درآمد 10 هزار میلیارد تومانی از محل فرار مالیاتی طی سال گذشته

به گزارش مجله سرگرمی، معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی، گفت: در حوزه مالی بخش های پنهان داریم که در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فرار مالیاتی داشته ایم.

درآمد 10 هزار میلیارد تومانی از محل فرار مالیاتی طی سال گذشته

به گزارش خبرنگاران، اسماعیل جلیلی روز چهارشنبه، هشتم آبان ماه در نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان کهگیلویه و بویراحمد اضافه نمود: دولت جمهوری اسلامی ایران نگاه به ظرفیت اقتصاد در درون کشور را برای توسعه مدنظر قرار داده است.

وی اظهار کرد: این ظرفیت در استان کهگیلویه و بویراحمد در حوزه های معدنی، گردشگری، انرژی، منابع آبی، کشاورزی، نفت یا پتروشیمی و دیگر منابع تعریف می شود.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام نمود: کوشش دولت و وزارت اقتصاد و دارایی در حذف یا زدودن مقررات مازاد است که این اقدامی در جهت تسهیل یاری به بخش خصوصی صورت می گیرد.

جلیلی توضیح داد: سازمان مالیاتی اقدام به حذف بخشنامه ها و قوانین مزاحم می نماید و هیئت واگذاری برای واگذاری ها و تقویت بخش خصوصی کوشش می نماید تا مدل و ساخت خصوصی سازی خود را به صورت سهام برای بهره مندی خرده سرمایه گذاران جهت دهد.

وی با بیان اینکه دولت متکی به یک سری منابع است، زمانی که این منابع دریافت می شود و باز توزیع شده اما به کجا می رود؟، ادامه داد: زمانی که ابزار تهاتر در اوراق و اسناد خزانه اسلامی مورد استفاده قرار می گیرد دولت تعهد می دهد که عین اسناد را در موعد مقرر و بدون یک روز تاخیر پرداخت کند.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی با اشاره به اینکه تهاتر یک ظرفیت است و باید فرصت هایی ایجاد کند، عنوان نمود: در حوزه مالی بخش های پنهان داریم که در سال گذشته 10 هزار میلیارد تومان درآمد از محل فرار مالیاتی داشتیم که در امسال هم این عدد تکرار می شود که کوشش دولت در جهت این درآمدها هم اجرا شده و اقدامات انجام می شود.

جلیلی با بیان اینکه نسبت مصارف بانک ها در استان کهگیلویه و بویراحمد بیش از 100 درصد و میانگین کشوری است، اظهار کرد: مدیران مرکزی، مدیران این استان را تهدید نموده اند که چرا بیش از حد در استان مصرف داشته اند در حالی که استان کهگیلویه و بویراحمد تنها استانی است که در کشور دچار این اتفاق شده است.

وی اعلام کرد: طی هفت ماهه امسال در زمینه افزایش وصول مالیاتی در بانک های دولتی 103 درصد وصول داشته ایم که صرفا مربوط به عملکرد سال 98 نبوده بلکه بخش عمده ای از این میزان مربوط به معوقات سال های قبل است و بخشی دیگر مربوط به بخشودگی جرائم است.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی گفت: این شائبه نباید ایجاد شود که بخش مالیاتی ظلم نموده است و در هر صورت درآمد است و به استان بازمی شود. مالیات بر ارزش اضافه نموده نیز در قالب خدمات به دهیاری و استانداری ها برمی شود.

جلیلی اضافه نمود: رویکردی که وزارت اقتصاد برای پایش شرایط مالی در دستور کار قرار داده حضور فیزیکی معاونین در استان ها از نزدیک، جمع بندی و تصمیم گیری است. توسعه باید متوازن باشد و یادمان باشد که شرایط نسبت به 10 سال پیش تغییر نموده اما فرآیند توسعه سرعت مطلوبی ندارد.

وی توضیح داد: اتاق بازرگانی به عنوان واسطه بین بخش دولتی و خصوصی نقش سنگینی دارد و این بخش در استان کهگیلویه و بویراحمد با برنامه است، طرح و دغدغه دارد و وظیفه خود را به خوبی اجرا می نماید.

معاون امور حقوقی و مجلس وزارت امور اقتصاد و دارایی اعلام کرد: امسال 100 درصد احضار نامه های مالیاتی به صورت الکترونیکی پر شده است. هیچ دستگاه و مدیر دولتی نمی تواند مگر به حکم قانون، کسی را معاف یا پولی از آن دریافت کند.

dorezamin.com: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله سرگرمی و گردشگری

chinaro.ir: چین: سفر به کشور پهناور و باستانی، پکن، شانگهای ،گوانجو و هانگزو

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 55950

به "درآمد 10 هزار میلیارد تومانی از محل فرار مالیاتی طی سال گذشته" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درآمد 10 هزار میلیارد تومانی از محل فرار مالیاتی طی سال گذشته"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید