استفاده از تکنیک شیشه های رنگی قرون وسطی برای مقابله با باکتری ها

به گزارش مجله سرگرمی، محققان به تازگی با استفاده از تکنیک شیشه های رنگی قرون وسطی موادی را تولید کردند که می تواند از عفونت جلوگیری کند.

استفاده از تکنیک شیشه های رنگی قرون وسطی برای مقابله با باکتری ها

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، وجود باکتری ها در بیمارستان ها مسئله ای است که پزشکان با آن روبرو هستند. کلنی باکتری ها پس از قرار دریافت بر روی سطح وسایل می توانند منجر به ایجاد عفونت های کشنده شوند. در حال حاضر محققان دانشگاه آستون روشی جدید و ضد میکروبی را ارائه کردند که در قرون وسطی از آن استفاده می شد.

براساس گزارش نیواطلس، عبارت قدیمی که می گوید پیشگیری بهتر از درمان است، به این دلیل بوده که عفونت باکتری ها پس از مدتی دوبرابر می شود و مقابله با آنها سخت است. هنگامی که کلنی یک باکتری زیست لایه ای را ایجاد می کند، نسبت به آنتی بیوتیک مقاوم می شود. بنابراین جلوگیری از ایجاد باکتری ها در مرحله اول بسیار مهم است.

مواد ضد میکروبی محققان دانشگاه آستون، از شیشه های زیست فعالی ساخته شده که با آ زاد کردن یون هایی از گسترش باکتری ها جلوگیری می کند.

محققان با کمک روشی که در قرون وسطی برای تولید شیشه های رنگی استفاده می شد، مخلوطی از این شیشه های زیست فعال را با مقداری کبالت در کوره ای با دمای هزار درجه سانتی گراد ذوب کردند. پس از آن، این مواد را به گونه ای سرد کردند که محصول نهایی به صورت پودر حاصل شد. مواد به دست آمده را در ظرفی مملو از باکتری ها قرار دادند و دریافتند که باکتری اشرشیا کلی موجود در ظرف در عرض 6 ساعت از بین رفت.

طبق گفته محققان، باکتری ها در تماس با یون های حاصل از مواد این شیشه ها از بین می روند بنابراین برای جلوگیری از گسترش عفونت در اتاق های جراحی و بیمارستان ها می توان از این مواد استفاده کرد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 28 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 28 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 14771

به "استفاده از تکنیک شیشه های رنگی قرون وسطی برای مقابله با باکتری ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تکنیک شیشه های رنگی قرون وسطی برای مقابله با باکتری ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید