز آن همراه با راحتی بالا ، این کالا را به انتخابی مناسب در میان صندل های زنانه تبدیل کرده است. زیره این محصول از مواد مقاوم پلی اورتان ساخته شده که در عین سبکی از استحکام فوق العاده ای برخوردار است. کفی این محصول نیز از طراحی کاملا طبی مطابق با ارگونومی پا ساخته شده که همین امر موجب شده تا این محصول در استفاده های طولانی مدت هیچگونه آسیبی به پا و کمر شما وارد ننماید. رویه این کالا نیز از بهترین نوع مواد چرم صنعتی تهیه شده است که باعث شده تا علاوه بر زیبایی از مقاومت بالایی نیز برخوردار باشد.

کلام آخر

از آن جایی که در فصل گرم سال هستیم و احتمال خرید صندل بالا است و البته ترندهای زیادی نیز وارد عرصه مد و فشن و بالطبع فروشگاه ها شده اند، بهتر است پیش از هر چیز نکاتی را که در این راهنمای خرید صندل ذکر کردیم رعایت کنید و از راحتی صندلی که می خواهید بخرید مطمئن شوید. صندل نباید بند تنگ داشته باشد و باید راحت باشد. همچنین باید تمام پای شما را داخل خود نگه دارد و از سالم نگه داشتن پاهای شما حمایت کافی کند.

منبع: kurufootwear

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 17 تیر 1403 بروزرسانی: 17 تیر 1403 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164587

به "راهنمای خرید صندل زنانه؛ نکات مهم انتخاب و خرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید صندل زنانه؛ نکات مهم انتخاب و خرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید