درخواست کیانوش برای وزنه زدن در قطر رد شد

به گزارش مجله سرگرمی، درخواست کیانوش رستمی مبنی بری حضور در تورنمنت قطر کاپ (بازی های گزینشی 2020 توکیو) به دلیل خاتمه مهلت ثبت نام رد شد!

درخواست کیانوش برای وزنه زدن در قطر رد شد

ایران ورزشیآنلاین، رضاعباسپور - درخواست کیانوش رستمی مبنی بری حضور در تورنمنت قطر کاپ (بازی های گزینشی 2020 توکیو) به دلیل انتها مهلت ثبت نام رد شد! کیانوش رستمی بعد از ناکامی در بازی های آسیایی 2018 اندونزی، برخلاف گذشته که انرژی زیادی را در فضای مجازی برای انعکاس فعالیت هایش صرف می کرد، دیگر تحرکی از خود نشان نداده تا به امروز که او پس از مدتی غیبت بار دیگر برای حضور در میادین کسب سهمیه المپیک 2020 توکیو، اعلام آمادگی نموده است!

کیانوش رستمی سوای تمامی مسائل و حواشی که در چند سال اخیر برای خودش و تیم ملی وزنه برداری ایران ایجاد کرد، یکی از ستاره های تکرار نشدنی وزنه برداری ایران به شمار می رود. چهره ای شاخص و توانمند که با کسب 6 نشان ارزشمند طلا و نقره المپیک و دنیا یکی از وزنه برداران نخبه و استثنایی در دنیای وزنه برداری است. وزنه برداری خوش تکنیک و قدرتمند که اگر مدتی دنبال حاشیه و خودمحوری نمی رفت مطمئنا تا به امروز می توانست به عنوان پرافتخارترین وزنه بردار تاریخ ایران لقب بگیرد. اما به هر حال این اتفاق برای او رخ نداد تا بعد از کسب مدال طلای تاریخی و رکوردشکنی او در المپیک 2016 ریو، کیانوش به خاطر همین حواشی خودساخته دستش از رسیدن به مدال های ارزشمند زیادی کوتاه بماند.

رستمی بعد از ریو در هر مسابقه ای که شرکت نموده با ناکامی به کار خود سرانجام داده است. اما او بعد از اوت شدن در بازی های آسیایی 2018 اندونزی، قید حضور در ترکیب اصلی تیم ملی وزنه برداری را زد و بدون حاشیه مشغول تمرین در زادگاهش، کرمانشاه شد تا برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک 2020 آماده گردد. البته او با چند مشکل اساسی برای بازگشت روبرو شده است.

اولین بدشناسی رستمی، تغییر اوزان وزنه برداری خصوصا اوزان المپیکی است. زیرا کیانوش به خاطر شرایط وزنی که دارد مجبور است برای المپیکی شدن در دسته 96 کیلوگرم تمرین نموده و مهیای کسب سهمیه المپیک گردد. این وزن دقیقا وزنی است که وزنه برداری ایران در آن فوق ستاره قدرتمندی به نام سهراب مرادی را دارد که تا به امروز در هیچ یک از میادین معتبر بین المللی رقیبی نداشته است. حتی خود کیانوش رستمی هم در بازی های آسیایی جاکارتا نتوانست از پس سهراب و قدرت مثال زدنی او برآید.

بدشانسی دیگر کیانوش کاهش سهمیه های المپیکی وزنه برداری ایران در بازی های 2020 توکیو به 2 سهمیه در بخش مردان و 2 سهمیه در بخش زنان است. اتفاقی که باعث می گردد، مسیر برای او سخت تر از قبل گردد. به طور مثال اگر در المپیک های قبلی کیانوش و سهراب می توانستند در یک دسته وزنی روی تخته بروند، در توکیو هر کدام از این دو وزنه بردار که مدعی حضور در این میدان معتبر هستند، باید ابتدا در میادین گزینشی شرکت نموده باشند، و سپس بتوانند از لحاظ رکوزردی بر دیگری برتری داشته باشند تا مسافر المپیک شوند. بنابراین قطعا این وسط با توجه به وضعیت آمادگی سهراب در مقایسه با شرایط مشابه کیانوش رستمی، شانس المپیکی شدن برای سهراب مرادی خیلی بیشتر از همتای نامدار ایرانی او یعنی کیانوش رستمی است.

به هر حال کیانوش رستمی با آگاهی از تمامی این موارد، از آنجا که برای حضور در المپیک توکیو طبق قانون جدید فدراسیون دنیای وزنه برداری، مجبور است شش مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد، درخواست داد که در رقابتهای قطر کاپ شرکت کند؛ به خصوص اینکه اولین رویداد گزینشی المپیک توکیو، یعنی مسابقات دنیای 2018 ترکمنستان را از دست داده است. او تصمیم گرفت با حضور در مسابقات قطر کاپ نخستین گام خود برای کسب مجوز ورودی به بازی های المپیک را پشت سر بگذارد و پس از آن نیز با حضور در جام فجر شرایط را برای نزدیک تر شدن به دوبنده المپیکی وزنه برداری هموار کند. البته شرایط به گونهای پیش رفته که به نظر می رسد حضور رستمی در قطر کاپ با وجود اعلام آمادگی او منتفی شده است؛ چراکه او دیر اقدام نموده است.

طبق اعلام کمیته برگزاری تورنمنت قطرکاپ، چون این مسابقه گزینشی المپیک است، بنابراین تمامی برنامه ریزی، ضوابط و استانداردهای آن هم طبق همان سیستم طراحی شده است. مهمترین موضوع هم در این خصوص این است که نام وزنه برداران باید 2 ماه قبل از آغاز مسابقه برای دریافت تست دوپینگ اعلام گردد. بنابراین کیانوش رستمی به این دلیل که خیلی دیر برای حضور در قطر کاپ اعلام آمادگی نموده، طبق قانون مجاز به وزنه زدن در این مسابقه نیست. اما رستمی اگر برای حضور در مسابقات گزینشی المپیک مهیا است، می تواند منتظر بماند و علاوه بر حضور در جام بین المللی فجر، با رضایت کادرفنی تیم ملی در کاپ تایلند و کاپ IWF در چین نیز روی تخته برود. برهمین اساس، چون این دو مسابقه هم در تقویم فدراسیون دنیای جزو رقابت های گزینشی المپیک است، رستمی هنوز این شانس را دارد که با حضور در این مسابقات، تا انتها سال حداقل دو مسابقه گزینشی المپیک را پشت سر بگذارد.

5، 2

persinablog.ir: پرسینا بلاگ: سیستم مدیریت محتوا پرسینا

koreandream.ir: رویای کره ای: مجله گردشگری و مسافرتی

منبع: ایران ورزشی
انتشار: 17 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 6763

به "درخواست کیانوش برای وزنه زدن در قطر رد شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کیانوش برای وزنه زدن در قطر رد شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید