دانستنی های جالب و منحصر به فرد درباره اسکاتلند

به گزارش مجله سرگرمی، خبرنگاران: اسکاتلند در شمالی ترین بخش بریتانیای کبیر واقع شده و کشوری با تاریخ و فرهنگی غنی است. لازم به ذکر نیست که دلایل زیادی برای بازدید از این مکان شگفت انگیز وجود دارد. به غیر از جاذبه های گردشگری عادی، چیز های زیادی هست که منحصر به اسکاتلند است که در این مطلب به آن ها اشاره می کنیم.

دانستنی های جالب و منحصر به فرد درباره اسکاتلند

موقرمز ها

اسکاتلند بیشترین تعداد موقرمز در دنیا را دارد. حدود 13 درصد از جمعیت خودشان موهایشان را قرمز می نمایند، در حالیکه 40% به صورت طبیعی مو های قرمز دارند.

ذهن های بزرگ

اسکاتلند افراد مشهوری در زمینه ادبیات دارد، ذهن های خلاقی مثل سر والتر اسکات که پدر رمان تاریخی است، لرد بایرون، شاعر مشهور و سر آرتور کانن دویل، نویسنده کتاب های شرلوک هلمز.

امیدواریم گرسنه باشید

غذای ملی اسکاتلند هاگیس است، یک پودینگ خوشمزه که از جگر، دل و شش گوسفند، ادویه و سبزیجات تهیه می گردد و به طور سنتی در سیرابی حیوان پخته می گردد. ظاهرا این غذا خوشمزه می گردد.

زبان

اگر انگلیسی بلد هستید، نگران زبان در اسکاتلند نباشید. این کشور سه زبان رسمی شناخته شده دارد: انگلیسی، اسکاتلندی و گالیک اسکاتلندی. حدود یک درصد از مردم به زبان آخر صحبت می نمایند.

قدر مخترعان اسکاتلندی را بدانید

چند مخترع مشهور اسکاتلندی هستند که همواره مدیونشان هستیم. جان لوگی برد که در سال 1925 تلویزیون را اختراع کرد، الکساندر گراهام بل که در سال 1876 تلفن را اختراع کرد و الکساندر فلمینگ که در سال 1928 پنی سیلین را کشف کرد.

اولین بانک

بانک اسکاتلند در سال 1695 تاسیس شد و قدیمی ترین بانک باقی مانده در بریتانیا است. همچنین اولین بانک اروپاست که اسکناس های خودش را چاپ کرد

ارتباط خانوادگی

طبق آماز آمریکا و کانادا، تعداد اسکاتلندی هایی که در آمریکای شمالی زندگی می نمایند به اندازه ای است که در اسکاتلند هستند. آمار تخمین می زند حدود 5 میلیون نفر در آمریکا و کانادا ادعا می نمایند ریشه اسکاتلندی دارند.

بارانی

جای تعجب نیست که بارانی در سال 1824 در اسکاتلند اختراع شده باشد. بارانی توسط شیمیدانی به نام چارلز مکینتاش در گلاسکو اختراع شد، در بریتانیا هنوز به این لباس مک می گویند.

ریشه ها

یکی از بهترین گنجینه های اسکاتلند، قدیمی ترین درخت اروپاست. یک درخت سرخدار پیچ و تاب خورده در فورتینگال که 5000 تا 9000 سال قدمت دارد.

عمیق ترین دریاچه

عمیق ترین دریاچه اسکاتلند، دریاچه مورار است که عمیق ترین دریاچه آب شیرین در جزایر بریتانیا نیز است. این دریاچه 310 متر عمق دارد و توسط یخبندان حدود 10000 سال پیش ایجاد شده است. لاک نس نیز دومین دریاچه عمیق اسکاتلند است، پس می توانید تصور کنید چه شگفتی هایی در آن پنهان است.

هیولا های لاک نس

این روز ها به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که داستان هیولای لاک نس را نشنیده باشد. اولین مشاهدات ثبت شده از این جانور افسانه ای در سال 565 میلادی بوده، زمانی که یک جانورآبی به یکی از پیروان سنت کلومبا در رودخانه نس حمله کرد.

ارتفاعات

بن نویس، بلندترین پکوه جزایر بریتانیا در ارتفاعات اسکاتلند قرار گرفته است و 1344 متر از سطح دریا ارتفاع دارد. این قله از فروپاشی یک کوه آتشفشانی ساخته شده است. ویرانه های یک رصدخانه بالای آن است که بین سال 1883 تا 1904 مشغول به کار بوده است.

خانه گلف

در جزیره اسکاتلندی فایف، یکی از قدیمی ترین زمین های گلف دنیا در شهر سنت اندروز است که خانه گلف نامیده شده و از قرن پانزدهم در آن گلف بازی می نمایند.

پادشاهی

تا سال 1603، اسکاتلند توسط پادشاه مخصوص خود اداره می شد. بعد از اینکه الیزابت اول انگلستان درگذشت، جیمز ششم اسکاتلند که جیمز اول انگلستان هم بود، همرمان بر هر دو کشور حکومت کرد.

بلندترین اکو

مقبره همیلتون در همیلتون، جنوب لانکاشایر واقع شده و آرامگاه ابدی خانواده دوک های همیلتون است، اما این تنها ویژگی آن نیست. این مقبره طولانی ترین پژواک صدا را بین همه ساختمان های دنیا دارد که 15 ثانیه طول می کشد.

اسکارا بری

در جزیره اسکاتلندی اورکنی، یک ترکیب نوسنگی به نام اسکارا بری وجود دارد، مجموعه ای از هشت خانه سنگی که از 3180 سال قبل از میلاد تا 2500 سال قبل از میلاد مسکونی بوده اند. این کامل ترین روستای نوسنگی اروپاست که در سایت میراث دنیای یونسکو هم ثبت شده است. قدمت این روستا از استون هنج و اهرام بزرگ مصر بیشتر است و پمپئی اسکاتلندی نامیده می گردد.

گل!

در سال 1872 اسکاتلند و انگلستان در اولین بازی بین المللی فوتبا در مقابل یکدیگر بازی کردند. این بازی با امتیاز 0-0 به خاتمه رسید.

قوانین جاده ای

رانندگان اسکاتلندی مانند همسایگان بریتانیایی خود، از سمت چپ جاده رانندگی می نمایند.

ادینبورگ

پایتخت اسکاتلند ادینبورگ است. ادینبورگ از قرن پانزدهم پایتخت این کشور و محل اقامت رسمی پادشاه اسکاتلند است.

منبع: list25

tour-france.ir: تور فرانسه ارزان | تور فرانسه قیمت، تور پاریس، تور پاییز را همراه ما تجربه کنید.

تور کشتی کروز: تور کشتی کروز: سفری هیجان انگیز به اقیانوس ها

منبع: برترین ها
انتشار: 26 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1401 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 27822

به "دانستنی های جالب و منحصر به فرد درباره اسکاتلند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانستنی های جالب و منحصر به فرد درباره اسکاتلند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید