اسپانیا، همه چیز در خصوص کشور ماتادورها

به گزارش مجله سرگرمی، یکی از مهمترین جاهای دیدنی فرانسه که بعید است تا به امروز تصویر آن را ندیده باشید، بنای طاق پیروزی پاریس است؛ یک طاق سنگی سفید که با ارتفاع 50 متری، در میان میدانی عظیم و شلوغ جای گرفته است. این طاق زیبا در کنار برج ایفل…

اسپانیا، همه چیز در خصوص کشور ماتادورها

هیچ شکی نیست که خیابان شانزلیزه پاریس فرانسه را می توان مشهورترین و معروف ترین خیابان جهان دانست که در قلب پایتخت نور و عشق کشیده شده است. کمتر کسی پیدا می شود که در تور پاریس شرکت کند اما در طول بلوار شانزلیزه پاریس قدم نزند و…

کلیسای سنت شاپل یکی از شگفت انگیزترین جاهای دیدنی پاریس است که معمولا کمتر توسط جهانگردان تور فرانسه مورد بازدید قرار می گیرد. هنگامی که نام کلیسا و شهر پاریس کنار هم می آیند، کلیسای نوتردام اولین نامی است که در ذهن بیشتر افراد نقش می بندد. اما باید…

مارسی یکی از مقصدهای جهانگردی مهم فرانسه است و سالانه بیش از 5 میلیون جهانگرد برای تماشای جاذبه های جهانگردی مارسی فرانسه، به این شهر سفر می نمایند. مارسی عظیمترین بندر فرانسه است که پس از پاریس، رتبه دوم جمعیت در میان شهرهای فرانسه را در اختیار…

کشور اسپانیا از دیدنی ترین و شگفت انگیزترین کشورهای جهان است که در جنوب غربی اروپا و در شبه جزیره ایبری واقع شده است. پایتخت اسپانیا کجاست؟ مرکز اسپانیا که پس از روسیه، اوکراین و فرانسه، پنجمین کشور عظیم قاره اروپاست، مادرید نام دارد. اسپانیا از بهترین و عظیمترین مقصدهای جهانگردی برای جهانگردان و علاقمندان به سفر در سرتاسر جهان محسوب می شود به طوریکه با جذب بیش از 83 میلیون جهانگرد در سال 2018، به عنوان دومین مقصد پرطرفدار جهان شناخته شد.

. شاید برایتان جالب باشد اگر بدانید که نام قدیم اسپانیا اندلس بوده که توسط عرب ها بر روی آن نهاده شده است. در این مقاله، به معرفی کشور اسپانیا این سرزمین رؤیایی برای شما دوست داران جهانگردی و سفر می پردازیم.

سرفصل های عنوان شده در این مقاله عبارتند از:

تاریخچه کشور اسپانیا

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

آب و هوای اسپانیا

فرهنگ مردم اسپانیا

شرایط مالی اسپانیا

زبان مردم اسپانیا

دین در اسپانیا

غذا در اسپانیا

مکان های دیدنی کشور اسپانیا کجاست؟

تاریخچه کشور اسپانیا

کشور اسپانیا تاریخی قدیمی و بسیار غنی را با خود یدک می کشد. ژرمن ها در دوران قرون وسطی این خطه را تحت تصرف خود درآوردند و مسلمانان نیز چند قرن بعد اسپانیا را فتح کردند. در این دوره نام اسپانیا به اندلس تغییر یافت. اما در سال 1492 حاکمیت مسلمانان در آن نیز به اتمام رسید. در این دوران کریستف کلمب پیروز شد با یاری نیروی دریایی اسپانیا، قاره آمریکا را کشف کند. با کشف قاره آمریکا زمینه ای برای گسترش استعمار در طول قرون 17 میلادی و شکل گیری امپراطوری قدرتمند اسپانیا فراهم شد. اما در نهایت روبرو شدن با چندین و چند جنگ مختلف، قدرت را از این کشور گرفت و آن را به کشوری ضعیف بدل کرد تا جایی که در نخستین سال های قرن 19 میلادی، کشورهای تحت سلطه اسپانیا در آمریکای جنوبی توانستند از زیر سلطه اسپانیا خارج شوند.

اما در دهه های اخیر با توسعه اقتصاد و صنایع اسپانیا و پیوستن این کشور به اتحادیه اروپا، دوران تازه ای از تاریخ پربار این خطه شروع شد.

مهمترین شهرهای اسپانیا را بشناسید

بارسلونا، زیباترین شهر اسپانیا

موقعیت جغرافیایی اسپانیا

اسپانیا کشوری در جنوب غربی اروپا است و حدود چهار پنجم از شبه جزیره ایبری را تشکیل می دهد. مساحت این سرزمین چیزی برابر با 300/030/504 کیلومتر است و نصف النهار گرینویچ نیز از آن می گذرد. اسپانیا، از جهت وسعت در جهان رتبه 51 را از آن خود نموده است. از جمله موارد مهم و قابل ذکر دیگر درباره کشور اسپانیا می توان به همسایگان اسپانیا اشاره نمود. با نگاهی به یک نقشه اسپانیا به فارسی متوجه می شویم که این سرزمین پهناور از سمت جنوب مراکش و جبل الطارق، از غرب پرتغال و از طرف شمال آندورا و فرانسه ختم می شود.

اسپانیا از سمت جنوب مراکش و جبل الطارق، از غرب پرتغال و از طرف شمال آندورا و فرانسه ختم می شود.

آب و هوای اسپانیا

زمانی که برای گذراندن تعطیلات خود مشغول برنامه ریزی هستید شاید فکر داشتن سفری سراسر لذت و خوشی به اسپانیا را نیز در سر داشته باشید. کشوری بسیار زیبا با سواحلی خیره نماینده که با داشتن آب و هوایی متنوع، پذیرای جهانگردان متعدد از کشورهای مختلف جهان است. در رابطه با آب و هوای اسپانیا باید بگوییم که مردم این کشور آب و هوای بسیار متغیری را در هر یک از مناطق و شهرهای آن تجربه می نمایند. به طور دقیق تر، بخشی از اسپانیا دارای آب و هوای مدیترانه ای و بخشی کوهستانی است. اگر در فصل تابستان قصد بستن بار و بنه و سفر به این کشور را دارید، باید خود را برای آب و هوای داغ و بسیار گرم آن آماده کنید. اما در صورت سفر در فصل زمستان باید انتظار هوایی خشک و سرد را در اسپانیا داشته باشید.

فرهنگ مردم اسپانیا

اسپانیا(کشور ماتادورها) را می توان یکی از توریستی ترین کشورها در سرتاسر جهان نامید که میلیون ها جهانگرد با مذاهب، اقلیت، لهجه، فرهنگ و نژادهای مختلف هر ساله از این کشور کهن بازدید می نمایند. ریشه های فرهنگ غنی مردم اسپانیا را می توان در زندگی، تاریخ و مذهب افراد ساکن در این کشور جستجو کرد. روبوسی، سلام کردن و همینطور دست دادن از آداب و رسوم متداول در زمان دیدار اسپانیایی ها با یکدیگر به شمار می آید. بردن هدیه ای هر چند کوچک هنگام دعوت شدن به خانه دوستان و یا آشنایان از رسوم قشنگ مردم در این کشور است. گاو بازی و موسیقی فلامنکو از مهم ترین جنبه های فرهنگ مردم این سرزمین محسوب می شود. در اینجا بد نیست اگر کمی بیشتر در خصوص فرهنگ، سنت ها و آداب و رسوم مردم اسپانیا با شما صحبت کنیم.

فلامنکو

از جمله معروف ترین و شناخته شده ترین سنت های رایج در میان اسپانیایی ها فلامنکو است. یک سبک از موسیقی که ترکیبی از ریتم، آواز و البته نوازندگی گیتار و پایکوبی است. سبکی که با تأثیرپذیری از فرهنگ ها و سبک های مختلفی از جمله فرهنگ کولی های کشور اسپانیا ایجاد شده و صندلی ویژه ای در بین اهالی اسپانیا دارد. موسیقی لاتین، عربی، ایرانی و در کنار این ها موسیقی مسلمانان بخش شمالی آفریقا و مورها تأثیری شگرف و انکار ناپذیر در ایجاد و پیشرفت روزافزون فلامنکو داشته اند.

خواب نیمروز در اسپانیا

تصور کنید که در سفر خود به اسپانیا برای تفریح سری به یکی از شهرهای دیدنی آن زده اید. ساعت هم بین 1 تا 4 و نیم عصر است و شما بی صبرانه منتظر دیدن مردم این شهر و شور و نشاط مثال زدنی آنها هستید. اما در کمال تعجب هر چه چشم می گردانید حتی یک نفر را هم در کوچه و خیابان های شهرهای اسپانیا نمی بینید. بد نیست بدانید که اهالی اسپانیا حتی کارمندان ادارات دولتی، مغازه دارها و پرسنل بانک ها هم کار و کاسبی خود را تعطیل نموده و خود را برای خواب نیمروزی دلنشین و لذت بخش آماده می نمایند. در فرهنگ اسپانیایی ها به این ساعت از تعطیلی عصر سیستا می گویند. درست است که در ایران نیز مردم در ساعات اولیه عصر و پس از صرف ناهار می خوابند، اما شما در اسپانیا هیچ چاره ای به جز تعطیلی کار خود و داشتن استراحتی چند ساعته ندارید. چون بعد از ساعت استراحت مجبور هستید تا پاسی از شب بیدار باشید.

والنسیا، سومین مقصد جهانگردی اسپانیا

گرانادا، پایتخت مسلمانان در اسپانیا

فوتبال و گاو بازی

از جمله سنت های دیرینه و بحث برانگیز در میان اسپانیایی ها گاو بازی است. ورزشی که بسیاری از جهانگردان به شوق دیدن آن راهی سفر به اسپانیا می شوند و آن را جزء جدایی ناپذیری از فرهنگ غنی و پربار مردم این سرزمین می دانند. هر چند گاو بازی رونق و شهرت سال های دور را ندارد ولی در خصوص فوتبال نمی توان اینگونه گفت. در سال های اخیر ورزش فوتبال در اسپانیا رشد چشمگیری داشته است و به همین علت، هواداران این ورزش نیز افزایش یافته اند. که مردم اسپانیا از کوچک تا عظیم عاشق فوتبال هستند و تماشای مسابقات هیجان انگیز فوتبال از تلویزیون و یا در ورزشگاه های ورزشی، از تفریحات آنها در روزهای تعطیل است.

جشن گوجه فرنگی یا لاتوماتینا

جشن گوجه فرنگی را می توان یکی از هیجان انگیزترین و جالب ترین رسوم و فستیوال های برگزار شده در اسپانیا دانست. این جشن که هر ساله در آخرین چهارشنبه ماه آگوست در شهر بونیول در نزدیکی والنسیا برگزار می شود، از سال 1954 رواج یافته است. ماجرا از این قرار است که بروز مشکل در یک رژه باعث درگیری شدیدی بین شرکت نمایندگان این مراسم و تماشاچیان شد. مردم در این درگیری و دعوا اقدام به برداشتن گوجه فرنگی از دکه میوه فروشی و پرتاب آنها به سر و صورت یکدیگر کردند. به این ترتیب بود که این اتفاق تبدیل به سنت دیدنی و جذابی شد و مردم هر ساله در چهارشنبه آخر ماه آگوست آن را اجرا می نمایند. نکته جالب توجه این که، مدت زمان برگزاری جشن گوجه فرنگی 2 ساعت است و مردم برای اجرای آن از 40000 کیلو گوجه فرنگی استفاده می نمایند.

شرایط مالی اسپانیا

اسپانیا پنجمین قدرت مالی جهان است که مالی فعال، پویا و توسعه یافته دارد. 15 درصد اسپانیا به شغل کشاورزی اشتغال دارند و محصولاتی مانند انگور، چغندر قند، مرکبات، سیب زمینی و جو از مهمترین محصولات تولیدی بخش کشاورزی اسپانیا هستند.

اسپانیا از دهه 1960 میلادی رشد چشمگیری در صنایع داشته است و امروزه یکی از برترین کشورهای تولیدنماینده مواد شیمیایی، وسایل نقلیه باری و کشتی به شمار می رود. همچنین صنعت جهانگردی و بانکداری نیز از دیگر منابع مهم اقتصاد اسپانیا هستند.

زبان مردم اسپانیا

اسپانیایی زبان اصلی اهالی این کشور است که علاوه بر اسپانیا، توسط حدود 500 میلیون نفر در جهان صحبت می شود. البته زبان های دیگری مانند کاتالونیایی نیز در مناطق مختلف اسپانیا کاربرد دارد.

دین در اسپانیا

مردم اسپانیا مسیحی هستند و کاتولیک ها بیشتریت قریب به اتفاق آنها را تشکیل می دهند.. علاوه بر این، افرادی با مذاهب اسلام و یهودیت نیز در اسپانیا دیده می شوند. نکته قابل توجه این که، اسپانیایی ها تمایل چندانی به رفتن به کلیسا و شرکت در مراسم مذهبی از خود نشان نمی دهند. به طور میانگین شاید تنها 22 درصد از کل جمعیت کشور حداقل ماهی یک بار جهت شرکت در انواع مراسم مذهبی به کلیسا پا می گذارند.

اسپانیایی زبان اصلی اهالی این کشور است که علاوه بر اسپانیا، توسط حدود 500 میلیون نفر در جهان صحبت می شود.

3

غذا در اسپانیا

مواد تشکیل دهنده غذاهای سرو شده در اسپانیا معمولاً ماهی، گوشت، انواع ادویه جات، مرغ و سبزیجات هستند. البته. این غذاها به هیچ وجه طعم تندی ندارند. پائیا یکی از خوشمزه ترین و مجبوب ترین غذاهای این کشور به شمار می رود که از برنج و مواد دیگر تهیه می شود. علاوه بر این، حلزون صدف دار و پیمینتوس از دیگر غذاهای باب میل اهالی اسپانیا هستند. خمیر برشته و شکلات داغ دسرهای مورد توجه مردم در این خطه از جهان برشمرده می شوند.

غذاهای محلی اسپانیا، طعم خاص کشور ماتادورها

مکان های دیدنی کشور اسپانیا کجاست؟

شاید به جرأت بتوان گفت که اسپانیا با داشتن جاذبه های خاص و منحصر به فرد، در زمره بهترین مقصدهای جهانگردی جهان به حساب می آید. در این بخش، شماری از بهترین شهرهای اسپانیا را به عنوان جاذبه های دیدنی این کشور به شما معرفی می کنیم.

شهر مادرید اسپانیا

مادرید به عنوان پایتخت اسپانیا شهری است بسیار دیدنی و مدرن که جاذبه های بی نظیری را در دل خود جای داده است. وجود ساختمان هایی فوق العاده زیبا که دست کمی از قصر ندارند، میدان دیدنی و زیبای پوئرتا دل سول به عنوان نمادی شگفت انگیز از خاندان سلطنتی و همین طور میدان پلازا مایور با تعداد زیادی کافه و رستوران در مادرید می توانند شوق شما را برای سفر به این شهر رؤیایی بیشتر نمایند. ضمناً به خاطر داشته باشید که اختلاف ساعت اسپانیا-مادرید با ایران 2 ساعت است.

جزایر قناری

سفر به جزایر قناری با داشتن طوطی های زیبا و رنگارنگ، درخت های سر به فلک کشیده و دریای آرامش بخش لحظاتی شاد و سراسر آرامش را برای هر جهانگرد به ارمغان می آورد. علاوه بر این، جنگل های کاج، آتشفشان های فعال، تپه های شنی و جاذبه های بسیار دیگر در این منطقه واقعاً شما را سر ذوق می آورند.

ایالت آندلس

ایالت آندلس ناحیه ای در جنوب اسپانیا با جاذبه های فوق العاده دیدنی و جذاب است که از تماشای آنها سیر نمی شوید. باغ ها، مساجد و کاخ های قدیمی به جا مانده از زمان حکومت مسلمانان در این خطه جهانگردان را به حیرت وا می دارد.

malayro.ir: تور مالزی ارزان، سفر به کوالالامپور، پنانگ و لنکاوی در نوروز و دیگر ایام سال

ayrokh.ir: آیرخ: مجله زیبایی و سلامتی

منبع: ققنوس
انتشار: 17 آذر 1400 بروزرسانی: 17 آذر 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 120321

به "اسپانیا، همه چیز در خصوص کشور ماتادورها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اسپانیا، همه چیز در خصوص کشور ماتادورها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید