دانشگاه محقق اردبیلی میزبان کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک، آخرین مهلت ارسال مقاله

به گزارش مجله سرگرمی، رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی از برگزاری دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم طی شهریور ماه سال جاری در دانشگاه محقق اردبیلی اطلاع داد.

دانشگاه محقق اردبیلی میزبان کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک، آخرین مهلت ارسال مقاله

اکبر قویدل در گفت وگو با خبرنگاران، با اعلام این خبر اظهار کرد: 15 تیرماه جاری آخرین مهلت ارسال مقالات بوده و 31 تیرماه نتایج داوری مقالات اعلام خواهد شد.

وی با بیان اینکه فراوریات گیاهی و دامی، آب، خاک، تغذیه و مدیریت پسماند، مکانیزاسیون و بیوسیستم، حفاظت و استفاده از منابع ژنتیکی، مدیریت آفات، بیماری ها و علف های هرز، بیوتکنولوژی و نانوتکنولوژی، ژرم پلاسم و به نژادی و فراوری گیاهان دارویی، امنیت و سلامت مواد غذایی و مدیریت، ترویج و اقتصاد محورهای این کنفرانس هستند، اضافه کرد: این کنفرانس با حضور مهمانان داخلی و خارجی سوم و چهارم شهریور ماه سال جاری در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

قویدل ضمن معرفی این کنفرانس، گفت: ترکیبات شیمیایی از جمله سموم و کودهای شیمیایی از عوامل مهم مطرح در آلودگی محیط زیست و مواد غذایی هستند. در واکنش به این مخاطرات برای انسان و محیط زیست، بشر به فکر شیوه ای جایگزین برای کشاورزی متعارف کنونی افتاد. در نتیجه، مفهوم کشاورزی پایدار، کشاورزی ارگانیک و بیودینامیک، کشاورزی طبیعی، کشاورزی بوم شناختی و غیره پیدا شدند.

رئیس دومین کنفرانس بین المللی و ششمین کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک و مرسوم توضیح داد: کشاورزی ارگانیک با نام های مختلفی چون کشت بیولوژیک، کشاورزی با توجه به محیط زیست، کشاورزی کم بهره از نهاده های غیرمزرعه ای، کشاورزی با توان چرخشی و کشاورزی جایگزین مطرح شده است.

وی اظهار داشت: کشاورزی ارگانیک به معنای استفاده از اطلاعات علمی برای کاهش استعمال از سموم و مواد شیمیایی در فراوری محصولات کشاورزی است. سیستم های کشاورزی ارگانیک بر پایه مدیریت اکوسیستم پایدار بوده و به نهاده های خارج از مزرعه وابسته نیست.

قویدل گفت: کشاورزی ارگانیک مدیریت فراوری مناسبی است که باعث تقویت و توسعه سلامت اکوسیستم های زیستی، چرخه زیستی و فعالیت های بیولوژیکی خاک می گردد. این نظریه تاکید بر این دارد که از نهاده های داخل مزرعه استفاده شده و از نهاده های بیرونی استفاده اندک گردد. برای این منظور احتیاج به سیستم های تطابق پذیر در هر منطقه وجود دارد. این کار، باعث استفاده از روش های کشاورزی زیستی و مکانیکی بدون استفاده از نهاده های خارجی سنتز شده می گردد.

رئیس دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه محقق اردبیلی اضافه کرد: کشاورزی ارگانیک به دنبال استفاده بهتر از منابع طبیعی بوده، به طوری که به محیط آسیبی نرسانده و استفاده از کالاهای غیرقابل احیا را که به محیط زیست آسیب وارد می نمایند و یا به کشاورزان و مصرف نمایندگان صدمه می زنند، کاهش دهد.

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 29004

به "دانشگاه محقق اردبیلی میزبان کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک، آخرین مهلت ارسال مقاله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشگاه محقق اردبیلی میزبان کنفرانس ملی کشاورزی ارگانیک، آخرین مهلت ارسال مقاله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید