دانشجوی گلستانی مخترع برتر کشور شناخته شد

به گزارش مجله سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، جشنواره رویش چندین مرتبه از سوی بنیاد ملی نخبگان و در استان های مختلف برگزار شده و امسال هم به نام جشنواره رویش البرز به میزبانی استان آذربایجان غربی در ارومیه اجرا شد.

دانشجوی گلستانی مخترع برتر کشور شناخته شد

نتیجه مرحله اول داوری این جشنواره صبح دوشنبه (22 مرداد) اعلام شد و مهرداد باباربیع دانشجوی دکتری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان به همراه حسین زارعی عضو هیئت علمی این دانشگاه، که در این جشنواره شرکت کرده بودند، توانستند به عنوان مخترع برتر شناخته شوند.

مهرداد باباربیع در خصوص موفقیتش به خبرنگاران اظهار کرد: اختراعاتی که قبلاً توسط مخترعان در بنیاد مالکیت معنوی کشور ثبت اختراع شده بود، می توانست، در این جشنواره شرکت کند.

باباربیع افزود: این مسابقات دارای دو مرحله داوری بود که در مرحله اول نزدیک به 120 نفر به صورت غیرحضوری شرکت کردند؛ مخترعان با ارائه مشخصات اختراع خود مورد ارزیابی اولیه قرار گرفتند و از بین آن ها قریب به 60 نفر پذیرفته شدند.

این مخترع برتر ادامه داد: مرحله دوم به صورت حضوری انجام شد که در این دوره باید اختراع خود را برای چهار داور حاضر در مسابقه توضیح می دادیم و با لطف خدا توانستیم در این مقطع هم جزو 16 مخترع برتر شناخته شویم و گواهی سطح سه جشنواره را کسب کنیم.

وی درباره اهمیت این گواهی بیان کرد: با دریافت این گواهی هم از جوایز تحصیلی آن و هم برای تجاری سازی اختراع خود می توانیم از آن استفاده کنیم که هدف اصلی شرکت کنندگان همین مورد است.

باباربیع توضیح داد: با توجه به مشکلاتی که در زمینه کودهای شیمیایی داشتیم توانستیم کودهای ارگانیک و به صورت کمپوست های فلزشده و استوانه ای که از مواد قابل باریافت است تهیه و در زمینه باغبانی و به خصوص خاک گلدان ها از آن استفاده کنیم.

منبع: mehrnews.com
انتشار: 25 مرداد 1397 بروزرسانی: 28 فروردین 1399 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 353

به "دانشجوی گلستانی مخترع برتر کشور شناخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانشجوی گلستانی مخترع برتر کشور شناخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید