رئیس سازمان غذا و دارو: 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی فقط باید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هزینه گردد

به گزارش مجله سرگرمی، اصغری گفت: 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی برای پرداخت مطالبات شرکت هایی دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد.

رئیس سازمان غذا و دارو: 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی فقط باید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هزینه گردد

به گزارش ، غلامرضا اصغری رئیس سازمان غذا و دارو در خصوص زمان تخصیص اعتبار 500 میلیون یورویی از صندوق توسعه ملی به حوزه دارو و تجهیزات اظهار کرد: امیدوارم این مبلغ هر چه سریع تر در اختیار فراورینمایندگان و شرکت های پخش قرار گیرد تا بتواند عقب ماندگی های این حوزه را جبران کند.

اصغری با تاکید بر اثرگذاری ویژه این مبلغ در حوزه دارو و تجهیزات اضافه کرد: این مبلغ با هدف رونق بخشی به بازار دارو و تجهیزات و پرداخت مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و فراورینمایندگان می توانند با ایجاد نقدینگی لازم اقدامات خود را گسترش دهند تا مسئله ای در تامین و فراوری دارو در کشور به خصوص در زمان تحریم به وجود نیاید.

وی با اشاره به اینکه این مبلغ در اختیار سازمان بیمه سلامت قرار خواهد گرفت، ادامه داد: این اعتبار به وسیله سازمان بیمه سلامت در بین دانشگاه ها و داروخانه های خصوصی توزیع خواهد شد تا بدهی های خود را به شرکت های پخش و صنعت دارو پرداخت نمایند.

500 میلیون یورو برای پرداخت مطالبات شرکت های دارویی و تجهیزات پزشکی است

رئیس سازمان غذا و دارو در پاسخ به این سوال که گفته می گردد بخشی از این مبلغ باید به بخش تحقیق و توسعه اختصاص داده گردد، اعلام کرد: تمامی این مبلغ برای پرداخت مطالبات شرکت هایی دارویی و تجهیزات پزشکی صرف خواهد شد و به هیچ بخش دیگری اختصاص داده نخواهد شد.

کمبود دارویی کمتر از تعداد انگشتان دست است

اصغری همچنین در خصوص میزان کمبود دارو در کشور گفت: خوشبختانه امروز تعداد کمبود های دارویی کمتر از تعداد انگشتان دست است و مردم می توانند جزئیات آن در سایت سازمان غذا و دارو ببینند و با اطمینان می گویم که هیچ نگرانی از این بابت وجود ندارد.

cruisero.ir: کشتی کروز: سفری لوکس و در عین حال مقرون به صرفه به اقیانوس ها

ecods.ir: کد الکترونیک: مجله فناوری و گجت های هوشمند

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 8835

به "رئیس سازمان غذا و دارو: 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی فقط باید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هزینه گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رئیس سازمان غذا و دارو: 500 میلیون یورو از صندوق توسعه ملی فقط باید در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی هزینه گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید