خودروهای باشخصیت نیسان

به گزارش مجله سرگرمی، نیسان جوک را در تولیدات نیسان، جزو خودروهای عادی نمی دانند؛ این خودرو از هر طرف که به آن نگاه کنید استثنایی است. ایمنی و عملکرد و طراحی آن، جوک را متمایز می نماید. طبق آمارهای رسمی دو محصول نیسان جوک و نیسان ایکس تریل، بیش از 10 درصد سهم بازار واردات خودرو ایران را در دست گرفته اند. نیسان جوک به واسطه چهره منحصر به فردش توانسته است در عرض 1 سال نظر مشکل پسندان را به خود جلب کند. در این مقاله به مقایسه نیسان جوک با دو خودروی هم سطحش می پردازیم.

خودروهای باشخصیت نیسان

مقایسه نیسان جوک و رنو کپچر

این دو خودروی شاسی بلند پلتفرم و موتور یکسانی دارند، ولی از نظر طراحی ظاهری، طراحانِ هیچ کدام از این دو خودرو به هیچ وجه نمی توانستند طراحی متفاوتی داشته باشند. رنو کپچر براساس رنو کلیو ساخته شده که خودروی کوچک تری است و از همین رو خطوط زیبای منحنی آن را، که ظاهری خیره کننده به رنو کپچر داده، به ارث برده است. از سوی دیگر، نیسان جوک با خطوط صاف و زوایای قابل توجه خود طراحی تعیین و برجسته تری دارد. همین موضوع سبب شده جوک بیش تر جلب توجه کند. سقف شیب دار جوک ازجمله ویژگی هایی است که در طراحی این خودرو نسبت به رنو کپچر تمایز ایجاد می نماید. شکل طراحی سقف جوک باعث شده این خودرو اسپرت تر به نظر برسد، ولی از سوی دیگر، جای سرنشینان عقب را کاهش داده است.

طراحی ساده و مینی مال رنو کپچر و کیفیت بالای مواد مصرفی باعث شده این خودرو ظاهری باشکوه داشته باشد. طراحی داخلی جوک تاحدی می تواند از شخصیت مالک این خودرو تأثیر بگیرد.

در شاسی بلندهای کامپکت، در مقایسه با خودروهای پیشین، جایگاه نشیمن راننده بالاتر است که به راننده دید بهتری از جاده می دهد. این نکته هم در نیسان جوک و هم در رنو کپچر به وضوح دیده می گردد. هر دو خودرو به سیستم کنترل روشنایی مجهزند که موجب سهولت در رانندگی های شهری می گردد. هر دو موقع رانندگی بی صدا بوده و عملکرد بهینه ای دارند؛ یعنی هر دو خودرو برای سفرهای طولانی گزینه مناسبی به حساب می آیند. ولی در جاده های پرپیچ وخم کوهستانی هیچ کدام لذت هاچ بک های قدیمی را به راننده نمی دهند. تفاوت اساسی بین رنو کپچر و نیسان جوک در این است که محصول رنو فقط با دیفرانسیل جلو ارائه می گردد ولی محصول شرکت نیسان مدل چهارچرخ محرک هم دارد که این قابلیت متعلق به تیپ هایی است که موتور 1600 سی سی توربوشارژ دارند.

بین این دو خودرو، موتور جوک کارایی بیش تری دارد. به عنوان مثال بهینه ترین موتور دیزلی کپچر در هر 100 کیلومتر به طور متوسط 3.7 لیتر مصرف سوخت دارد و در هر کیلومتر 95 گرم دی اکسید کربن آزاد می نماید، ولی در مقابل، جوک در 100 کیلومتر کم تر از 4 لیتر بنزین مصرف می نماید. نمونه های بنزینی هر دو خودرو فوق العاده اند و موتور کپچر با مصرف 5 لیتر بنزین در 100 کیلومتر از نظر بهینه سازی مصرف سوخت از جوک پیشی می گیرد. موتور بنزینی 1600 سی سی توربو جوک با عملکرد نرم و بی صدای خود موتور کم نظیری است که در هر 100 کیلومتر کمتر از 6 لیتر بنزین به صورت قرارگیری در حالت کم مصرف می سوزاند.

از بین این دو خودرو، رنو کپچر کارایی بیش تری دارد. ظرفیت صندوق عقب کپچر در حالتی که جایگاه های عقب صاف باشند 377 لیتر و چنان که در حالت خوابیده قرار بگیرند به 1235 لیتر می رسد. در مقابل، نیسان جوک در شرایطی که کفی صندوق عقب پایین وضعیت خود قرار گرفته باشد، 352 لیتر ظرفیت دارد و اگر جایگاه ها را بخوابانید تا 1189 لیتر افزایش پیدا خواهد نمود.

این دو خودروی نیم شاسی، هر دو قابلیت های فراوان و امکانات به روزی دارند و درنهایت تصمیم آخر را شما باید بگیرید. از نظر رسانه ها، رنو ظاهر کپچر تأثیرگذارتر است که از این منظر امتیاز بالاتری از نیسان جوک می گیرد. با این حال برای گروه خاصی از مخاطبینی که برون گراتر و اجتماعی ترند، نیسان جوک جذابیت و گیرایی خاصی دارد که رنو کپچر قدرت بازسازی آن را برای مخاطب خود ندارد.

مقایسه نیسان جوک و پژو 2008

ویژگی شاخص طراحی خارجی نیسان جوک، قوس برجسته گل گیرها در بالای چرخ ها و ارتفاع نسبتاً زیاد درها و بخش میانی است که باعث شده پنجره های کناری باریک و کوچک باشند. از این جهت این طراحی، مخاطبان را یاد سبک رایج خودروهای دهه های 1960 و 1970 می اندازد. همین مورد را تاحدی می توان در ماکسیما هم دید، ولی با این فرق که جوک طول کم تر و ارتفاع بیش تری دارد. در مقابل ابعاد پنجره ها در پژو 2008 کاملاً استاندارد است و نسبت به جوک درهای کوچک تری دارد.

ویژگی های ظاهری کوپه مانند نیسان جوک را می توان در دست گیره درهای عقبی آن هم دید؛ در جوک دست گیره ها روی بدنه و در نیستند و به شکل مخفی ای روی فریم پنجره کوچک پشتی قرار دارند. ولی در پژو 2008 دست گیره ها به شکل استاندارد طراحی شده اند.

قوس روی گل گیرها در پژو 2008 در مقایسه با جوک برجستگی کم تری دارد. در طراحی هر دو خودرو کوشش شده تا ظاهرشان تا حد ممکن اسپرت به نظر برسد. برای مثال، می توان به طراحی چراغ های جلوی نیسان جوک اشاره نمود که به نحوی طراحی شده اند که وقتی از روبه رو آن را می بینید با مجموعه ای از چراغ های ریز و درشت روبرو می شوید.

در جوک، دو چراغ بزرگ و راهنماها در دو سمت کاپوت جلو قرار گرفته اند تا با این شکل طراحی بتوان لنز آن ها از داخل اتاقک دید. دلیل این طراحی یاری بیش تر به راننده موقع دور زدن است.

ولی چراغ های جلوی پژو 2008 به شکلی طراحی شده اند که حالتی پرجذبه به خودرو می بخشند. این چراغ های کرومی به لامپ های LED روشنایی روز هم مجهزند که به دید بهتر راننده در روز یاری می نماید. درکل، طراحی چراغ های جوک را از نظر ظاهری در مقایسه با پژو 2008 می توان عجیب و غیرعادی دانست ولی از نظر کارایی و میزان نوردهی قوی ترند. چراغ های عقب پژو 2008 هم به لامپ های LED مجهزند.

در رابطه با مزایای فنی پژو 2008، اول از همه می توان به طراحی استاندارد موتور آن اشاره نمود. پژو 2008 با بهره بردن از موتور 4 سیلندر و توربوشارژ خود، قدرت و شتاب کافی ای برای رانندگی مطمئن تأمین می نماید و اگر از میزان مصرف سوخت آن صرف نظر کنیم و با توجه به وزن سبک تری که نسبت به نیسان جوک دارد، برای رانندگی در جاده مناسب تر است. بعضی از صاحبان نیسان جوک گه گاه گلایه هایی داشته اند؛ بنابر آمارهای موجود در سال 2017، 14.5 درصد از صاحبان جوک اعلام نموده اند که دست کم یک بار با خودروی خود به مشکل برخورده اند. بخش مهمی از این نارضایتی های گزارش شده مربوط به مسائل موتور آن بوده است. با این حال، نیسان جوک پیروز شده از Euro NCAP (برنامه آنالیز ماشین های جدید اروپا) 5 ستاره دریافت کند و با تکیه بر همین 5 ستاره، شرکت نیسان اغلب پیروز بوده تا متقاضیان خرید نیسان جوک را متقاعد کند. در مقابل پژو 2008 در اغلب مواقع رضایت صاحبان خود را فراهم نموده و در بیش تر آمارها و آنالیز ها مشکل فنی خاصی از آن گزارش نشده است.

banima.ir: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: دیوار
انتشار: 4 آبان 1400 بروزرسانی: 4 آبان 1400 گردآورنده: kurdeblog.ir شناسه مطلب: 28168

به "خودروهای باشخصیت نیسان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خودروهای باشخصیت نیسان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید