در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟

به گزارش مجله سرگرمی، تهران (پانا) - درخواست ابطال دستورالعمل آیین نامه انتصاب معاونین شهرداران ،برگزاری جلسه مشترک میان شورا و مجلس ،آنالیز پرونده باغات و... بعضی موضوعات مطرح شده در صحن علنی روز یکشنبه شورای شهر تهران بود .

در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟

میثم مظفر با انتقاد از آیین نامه ابلاغی انتصابات سطح 4و5 مدیران گفت: در این آیین نامه، صدور حکم معاونین شهرداران منطقه ها، شهرداران نواحی، معاونین سازمان ها و شرکت ها و حتی معاونین ادارات کل ستادی به عهده معاونین شهردار تهران گذاشته شده و افراط بسیار زیادی در تمرکزگرایی مشاهده می گردد در حالی که ده ها سال است نسخه تمرکزگرایی منسوخ شده و باید بدنبال تمرکززدایی بود.

وی اضافه کرد: اجازه بدهید مدیرانی که منصوب شده اند بتوانند باشجاعت و با اختیار لازم کابینه کاری خود را انتخاب نمایند و صرفا تاییدیه های اجمالی را از حوزه های تخصصی ستادی کسب نمایند. مگر می گردد حکم معاون یک شرکت را فردی خارج از ساختار شرکت صادر کند؟ این مسئله علاوه بر مغایرت با قانون تجارت که استقلال عمل برای شرکت ها پیش بینی کرده است، تناسبات ساختاری و تشکیلاتی را بهم می زند و احتمالا هر مدیر ارشد و توانایی با این مسئله در دل مخالف است ولو اینکه به حرمت آداب تشکیلاتی عجالتا سکوت کند.

مظفر با اشاره به اینکه در این آیین نامه شهردار منطقه حتی حق انتصاب سرپرست موقت را ندارد، بیان نمود که این دستورالعمل روسای سازمان ها و شهرداران منطقه ها را بشدت تضعیف می نماید، لذا درخواست ابطال این آیین نامه را دارم.

نایب رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران ضمن تشکر از شهرداری تهران درخصوص امکان برقراری مجدد پوشش بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی خطاب به این عزیزان گفت: به سرعت نسبت به ثبت نام بیمه تکمیلی درمان خود و خانواده اقدام کنید.

وی در ادامه درخصوص امکان برقراری مجدد پوشش بیمه تکمیلی درمان رانندگان تاکسی شهر تهران گفت: بنظر می رسد چنانچه شهرداری تهران به صورت هوشمند و سراسری و بدون فراخوان ثبت نام ، نسبت به برقراری بیمه تکمیلی درمان تاکسیرانان دارای پروانه مجاز اقدام می کرد، روش مناسب تری بود.

وی ادامه داد: اما از همه تاکسیرانان شهر تهران تقاضا دارم هرچه سریعتر در مهلت معین شده نسبت به ثبت نام خود و خانواده عزیزشان به وسیله سامانه باشگاه رفاهی سازمان تاکسیرانی اقدام کرده و سایر همکاران خدوم خود را نیز نسبت به این امر آگاه نمایند.

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران با بیان اینکه حل مسائل تهران عزم ملی می خواهد، برگزاری نشست های مشترک با نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای حل مسائل و معضلات مرکز را پیشنهاد داد.

جلسه مشترک با نمایندگان مجلس برای برطرف مسائل مرکز

سوده نجفی هم در این جلسه طی تذکری گفت: برای برطرف مسائل تهران ضروری است تا نشست های مشترکی با نمایندگان در مجلس شورای اسلامی برگزار کنیم.

وی اعلام کرد: استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس می تواند بعضی از مسائل تهران را حل نماید.

رییس کمیته سلامت شورای شهر تهران از رییس شورای شهر خواست تا این موضوع را پیگیری و برای برطرف معضلات تهران از ظرفیت مجلس شورای اسلامی استفاده گردد.

در این جلسه بعلاوه حبیب کاشانی و میثم مظفر با رای اعضای شورای شهر به عضویت کمیته بسته محرک در شرایط سخت مالی و نیز در شرایط بحرانی ناشی از توسعه ویروس کرونا درآمدند.

آنالیز پرونده باغات

در ادامه این جلسه آنالیز پلاک ثبتی های مختلف درباره باغ بودن یا نبودن مورد آنالیز نهاده شد که به همین دلیل عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به پلاک ثبتی 68.107 اشاره نمود و اضافه کرد: این ملک واقع در منطقه یک به مساحت 449 متر مربع است که کمیسیون شهرسازی شورا رأی به باغ بودن آن داده است.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا با 17 رأی موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این ملک موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبتی1863.2944اشاره نمود و اضافه کرد: این ملک به مساحت 374 متر مربع در منطقه 22 واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران پس از بحث وآنالیز به اتفاق آرا با خروج این پلاک ثبتی از دستور کار موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبتی 3333.854.8 اشاره نمود و اضافه کرد: این ملک به مساحت 2358 متر مربع در منطقه یک واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن آن داده است.اعضای شورای شهر تهران نهایتا با 18 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این ملک موافقت کردند.در ادامه عباسی به پلاک ثبتی 70.147611.77 اشاره نمود و اضافه کرد: این ملک به مساحت 1811 متر مربع در منطقه یک واقع شده و کمیسیون شهرسازی شورای رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران نهایتا با 20 رای موافق به نظر کمیسیون شهرسازی مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبیت 70.44236.2 اشاره نمود و اضافه کرد: این زمین به مساحت 1811 متر مربع در منطقه یک واقع شده و کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای شهر تهران با 18 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.رئیس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران به پلاک ثبتی 70.1487.1176 اشاره نمود و اضافه کرد: این ملک در منطقه یک واقع شده که حد نصاب درختان آن 65 اصله است که در حال حاضر وجود 64 اصله درخت در آن گزارش شده است بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 20 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.عباسی به پلاک ثبتی 90.166.31 اشاره نمود و اضافه کرد: حد نصاب درختان این پلاک ثبتی 27 اصله است که در حال حاضر وجود 31 اصله در آن گزارش شده است. برهمین اساس کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران با 19 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورا مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.در ادامه عباسی به پلاک ثبتی 68.253 اشاره نمود و اضافه کرد: این پلاک ثبتی حد نصاب 16 اصله را دارد که در حال حاضر وجود 24 اصله درخت در آن گزارش شده است بر همین اساس کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران رای به باغ بودن این زمین داده است.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران نهایتا با 18 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شهر تهران مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

عباسی به پلاک ثبیت 34.2144.2اشاره نمود و اضافه کرد: این ملک به مساحت 594 متر مربع در منطقه یک واقع شده که کمیسیون شهرسازی شورا رای به باغ بودن این زمین داده است.اعضای شورای شهر تهران نهایتا با 14 رای موافق با نظر کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران مبنی بر باغ بودن این زمین موافقت کردند.

در سرانجام جلسه ،مهدی چمران در جمع خبرنگاران درباره انتصابات گفت: انتصابات شرایطی دارد و باید این شرایط رعایت گردد. بی تردید اگر این شرایط به وسیله شهرداری رعایت نگردد شورا تذکر می دهد. در حقیقت در حال حاضر خود شهرداری شرایطی را اضافه تر تدوین کرده و آن را ابلاغ کرده که بعضی اعضا معتقدند این شرایط ابلاغی با قانون مغایرت دارد. لذا مقرر شد این مغایرت ها اصلاح و به شهردار تهران منعکس گردد تا در آئین نامه ای که تدوین کردند در صورت وجود مغایرت اصلاح انجام گردد.

چمران در پاسخ به سوالی در خصوص تعطیلی نمایشگاه های پر مخاطب در محل نمایشگاه های بین المللی تهران نیز اضافه کرد: شب گذشته با رئیس پلیس تهران صحبت کردم قبلا اعلام شده بود که نمایشگاه های پر مخاطب در این محل تشکیل نگردد. این موضوع عین توافقی است که در سال 1384 با حضور رئیس جمهور وقت، شهردار و رئیس پلیس وقت تهران امضا شد.

وی تاکید نمود: یکی از اولین بندهای این توافقنامه این بود که نمایشگاه های پر ازدحام در آنجا برگزار نگردد. در آن هنگام یک بار نمایشگاهی در خصوص اتومبیل برگزار گردید که بسیار پر مخاطب بود به شکلی که مردم در بزرگراه شهید چمران اتومبیل های خود را گذاشتند و رفتند و فردا آمدند. یعنی تا این حد ترافیک زیاد شد که امیدی به بازگشایی در آن روز نبود.

وی ادامه داد: نمایشگاه ها و فروشگاه های بهاره و ... که پر ازدحام هستند قرار بود در آنجا تشکیل نگردد. البته برگزاری این نمایشگاه ها در مرکز شهر هم فرقی نمی نماید و ترافیک سنگینی ایجاد می نماید. بر همین اساس مقرر شد شهرداری جایی را برای برگزاری نمایشگاه ها پیش بینی کند که بعدا با برنامه ریزی پس از 13 سال نمایشگاه شهر آفتاب ایجاد شد که متاسفانه در دوره گذشته نیمه تمام ماند و آسیب های فراوانی دید و در حال حاضر نگهداری و تعمیر آن هزینه زیادی دارد تا آماده برگزاری نمایشگاه گردد. البته ما این موضوع را دنبال خواهیم کرد تا نمایشگاه ها در آنجا برگزار گردد تا از ایجاد ترافیک در تهران و به تبع آن ایجاد آلودگی هوا جلوگیری کنیم.

رئیس شورای شهر تهران دربخش دیگری از صحبت های خود در پاسخ به سوالی در خصوص جلسه روز گذشته معاون اول رئیس جمهور با موضوع آلودگی هوا و مسئولیتی که به شهرداری تهران محول شده است، گفت: در این جلسه از شورا کسی دعوت نشده بود. چرا که سیستم اجرایی بر عهده شهرداری تهران است. در کمیسیون آنالیز آلودگی هوا نیز چون کار اجرایی مطرح است در آنجا نیز از شورا دعوت نمی گردد و از شهرداری باید حضور داشته باشند. قطعا نتایج جلسه روز گذشته به وسیله مدیریت شهری دنبال می گردد و هر آنچیزی که قرار شده است شهرداری انجام دهد به خوبی انجام خواهد شد.

وی در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه اقدامات در دست انجام برای کاهش آلودگی هوا تاثیرگذار خواهد بود یا خیر؟ گفت: اگر بخواهیم ریشه ای به این کار بپردازیم باید ریشه را در حمل و نقل و ترافیک حل کنیم. تا وقتی به این موضوع نپردازیم هر چند که این نشست ها خوب است اما تنها درصدی از مشکل را حل می نماید اما موضوع ریشه ای حل نمی گردد. باید حداقل 2000 دستگاه اتوبوس و 1000 دستگاه واگن وارد شهر گردد که در آن صورت می توان امید داشت 30 درصد آلودگی هوا کاهش پیدا کند.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 18 دی 1400 بروزرسانی: 18 دی 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 164184

به "در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صحن شورای شهر تهران چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید