ذبح دام در عید قربان فقط در کشتارگاه ها انجام می گردد

به گزارش مجله سرگرمی، ماکنعلی گفت: بر اساس تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، عید قربان سال جاری ذبح دام فقط در کشتارگاه ها انجام می گردد.

ذبح دام در عید قربان فقط در کشتارگاه ها انجام می گردد

به گزارش به نقل از وزارت جهاد کشاورزی علی صفر ماکنعلی گفت: در عید قربان سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا به هیچ وجه مراکز عرضه دام مانند سال گذشته برپا نمی گردد و کشتار دام تنها در کشتارگاه ها انجام می گردد.

وی ادامه داد: مراجعه به این کشتارگاه ها می تواند به صورت فیزیکی و البته با رعایت فاصله اجتماعی، همچنین به صورت تلفنی و یا آنلاین باشد.

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام نمود: 354 کشتارگاه در سراسر کشور در روز عید قربان آماده خدمت رسانی به هموطنان هستند و یک هزار و 600 اکیپ ثابت و سیار نیز در این کشتارگاه ها بر فاصله گذاری اجتماعی، همچنین فرایند انجام کشتار نظارت می نمایند.

وی تاکید نمود: پیش بینی می گردد سال جاری 160 هزار راس دام در روز عید قربان کشتار گردد که اکیپ های مختلف آموزش های لازم برای نظارت بر فرایند کشتار و حتی حمل و نقل این دام را دیده اند.

ماکنعلی توضیح داد: خودرو های مختلف برای حمل و نقل گوشت قربانی وجود دارد که هموطنان می توانند با اعلام به کشتارگاه ها گوشت موردنظر خود را پس از کشتار در محل های موردنظر خود تحویل بگیرند.

وی با اشاره به ممنوعیت کشتار غیر مجاز گفت: از همه مردم می خواهیم که به هیچ وجه خودشان اقدام به ذبح دام ننمایند هرچند انتقال بیماری کووید 19 از حیوان به انسان هنوز اثبات نشده، اما برای رعایت جوانب احتیاط و جلوگیری از انتشار سایر بیماری های مشترک میان حیوان و انسان از هر گونه کشتار غیر مجاز جلوگیری می گردد و کشتار دام تنها باید در کشتارگاه های مجاز و با نظارت اکیپ های دامپزشکی صورت پذیرد.

andishemag.ir: مجله اندیشه | مجله خبری و تحلیل اندیشه، گردشگری، ورزشی و فناوری

bizbing.ir: مجله بیزبینگ: مجله موفقیت در کارآفرینی و کسب و کار

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 102491

به "ذبح دام در عید قربان فقط در کشتارگاه ها انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ذبح دام در عید قربان فقط در کشتارگاه ها انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید