درمان افسردگی با تحریک مغز

به گزارش مجله سرگرمی، محققان به تازگی پیروز به کشف روشی شدند که با استفاده از تحریک مغزی می توان افسردگی را درمان کرد.

درمان افسردگی با تحریک مغز

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی، روش جدیدی از تحریک الکتریکی غیرتهاجمی مغز را ارائه کردند که بیماری افسردگی را درمان می نماید.

براساس گزارش نیواطلس، محققان برای تحریک مغزی بیماران، از راه های متفاوت و متنوعی مانند شلیک پالس های مغناطیسی و جراحی ایمپلنت های الکترونیکی استفاده می نمایند.

محققان این دانشگاه برای انجام تحقیق خود بر روی روشی به نام تحریک جریان متناوب ترانس کرانیال (tACS) تمرکز کردند، این روش برخلاف تحریک عمقی مغز (DBS) که احتیاج به جراحی ایمپلنت های الکترونیکی دارد، یک روش غیرتهاجمی است و در این روش، محققان از جریان های الکتریکی خفیفی استفاده کردند تا نوسانات الکتریکی مناطق مختلف مغز را با یکدیگر هماهنگ نمایند.

در سال های اخیر از روش tACS برای درمان توهمات شنیداری بیماران مبتلا به اسکیزوفرنی و کاهش احساس کمردرد مزمن استفاده می شد.

طبق این گزارش، برای آزمایش اثربخشی تحریک مغزی بر درمان اختلالات افسردگی، 32 بیمار افسرده شرکت کردند، محققان این بیماران را به سه گروه تقسیم کردند، یکی از گروه ها دارونماها را مصرف می کردند، یک گروه 40 هرتز تحریک مغزی و گروه دیگر 10 هرتز تحریک مغزی را دریافت کردند.

در این آزمایش، بیماران 40 دقیقه تحریک مغزی را به مدت 5 روز دریافت می کردند. در نهایت محققان پس از ارزیابی های صورت گرفته دریافتند که 70 درصد از بیمارانی که 10 هرتز تحریک مغزی را دریافت نموده بودند حداقل 50 درصد علائم افسردگی را در مدت دو هفته کاهش دادند.

عینک گوچی: مهسان بلاگ | سیستم مدیریت محتوای مهسان

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 15577

به "درمان افسردگی با تحریک مغز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درمان افسردگی با تحریک مغز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید