حاشیه های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه های جهانی

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران - گروه استان ها: فرشید گل محمدی* عرصه ورزش استان همدان با اتفاقاتی که در سال 97 رقم خورد و با در نظر دریافت همه حواشی تلخ و شیرینی که به همراه داشت شرایط خوب و مطلوبی را در رشته های مختلف ورزشی شاهد بود.

حاشیه های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه های جهانی

درخشش ورزشکاران المپیکی و پارالمپیکی استان همدان در آوردگاه بازی های آسیایی جاکارتا نقطه عطف ورزش استان همدان در سال 97 بود که با کسب مدال های رنگارنگ توسط ورزشکاران همدانی همراه شد.

ورزش پرطرفدار فوتبال نیز در سال 97 آبستن اتفاقات ریز و درشتی بود و از خرید امتیاز برای تیم نگون بخت پاس و ناکامی هر دو نماینده استان در لیگ دسته سوم گرفته تا تغییرات پیاپی در سطح کادر فنی شهرداری و همچنین پیروزیت های داوران برجسته استان در سطوح بین المللی و آسیایی جزو رویداد فوتبال امسال بود.

کشتی هم که به عنوان ورزش اول استان محسوب می گردد حواشی زیادی را در سال 97 شاهد بوده به طوری که همزمان با استعفای رئیس سابق و انتصاب سرپرست همگان منتظر بودند تا روزهای خاتمهی با تشکیل مجمع انتخاباتی این هیئت تکلیف رئیس جدید آن تعیین گردد که این انتظار فایده ای برای گوش شکسته های همدانی در برنداشت.

برگزاری مجامع انتخاباتی چند هیئت و تعیین شدن رؤسای آن و تغییرات در سطح مدیرکل ورزش و جوانان استان اتفاقات دیگری بود که به اختصار به آن خواهیم پرداخت و از آنجا که گستردگی مطالب زیاد است به صورت فصلی به ذکر اتفاقات ورزش همدان در سال 97 می پردازیم.

فروردین

برگزاری اردوی تیم ملی تیراندازی با کمان در رشته های ریکرو و کامپوند به میزبانی همدان که هیئت تیراندازی با کمان همدان بهترین امکانات اقامتی و تمرینی را برای ملی پوشان مهیا کرد.

شیما صفایی نابغه تنیس روی میز این استان برای حضور در رقابت های دنیای و انتخابی المپیک آسیایی برای حضور در مسابقات انتخابی المپیک 2018 جوانان و تورهای بین المللی به کشورهای تایلند و اسلواک به اردوی تیم ملی فرا خوانده شد.

یک همدانی نابغه تنیس روی میز شد

پیروزیت چشمگیر شیما صفایی موجب حمایت فدراسیون و دادن لقب نابغه تنیس روی میز به وی شد و با وجود اینکه در رده سنی نوجوانان واقع شده است، در رقابت با بزرگسالان توانست حریفان خود را شکست دهد و در فینال برابر ندا شهسواری بانوی المپیکی کشورمان 4 بر 2 مغلوب شد و دوم شد.

شطرنج باز همدانی سکوی سوم رقابت های شطرنج بلیتس قهرمانی آسیا را کسب کرد و امیرحسام جلالوند در رقابت های آسیایی و در رده سنی زیر 8 سال که در شهر چیان می کشور تایلند برگزار گردید با هفت برد، 2 شکست و کسب هفت امتیاز به مقام سوم دست یافت.

اردیبهشت

ورزشکاران نهاوندی طی سال 96 در میادین ملی، آسیایی، دنیای و تورنمنت های بین المللی 400 مدال رنگارنگ کسب کردند کمااینکه در امسال نهاوند میزبان مسابقات کشوری در چهار رشته ورزشی و میزبان مسابقات استانی در 11 رشته و همچنین میزبان اردوهای تیم های ملی در 2 رشته ورزشی جودو و ووشو بوده است.

قهرمانی ورزشکار همدانی در مسابقات قهرمانی پرورش اندام آسیا

مجید جامه بزرگ ورزشکار همدانی عنوان قهرمانی و مدال طلای رقابت های پرورش اندام آسیا در دسته 95 کیلوگرم را کسب کرد؛ رقابت های پرورش اندام، بادی کلاسیک و فیزیک قهرمانی آسیا به مدت سه روز در شهر اولانباتور مرکز کشور مغولستان در جریان بود که جامه بزرگ علاوه بر کسب مدال طلا، عنوان قهرمان قهرمانان (اورآل) را نیز به دست آورد.

عرفان داودی کاراته کا همدانی در وزن منهای 63 کیلوگرم به همراه تیم ملی کاراته نوجوانان و جوانان به رقابت های کاراته قهرمانی اعزام شد که این رقابت ها حکم مسابقه های انتخابی برای کسب سهمیه المپیک جوانان آرژانتین را داشت، وی سال گذشته در رقابت های قهرمانی آسیا که در قزاقستان برگزار گردید، به مدال طلا رسید.

کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی توسط دو دونده همدانی

حمید اسلامی و وحید علی نجیمی 2 دونده این استان پیروز به کسب سهمیه بازی های پاراآسیایی جاکارتا اندونزی شدند و در ماده 400 متر کلاس 12 وحید علی نجیمی از همدان و همچنین در ماده 1500 متر کلاس 11 حمید اسلامی پیروز به کسب این سهیمه شد.

سجاد محمدی ساسان اسکیت باز همدانی در رده سنی بالای 16 سال برای حضور در رقابت های قهرمانی دنیا انتخاب شد؛ این دوره از مسابقات تیر ماه امسال در شهر ارنهم کشور هلند برگزار گردید.

معرفی بابک صمدیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان

بعد از برگزاری سه نشست کمیته فنی و آنالیز برنامه گزینه های سرمربیگری بابک صمدیان به عنوان سرمربی تیم فوتبال شهرداری همدان در فصل جدید رقابت های لیگ دسته 2 کشور انتخاب و معرفی گردید.

با پیشنهاد بابک صمدیان سرمربی تیم، حجت چهاردولی، رضا نوری، حمید شانه ای و محسن سماوات به عنوان مربیان و اعضای کادر فنی تیم شهرداری همدان در فصل جدید مسابقات انتخاب شدند.

عرفان داودی در ژاپن طلایی شد

عرفان داودی کاراته کا اهل شهرستان کبودرآهنگ در ترکیب تیم ملی کشورمان در رقابت های قهرمانی آسیا به مدال طلا دست یافت؛ رقابتهای کاراته رده سنی نوجوانان پسر قهرمانی آسیا در شهر اوکیناوا ژاپن برگزار گردید و عرفان داودی در وزن منهای 63 کیلوگرم رده سنی نوجوانان در بازی فینال 3 بر 2 یوتو یاماناکا از ژاپن را برد و صاحب مدال طلا شد.

مهدی صمدیان تبار مربی همدانی و دارنده مدال های رنگارنگ دنیای و آسیایی به عنوان مربی تیم ملی تکواندو پومسه مردان ایران انتخاب شد؛ تیم ملی تکواندو پومسه مردان ایران برای حضور در مسابقات قهرمانی آسیا به میزبانی کشور ویتنام اعزام و در بخش بانوان نیز سیده معصومه حسینی تنها ملی پوش همدانی بانوان کشورمان به این رقابت ها اعزام شد.

درخشش دوندگان همدانی در لیگ طلایی کشور

دومین مرحله از رقابت های دوومیدانی لیگ طلایی مردان کشور با درخشش دونده های همدانی در مجموعه آفتاب انقلاب به خاتمه رسید، در این پیکارها و در ماده 1500 متر سید امیر زمان پور از همدان دوم شد، در ماده سه هزار متر با مانع محمد حاصلی دیگر دونده همدانی نیز بر سکوی سوم ایستاد و همچنین در ماده پنج هزار متر نیز شاهین یزدانی دونده همدانی توانست مقام سوم را به دست آورد.

خرداد

مه لقا جام بزرگ پرافتخارترین تیرانداز همدان در ترکیب تیم ملی به رقابت های جام دنیای کشور آلمان اعزام شد.

تیم ملی تیراندازی ایران با 18 ورزشکار برای حضور در مسابقات جام دنیای آلمان به مدت یک هفته و با حضور 817 ورزشکار از 84 کشور دنیا در مونیخ آلمان برگزار می گردد.

درگذشت پیشکسوت کشتی همدان

یدالله وحدانی پیشکسوت کشتی کشور در سن 79 سالگی به دلیل بیماری درگذشت؛ وی بازنشسته نیروی انتظامی همدان بود و سال ها در رده های سنی مختلف کشتی گرفت و همچنین در دوران مربیگری خود نیز حائز افتخارات ارزنده در رده های سنی مختلف شد و سابقه مربیگری در لیگ برتر کشتی آزاد کشور را نیز داشت.

میلاد سوری و مصطفی نصیری هر دو از استان همدان در ترکیب تیم ملی اعزامی به رقابت های دنیای گلبال انتخاب شدند.

ووشوکار نهاوندی به بازی های آسیایی جاکارتا راه یافت

فرود ظفری ووشوکار اهل شهرستان نهاوند در وزن 65 کیلوگرم با درخشش در رقابت های انتخابی تیم ملی با کسب 2 پیروزی در رقابت درون اردویی جواز حضور در بازی های آسیایی 2018 جاکارتا را کسب کرد.

رضا قیطاسی قوی ترین مرد شهرستان کبودرآهنگ عنوان قهرمانی تورنمنت بین المللی ترکیه را کسب کرد؛ این ورزشکار از پهلوانان برجسته استان همدان و شهرستان کبودرآهنگ بشمار می رود که در جشنواره چندجانبه بین المللی با حضور 13 تن از قوی ترین مردان کشورهای ترکیه، ایران، روسیه، آذربایجان، فرانسه و اکراین به میزبانی شهر آنکارا کشور ترکیه در رشته قوی ترین مردان به مقام قهرمانی دست یافت.

در جریان برگزاری هجدهمین دوره مسابقات دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا که در استادیوم ناگاراگاوای شهر گیفو در ژاپن برگزار گردید، سید امیر زمان پور پیروز شد با ثبت زمان 14 دقیقه و 25 ثانیه و 25 صدم ثانیه ضمن دستیابی به مدال برنز، رکورد 17 ساله ماده پنج هزار متر جوانان ایران را که پیش از این امید مهرابی با زمان 14 دقیقه و 52 ثانیه و یک صدم ثانیه در مهرماه 1380 مسابقات قهرمانی باشگاه ها به ثبت رسانده بود جابجا کند.

راهیابی 2 دونده نابینای همدانی به مسابقات دنیای تونس

حمید اسلامی و وحید علی نجیمی 2 دونده نابینا و کم بینای همدانی در ترکیب تیم ملی دو و میدانی کشورمان جواز حضور در مسابقات دنیای تونس را کسب کردند.

اسلامی در مواد هزار و 500 متر و پنج هزار متر و وحید علی نجیمی در مواد 200 و 400 متر در این رقابت ها شرکت می نمایند و همچنین مهدی موسوی نیز به عنوان مربی از همدان در ترکیب تیم ملی کشورمان عازم کشور تونس می گردد.

همدان میزبان رقابت های شطرنج قهرمانی جام ملت های آسیا

با موافقت فدراسیون دنیای شطرنج (فیده)، فدراسیون شطرنج ایران پس از میزبانی این رقابت ها در اصفهان و تبریز، برای سومین بار به عنوان میزبان رقابت های قهرمانی جام ملت های آسیا در سال 2018 انتخاب شد.

مسابقات شطرنج جام ملت های آسیا به عنوان معتبرترین تورنمنت بین المللی در سطح این قاره از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و هر 2 سال یکبار برگزار می گردد.

دعوت داور تنیس همدان به رقابت های ویمبلدون

سیدعادل برقعی داور باتجربه تنیس استان همدان برای قضاوت در مسابقات معتبر ویمبلدون 2018 کشور انگلیس دعوت شد.

تیم ملی کشتی آزاد جوانان ناشنوایان کشورمان در سومین دوره مسابقات قهرمانی دنیا در ولادیمیر روسیه بر سکوی قهرمانی ایستاد که در این بین 2 کشتی گیر همدانی در رقابت های کشتی قهرمانی ناشنوایان دنیا به مدال طلا دست یافتند؛ سعید فروتن نژاد در وزن 120 کیلوگرم و محمد سیاهوشی در وزن 57 کیلوگرم 2 کشتی گیر مستعد استان در این رقابت ها به ترتیب در رده های جوانان و بزرگسالان به مدال ارزشمند طلا دست یافتند.

ورزشکار پرورش اندام همدان قهرمان تورنمنت چین

مجید جامه بزرگ عنوان قهرمانی رقابت های بین المللی پرورش اندام کشور چین را در وزن 95 کیلوگرم کسب کرد.

رقابت های پرورش اندام بین المللی چین به مدت یک هفته برگزار گردید و جامه بزرگ علاوه بر کسب مدال طلا، کارت حرفه ای NBC را نیز به دست آورد. مجید جامه بزرگ اردیبهشت ماه امسال نیز توانست عنوان قهرمانی آسیا را کسب کند.

به این ترتیب استان همدان در فصل بهار امسال پیروزیت های ارزشمندی کسب کرد که تا خاتمه سال ادامه یافت.

گروه ساختمانی آبان: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت را از ما بخواهید.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 31 مرداد 1400 بروزرسانی: 31 مرداد 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 16648

به "حاشیه های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه های جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حاشیه های کشتی تا درخشش ورزشکاران همدانی در آوردگاه های جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید